X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LCD TV?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 23/09-05 17:16, rettet 23/09-05 17:17 
Skal have fundet mig et LCD tv 26" eller 32" (hvis muligt) til max 9000,- Det skal hovedsagligt bruges til min kommende Xbox 360 pga. HD udnyttelsen + diverse sager som almindelig tv brug og til film.

Jeg har selv på fornemmelse at man ikke går galt ned Samsungs lcd tv'er, men er lidt i tvivl om at disse vil falde drastisk i pris op til launchen af xbox 360, men ved det ikk... Se hele indlægget
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
98 emne(r).
1 2 > »

Svar
RaGeRaGeSkrevet 23/09-05 17:16, rettet 23/09-05 17:17 
Skal have fundet mig et LCD tv 26" eller 32" (hvis muligt) til max 9000,- Det skal hovedsagligt bruges til min kommende Xbox 360 pga. HD udnyttelsen + diverse sager som almindelig tv brug og til film.

Jeg har selv på fornemmelse at man ikke går galt ned Samsungs lcd tv'er, men er lidt i tvivl om at disse vil falde drastisk i pris op til launchen af xbox 360, men ved det ikke -_- Nu vil nogle mene jeg burde vente indtil da, men jeg mangler faktisk et ny tv, da mit nuværende er ved at stå af mht billederøret :(

Hvad vil i anbefale og skal jeg vente til d. 2 december og prisen på dem er faldet?.. Et midlertidig tv er udelukket, så jeg har lidt af et problem, hvis det gamle står af.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 23/09-05 19:30 
Priserne falder jo med tiden uanset hvad, så det skader ikke at vente. Om du skal gøre det kan vi jo ikke fortælle dig. OM du kan klare dig uden TV, hvis det gamle ikke længere dur, ved du bedst selv.

Her er hvad du primært skal kigge efter, når du skal have et LCD-fjernsyn:
-Opløsningen: Det er ikke nok, at TV'et kan klare 720p og 1080i. Hvis du vil udnytte HD på de nye konsoller skal TVets native opløsning være i orden. Siden Xbox 360 vil bruge 720p i alle spil, vil det være mest fordelagtigt at få et TV med den opløsning. Det vil sige 1280x720. En del bruger 1366*768, hvilket er så tæt på, at det ingen større forskel gør, at billedet skaleres lidt. Hvis det primært er X360 og DVD-film du går efter, så sørg for at få et widescreen display.
-Indgange: Det er faktisk lige så vigtigt at have nok/de rigtige indgange. Du skal have component, VGA og DVI/HDMI. Hvis det er DVI, så skal det være et HDCP-kompatibelt stik. For at gøre en lang historie kort vil HDCP-kompatibilitet (som alle HDMI har) betyde, at du kan bruge HD-DVD og Blu-ray film med dit display.

Responstid er også vigtigt, når det gælder LCD-fjernsyn, men det kender jeg ikke så meget til. Forhåbentligt er der andre der kan fortælle hvad man skal gå efter.

Lysstyrke/kontrast er også vigtigt, men her er det mere nyttigt at se apparatet i funktion end at gå efter specs.
RaGeRaGeSkrevet 23/09-05 21:44, rettet 23/09-05 22:04 
har i længere tid kigget på dette lcd tv og har hørt godt om det, men måske du gider at tjekke specsne igennem og se om det er egnet til en Xbox 360?

ifølge flere tests er tv'et på 8 - 12 ms, så det er vel fint nok?

Ser da fornuftig ud?..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 23/09-05 22:56 
Specs ser fine ud. Opløsningen er god, den har de tilslutninger, man typisk vil få brug for (VGA, Component, HDMI). Responstiden lyder også god. Tommelfingerreglen er vist, at man skal under 15ms, men her må andre godt springe til og rette mig, hvis jeg tager fejl.

Hvis du kan finde den i en forretning og teste billedkvaliteten, så er der vist ingen grund til at holde sig tilbage.
RaGeRaGeSkrevet 23/09-05 23:29 
Har desværre ikke mulighed for at teste billedet og se det i aktion, men folk roser ellers kvaliteten af billedet en del steder.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
lightyear dklightyear dkSkrevet 23/09-05 23:41 
Jeg synes personligt selv at man skal holde sig under 12 ms.
are you CHICKEN?
MrCaseMrCaseSkrevet 24/09-05 08:47, rettet 24/09-05 08:48 
Samsungen er et ganske udemærket tv.

Alle specs-ne er i orden, den er helt nede og kysse på 8ms, hvilket er ret lavt for et lcd-tv.

Farverne er rigtigt gode, synes jeg.

Det eneste minus er finishen. Den føles lidt plastik-agtig, men et eller andet sted skulle der jo også spares hvis prisen skulle ligge hvor den ligger...

Hov. Og så har den et lille bitte problem med sortniveauet ved større vinkler, altså hvis man ikke sidder lige for. Men indenfor 45 grader plus minus, er der ikke noget problem, så det er nok ikke noget der gennerer i ens hverdag...

P.S. Så var der lige det der med muligheden for at teste det. Hi-Fi Klubben sælger også den model, så i en af deres butikker skulle det være muligt at kigge lidt nærmere på tv'et
Have you considered sucking less?
RaGeRaGeSkrevet 06/10-05 23:40, rettet 06/10-05 23:53 
Nu fandt jeg sørme et andet interessant LCD tv fra producenten LG, og jeg må sige at den ser lovende ud og er i samme prisklasse som Samsung tv'et.

Her er lidt specs:

LG RZ-26LX2R
26” widescreen (16:9) LCD
HDTV
XD-Engine
Progressive scan
Kontrastforhold: 1200:1
Opløsning: 1366x768 (WXGA)
Reaktionstid: 8 msec.
Lysstyrke: 500 cd/m²
Teksttv: 1000 siders hukommelse
PIP og POP
Betragtningsvinkel: 178º
Udgangseffekt: 2x10 Watt
Indgange: 2x Scart, S-VHS, PC, AV, HDMI, DVI-I
Udgange : Audio out, høretelefon

Virker da lovende? Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal vælge, men tror ikke man går galt i byen med nogen af dem, da LG ligeledes laver nogle af de bedste TFT skærme til pc det samme med Samsung.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 06/10-05 23:48 
Det ser rigtig fint ud. Der er ikke nogen componentindgang, men medmindre du skal bruge en kilde med det stik, så er det ikke et problem.

Der er både en VGA og en DVI-I. DVI-I er kompatibelt med VGA, så ved hjælp at et billigt adapterstik har den faktisk to VGA-indgange. Det vil sige Xbox 360 og PC kan være koblet op til det samtidigt. PS3 kan du koble til via HDMI eller DVI med et HDMI->DVI stik.

Det ser lovende ud.
jaesjaesSkrevet 11/10-05 12:28 
Husk at teste med spil, inden du køber (se link):
http://www.4colorrebellion.com/archives/2005/08/08/the-dirty-little-secret-of-hdtv/

Personligt vil jeg vente med at købe LCD/Plasma, til man kan få noget i samme kvalitet som et middelgodt CRT-tv uden, at man skal lægge en kæmpe pose penge. Man kan vel være heldig, men 9/10 af de Plasma/LCD, jeg har set i en bare nogenlunde acceptabel prisklasse, ligner rent ud sagt bæ med alm. tv-signal. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med gaming på Plasma/LCD, men de spil der kører i EB Games på LCD står meget uskarpt. Det må være pga. skaleringen, da det ikke HD-spil, jeg har set. Nogle tv er vel ganske gode til at skalere, men mig bekendt vil billedet altid forringes, når der skaleres. Så hvis du vil have Plasma/LCD, bør du vil gå efter en native 1280x768-opløsning. Det kan selvfølgelig være, at man kan få vist sorte kanter i stedet for, at der skaleres, hvis opløsningen er højere, det er jeg ikke inde i.

