X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NHL 06 rocks!


Svar
ComradeComradeSkrevet 26/09-05 21:51 
Jeg ved ikke, jeg har det bare sådan at det år hvor NHL spillet er glimrende er FIFA spillet skuffende. Og omvendt når FIFA spillet er godt. I år er det virkelig NHL der er bedst og FIFA skuffer efter min mening fælt, på de fleste områder.

Men årets NHL udgivelse er virkelig en fornøjelse og følelsen af spillet er virkelig genial, især i forhold til de tidligere versioner. Gameplaymæssigt er der sket en masse, ikke de vilde nye features, men spillet føles bare så meget bedre. Det kan måske sammenlignes lidt med PES serien som bliver bedre og bedre for hver sæson på nogle meget basale områder. Sådan har jeg det i hvert fald med NHL 06 som føles som en finpoleret udgivelse med en meget intuitiv styring.

Men så i dag læser jeg anmeldelse på Gamesector, som har valgt at give NHL karakteren 6 selvom anmelderen også skriver mange positive ting om titlen. Og jeg må indrømme at jeg forstår ham slet ikke, og vil derfor opfordre folk til ikke at undgå spillet pga. den anmeldelse.

Efter min mening årets bedste sports spil. Har selvfølgelig ikke prøvet PES 5 ;-)
Men som sagt altså bedre end årets FIFA og også bedre end Madden 06 osv.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/09-05 22:39 
Comrade>
Jeg ved ikke, jeg har det bare sådan at det år hvor NHL spillet er glimrende er FIFA spillet skuffende. Og omvendt når FIFA spillet er godt.

Det nok bare dig, da det er to helt forskellige udviklingshold ;)
JimPPJimPPSkrevet 27/09-05 08:47, rettet 27/09-05 10:15 
Comrade>
Men så i dag læser jeg anmeldelse på Gamesector, som har valgt at give NHL karakteren 6 selvom anmelderen også skriver mange positive ting om titlen.

Der er vist en generel misforståelse omkring 10-skalaen. 6 er bestemt ikke en advarsel, eller en frarådning :) - eller det bør det ikke være. Anywho.

Syntes personligt af en 6-7 stykker passer meget godt til NHL 06, der har mange fine ting, men reelt set er det, det samme spil som udkom sidste år. FIFA 06 har derimod overrasket mig meget, på den positive måde ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
ComradeComradeSkrevet 27/09-05 14:52 
King Chaos>
Det nok bare dig, da det er to helt forskellige udviklingshold ;)

Det ved jeg godt, det er lige som om det bare er en ond cirkel! :)

Hvordan kan du mene at det nye Fifa er godt?? Jeg har godt nok kun fået prøvet Xbox versionen men bare på grafik siden er det da blevet væsentlig ringere i forhold til sidste år. Gameplaymæssigt er der gået ged i den på nogle områder. Den nye måde man laver frispark på er da totalt ved siden af?? Jeg synes det er alt for meget præget af at spillerne skal lave nogle bevægelser der skal se realistiske ud, men i alt for mange tilfælde virker meget akavede i de forskellige situationer i spillet !
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CronossCronossSkrevet 27/09-05 15:25 
Fifa 06 er markant sjovere end sidste års udgave, især fordi de er gået tilbage til en mere arcadeagtig stil.

Jeg vil give dig ret i at frisparksfunktionen ikke er god, men ellers nyder jeg denne titel meget mere end sidste års halvforkølede udgave. Seneste ordentlige Fifa-udgivelse, er faktisk 2000.
ComradeComradeSkrevet 27/09-05 17:42 
Hva så med AI'en ? Hvis computeren skal til at bygge et angreb op og man vælger ikke at prøve at tackle den på deres banehalvdel, reagerer de altså utrolig mærkeligt. Nogle gange bevæger de sig simpelthen frem og tilbage, lidt svært at forklare præcist, men det er ser utrolig dårligt ud. Samme problem var i demoen, men jeg regnede stærkt med at de ville få dette problem ændret.
En anden ting er at jeg tit og ofte oplever at spillet hakker, noget jeg aldrig har prøvet med FIFA før.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ChronoChronoSkrevet 03/10-05 18:05 
Cronoss>
Fifa 06 er markant sjovere end sidste års udgave, især fordi de er gået tilbage til en mere arcadeagtig stil.

Så jeg tænkte at i år skulle Fifa (til PS2) have en chance. Efter snart to timers spil er jeg dog på ingen måde imponeret. Spillet er efter min bedste vurdering ret elendigt! Kontrollen er kluntet, AI'en opfører sig ensformigt og urealistisk og så er spillet grafisk en klasse under både PES4 og PES5.

Arcade-agtigt synes jeg slet ikke det er. Det er jo netop det jeg forbinder med Fifa, og det som er sjovt ved Fifa (kan dog ikke huske hvilket årstal jeg sidst spillede Fifa, men 03 lyder rigtigt). Nu er tempoet bare alt for lavt, og hverken afleveringerne eller driblinger flyder afsted. Jeg keder mig... For mig at se så har EA forsøgt at låne fra PES, og har i den anledning misforstået alt hvad der gør PES godt.

Måske er det fordi jeg spiller med New Digital Controller Configuration? Ændrer det på noget? Jeg tror ikke på at min opfattelse af spillet vil ændre sig betydeligt selvom jeg spiller nogle flere timer. Godt jeg ikke skal anmelde det :)

Faktisk sidder jeg og skal anmelde DS-udgaven, og det er heldigvis både sjovere og hurtigere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 03/10-05 18:31 
Og der er IGEN meget slowdown når der sker noget på skærmen. Både Xbox og GameCube-udgaven... Jeg har ikke spillet FIFA i flere år, og synes da den nye udgave var meget sjov. Men jeg blev konstant frustreret over medspillernes håbløse AI. Da det er så nemt at tage bolden fra en spiller, skal man kunne spille den rundt, og så holder det jo ikke, at der INGEN bevægelse er fra de spillere, der ikke har bolden. Man savner med det samme omtrent alle aspekter af PES ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig