X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WoW - bare et spil?


Svar
FourDFourDSkrevet 11/09-05 15:47, rettet 12/09-05 15:51 
Ja jeg gik og tænkte lidt over dette såkaldte "spil".
For er det egentligt et spil?
Hvad er det der gør at man føler sig så uhyggeligt tiltrukket af det?
Hvorfor ikke bare rende rundt og plaffe aliens ned i en eller anden FPS i stedet for at tage et ZF run?

WoW er uhyggeligt mange ting, men jeg har konkluderet (i hvert fald for mig selv) at WoW ikke "bare" er et spil.
Det er nærmest en hobby.

Hvad er jeres holdning til det? Hvad er WoW for jer, og hvad gør at i får lyst til at spille det?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RonaldoRonaldoSkrevet 11/09-05 15:59 
Det er et marathon.
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/09-05 16:18 
Er det ikke bare det som MUD, UO og EQ folk, har vist i lang tid?

Hvem har konkluderet det Digi?
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 11/09-05 16:40 
For mig er WOW bare noget der er der. Et irritations-moment.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/09-05 16:53 
Jeg har valgt helt at holde mig væk efter jeg prøvede beta i 7 timer! Bestemt ikke fordi spillet ikke fangede mig! men...

Dette er det første spil jeg har stiftet bekendtskab med, hvor jeg til dels må give diverse medier ret i at spillet på nogle personer er direkte skadeligt i den forstand at spillet giver så meget til spilleren, at modtagelige folk vil kunne blive helt væk i denne fortryllende verden, og miste, måske skadeligt, meget kontakt med omverdenen...

Personligt er der flere personer i min omgangskreds der har måttet kvitte skole eller job på grund af dette spil, personer som der ellers aldrig har haft noget problem med at adskille pligter fra fornøjelser!

Men at gå så langt som at sige at WoW er mere end et spil...måske... for nogle tilbyder spillet så meget, at det for dem bliver mere end et spil, det bliver det der sætter dagsordenen, det der sætter spisetiderne, sengetiderne og vil derfor de letpåvrikelige, måske på sigt have en negativ indflydelse på deres præstation i enten skole eller på arbejde...

Selvfølgelig kan man sige "enhver burde være i stand til at se konsekvenserne af ens handlinger..." Men realiteten for mig er, at flere personer jeg fandt værende i stand til dette, er i dette tilfælde bukket under...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/09-05 18:58 
Det er desværre noget jeg kan relatere til Palsgaard. Jeg kender selv folk som har opgivet alt for WoW.

Det er så fint nok hvis det er det de vil, og de mener at det er mere værd end alt andet, men et eller andet sted bliver jeg bekymret når jeg tænker på hvad der vil ske når spillet bliver lukket og blizzard fjerner og sletter alle karakterne. Vil de så begå selvmord eller noget i den stil?:/


En anden ting er hvad der vil ske i fremtiden. WoW er ingen ting i forhold til hvad det kan blive. Der er så mange zoner, områder, dungeons, verdener etc de ikke har åbnet for endnu. Hero classes, player housing etc... Listen fortsætter bare. Der er uhyggeligt meget potentiale i det spil. Når man har så mange kunder, og sikkert også så mange penge der kommer ind... Så er "the sky, the limit" for hvad de kan gøre.

På den anden side, kan man så sige at Blizzard ser ud til at gå i opløsning.

Så smuttede team lead og art directoren:/
Well crucify the insincere tonight...
DarkenDarkenSkrevet 11/09-05 20:19 
Palsgaard>
Personligt er der flere personer i min omgangskreds der har måttet kvitte skole eller job på grund af dette spil, personer som der ellers aldrig har haft noget problem med at adskille pligter fra fornøjelser!

Det har efter min mening ikke noget med et givet spil at gøre, nærmere konseptet med en virtuel verden osv.
Jeg er ultra slacker i wow, da jeg ikke føler jeg har behov for at bruge flere timer om dagen på dette spil, men jeg forstår godt mine guildmates (som jeg kender en del af IRL), samme skete for mig et sted i 90'erne under min handelsskole tid, var godt nok i skole hver evig eneste dag, men ikke til timerne (der var dage hvor mig og andre sad hele weekenden og gamede på skolen). Dengang MUD var det eneste der sagde mig noget, arbejde var for at betale for modem regningen og skolen blev til et sted der bare var til for at game. Set i bakspejlet, er det helt urealistisk at jeg ikke kunne se hvor fubar det var, men det er vel lige som en junkie der ikke kan se længere end til det næste fix.

...men folk har de sq nemt i mmorpgs nu om dage, i min mud tid, skulle man betale "rent" for Über items (2x for items der ikke var equiped), løb man tør for gold, mistede man alle items og der var item limits i spillet for de gode items, for hvor mange der max kunne være i spillet (aktivt og rented), se dét er motivation der vil noget.

men det var sq tider, muds havde godt nok ikke det grafiske aspekt, men jeg savner den frihed der var, i sær de muds, hvor man kunne lave sine egne zoner, mobs og items (for ikke at nævne fælder ;), ikke lige som wow hvor meget er generisk grotter, huse og textures osv.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/09-05 20:33 
Darken>
Palsgaard>
Personligt er der flere personer i min omgangskreds der har måttet kvitte skole eller job på grund af dette spil, personer som der ellers aldrig har haft noget problem med at adskille pligter fra fornøjelser!

Det har efter min mening ikke noget med et givet spil at gøre, nærmere konseptet med en virtuel verden osv.

Puha nu bliver det teknisk med slang... jeg mener at WoW tilbyder lige netop ovenstående...(en virtuel verden, ikke slang;) )

PS jeg får nok ikke mulighed for at diskutere emnet resten af ugen... kommer slet ikke hjem fra arbejdet, desværre...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
FourDFourDSkrevet 12/09-05 15:59 
Valkyrie>
Hvem har konkluderet det Digi?

Ja ups nu blev jeg lidt objektiv.. >_<
Men det er selvfølgelig kun for mit eget vedkommende.

Altså faktisk selvom at jeg bruger pænt meget tid på WoW så går det ikke specielt meget ud over min skole. Så snart jeg laver noget andet så tænker jeg egentligt slet ikke på spillet. Men det er vel forskelligt fra person til person.

Men det jeg mener med at det er en hobby, er at spillet har nogle helt andre værdier end spil har normalt. Det med at bygge en character op, er (IMO) tilfredsstillende på en helt anden måde end for eks. FPS'er og Adventure.
Og så også at det kræver en del mere tid.

Men det er sikkert, som du også nævnte Val, MMORPGer generelt.
Men