Noget lidt pudsigt, så skulle Bizarre have meldt ud, at PGR3 vil benytte 2xFAA i HD og 4xFAA i SD. Hvis det passer, så det det nu ikke så skidt endda, at spille med et SD-tv :)
JmogJmogSkrevet 12/10-05 17:26 
jaes>
men de spil der kører i EB Games på LCD står meget uskarpt. Det må være pga. skaleringen, da det ikke HD-spil, jeg har set.

Det kan også være fordi de bruger en dårlig signaltype. Jeg har bemærket et par gange at de nogen steder bruger composite til deres demo TV. Skidt.

Da det er PAL-maskiner er det også interlaced, hvilket jo bringer skarpheden et nøk ned på et LCD fjernsyn.
MusicManMusicManSkrevet 04/11-05 20:36 
undskyld jeg lige hijacker denne tråd, men vi skal have nyt tv derhjemme, og min far ved ikke helt hvad han skal vælge... Har i nogle gode erfaringer med nogle Flat HD tv'er? :) har kigget meget på dette... http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968
NaieraNaieraSkrevet 04/11-05 21:01 
Nogenlunde samme fjernsyn er vist blevet omtalt her før. Hvis billedet ser godt ud, så er der vist intet i vejen for at det skulle være et godt køb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 04/11-05 21:08, rettet 04/11-05 21:08 
Samsung har fået meget ros for deres LCD-skærme HDTV. Den du linker til er modellen før dem der var i Xbox-lejligheden - jeg synes 40 tommers modellen var sprødest at se på.

En ting der er vigtigt mht. køb af TV, er at _du_ synes billedet er pænt. Desværre er det langt de færreste forretninger, der formår at indstille deres fladskærms TV ordentligt, så billedet er perfekt - det siges at selv et halvringe LCD-TV er pænere at se på, hvis det er rigtigt indstillet end de bedre modeller der ikke er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 13/11-05 17:53, rettet 13/11-05 17:55 
Så blev der handlet ind! Jeg købte et LG RZ-26LX2R (26" udgaven) hos pixmania for sølle 7500 kr. Heldigvis havde jeg mulighed for at se samt teste billedet i Fona, og jeg var intet mindre end imponeret af billedkvaliteten. Det var godt nok 32" udgaven af tv'et, men det er vel ligemeget..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/11-05 18:41 
Det ville være prisværdigt hvis du gav en lille minianmeldelse her i emnet, når du modtager TV'et!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
APHAPHSkrevet 13/11-05 21:30, rettet 13/11-05 21:35 
Jeg har også handlet. Jeg har investeret i et Samsung LE-26R51B LCD skærm, hvilket løb op i ca 7500kr.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
HeroldHeroldSkrevet 13/11-05 22:41 
Det skulle også være et rigtigt godt køb. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/11-05 23:51, rettet 13/11-05 23:53 
Samsung vinder en EISA award for "Årets LCD-TV 2005-2006": Samsung LE40M61B.

EISA’s bedømmelse:
"Samsungs nye LE40M61B er et super fladt fjernsyn med en meget tynd, sort højglans ramme. 16:9-skærmen giver knivskarpe billeder med en opløsning på 1366 x 768 billedpunkter. Takket være Samsungs patenterede Super-PVA-teknik overvindes de problemer med betragtningsvinklen, som findes ved traditionelle LCD-skærme. S-PVA-teknikken bruger to individuelle billedceller pr. billedpunkt, hvilket giver hurtige svartider og en kontrast, som hører til de absolut bedste blandt de TV-typer, som findes i dag. Med indgange til HDMI og komponentvideo er sagen klar – dette VT er utvetydigt HD-Ready."
Kontrast 5000:1. 6,44 milliarder farver. Betragtningsvinkel: 178 grader. Responstid: 8 millisekunder.

(Klip fra Samsungs hjemmeside)

- og så er det oven i købet rimelig pænt, hvis man klipper foden af og knapper det op på en væg.

Nyheden hos Samsung
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
HeroldHeroldSkrevet 14/11-05 00:58 
Iøvrigt hvis der er nogen der bekymre sig om hvad forskellen er på Samsungs LE-26R51B og LE-26R41B, så er det kun designet, og ikke en ny model, som 61'eren er.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 15/11-05 09:23 
Jeg venter selv på Sony KLV-V40A11E. Den er stort set identisk med V40A10E, men har også digital tuner.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 15/11-05 11:00 
Jeg var nede og kigge på et Samsung LE-32R51B og et LE-32M51B i går - Jeg er ihvertfald solgt. Det er superlækkert.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 18/11-05 12:52, rettet 18/11-05 13:50 
Så kom mit LG RZ-26LX2R og skal til at teste det, og vender tilbage senere med en lille mini anmeldelse.

EDIT:

Tror desværre at fjernsynet jeg fik tilsendt er defekt :( Jeg kan kun tænde for det i 2 sekunder inden tvet lukker ned med sort skærm.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SjakaleNSjakaleNSkrevet 18/11-05 17:19 
Det er surt.. :S

sådan noget må ikke ske.
ANYTHING LESS THAN THE BEST IS A FELONY.
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 13:34 
Jeg har lige købt et Samsung LE32M51B - jeg får det på onsdag, og skriver mit indtryk dér. Jeg får nok også mulighed for at prøve en Xbox 360 på det, hvis alt går vel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HNHNSkrevet 20/11-05 13:57 
Herold>
Jeg har lige købt et Samsung LE32M51B - jeg får det på onsdag, og skriver mit indtryk dér. Jeg får nok også mulighed for at prøve en Xbox 360 på det, hvis alt går vel.

Har også planer om at købe det tv, men kan det kobles til ens pc og passer det kabel der er med i 360 store pakke til den,så den viser hd i bedste kvalitet?
tastasSkrevet 20/11-05 14:03, rettet 20/11-05 14:06 
.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
LessCDTLessCDTSkrevet 20/11-05 14:07 
HN>
Har også planer om at købe det tv, men kan det kobles til ens pc og passer det kabel der er med i 360 store pakke til den,så den viser hd i bedste kvalitet?

Inde på Samsungs hjemmeside står der, at fjernsynet kan tilkobles pc'en. Det andet er jeg ikke sikker på, men jeg mener at det passer i fjernsynet (hæng mig ikke op på det).
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
ChronoChronoSkrevet 20/11-05 15:17 
Men er 768 ikke en lidt for lav vertikal opløsning til ens pc? Jeg tror det ville irritere mig. Udover at skrivebordet også skal være rimeligt dybt hvis man ikke skal sidde for tæt på de 32" :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 15:32 
Det bliver i opløsningen 1024x768. I Samsungs Concept Store i Kbh. sagde manden at jeg så kunne få sorte bjælke i den del af billedet jeg ikke bruger.

Opløsningen er lavere end jeg er vant til på skrivebordet, men jeg kommer nok også mere til at spille end at arbejde, hvis jeg rykker over til TV'et, så skidt :) Jeg glæder mig til at game WoW i 32 tommer.

HN: Ja, det kan du sagtens via et DVI/VGA-kabel. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 20/11-05 16:23 
El Giganten har et 32 tommers Samsung LCD TV på tilbud til 8999,-. Nogen der ved om det er noget værd?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 16:34 
Har du modellen? :) Jeg har researchet Samsung en hel del, så jeg kan måske sige noget om det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 20/11-05 16:39 
LE32T51B.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 20/11-05 17:10 
Ingen DVI eller HDMI = spild af penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 20/11-05 17:18 
Det Naiera sagde :)

Iflg. Samsung har den dog DVI.

Forskellen mellem den og fx M51B er lavere kontrast, mindre farver og lidt andet - jeg tror panelerne er fra forrige generation - jeg kan heller ikke finde noget om opdateringshastigheden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 20/11-05 17:47 
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32t51b.asp
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 20/11-05 18:49 
Herold>
Iflg. Samsung har den dog DVI.

Ja, jeg gik efter hvad Pixmania sagde...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HNHNSkrevet 21/11-05 12:20 
Herold>
Jeg har lige købt et Samsung LE32M51B - jeg får det på onsdag, og skriver mit indtryk dér. Jeg får nok også mulighed for at prøve en Xbox 360 på det, hvis alt går vel.

Hvor har du købt dit? syntes ikke jeg kan finde nogen steder hvor de har det på lager..
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 12:35 
Jeg gik ned i Fona - jeg vidste jeg skulle have ét, men det var nok et halvt impuls. Det kan fås et par tusinde billigere online, men da jeg ikke har bil, og derfor ikke mulighed for nem reklamation, hvis det var tilfældet, så jeg tog den nemme, og lidt dyrere løsning. Jeg valgte desuden også en fem års forsikring - mest fordi mit forrige TV døde efter fire år og ni måneder, og dér havde jeg fravalgt det :) Den gælder tilgengæld også hvis jeg vælger at kaste katte efter det og andet useriøst.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RitesRitesSkrevet 21/11-05 12:46 
Jeg elsker sådanne garantier.

Så har man teorien et helt nyt fjernsyn i 5 år :D
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 13:21 
Forhåbentlig :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HNHNSkrevet 21/11-05 16:14, rettet 21/11-05 16:14 
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Har set det her i fona til 9999kr

Kan ik finde den store forskel mellem den og LE-32M51B kan i. der er 5000kr i pris forskel.

Link...
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 17:29 
M51 har vist 8ms opdateringshastighed - jeg tror ikke der er andet.

Er du sikker på at det er 32" udgaven og ikke 26"? Hvis det koster 9999,- så er det et rigtigt godt køb. Det har fået meget ros.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/11-05 17:36, rettet 21/11-05 17:43 
T51B 32" kan fås for 8999,- i ElGiganten.

EDIT: Den har jo været oppe at vende, sorry.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 17:43 
Det nævnte Sephiroth lidt højere oppe - men det er vist en ældre paneltype - der er kun 16 millioner farver vs. 3 milliarder på R og M-modellen. Kan man få R51 til 1000 kroner mere, ville jeg klart tage det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MusicManMusicManSkrevet 21/11-05 18:32 
Jeg var også i Fona for at kigge på Samsung tvet til 9999 kr. Det er et introduktionstilbud... ved ikke om det stadig kører, men da jeg var derinde var det et R31 så vidt jeg husker... det var i hvertfald ikke R51B.
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 18:53 
R31 er så vidt jeg ved også ældre paneler. R41 og R51 er ens, bortset fra designet. M51 har lidt nyere features, men er vist samme generation som R41 og R51, og M61 er den nyeste model. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
lightyear dklightyear dkSkrevet 21/11-05 21:44, rettet 21/11-05 21:45 
Herold>
Jeg gik ned i Fona - jeg vidste jeg skulle have ét, men det var nok et halvt impuls. Det kan fås et par tusinde billigere online, men da jeg ikke har bil, og derfor ikke mulighed for nem reklamation, hvis det var tilfældet, så jeg tog den nemme, og lidt dyrere løsning. Jeg valgte desuden også en fem års forsikring - mest fordi mit forrige TV døde efter fire år og ni måneder, og dér havde jeg fravalgt det :) Den gælder tilgengæld også hvis jeg vælger at kaste katte efter det og andet useriøst.

kan du fortælle lidt om billedet på analog signal og hd signal, sådan lidt om ghosting, farverne, hvor levende og hvor glidene billederne er når der opstår hurtige bevægelser, håber ikke jeg er for krævende, men overvejer virkelig at spendere 15000 for et hdtv før x 360:^)
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 21/11-05 22:04 
Jeg får det først onsdag, men jeg tester det selvfølgelig igennem :)

Jeg håber også på snart at have en Xbox 360 at teste med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HNHNSkrevet 22/11-05 09:25 
Herold>
M51 har vist 8ms opdateringshastighed - jeg tror ikke der er andet.

Er du sikker på at det er 32" udgaven og ikke 26"? Hvis det koster 9999,- så er det et rigtigt godt køb. Det har fået meget ros.

Ja har kigget igen og det er 32" og model 51 til 9999kr
98 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig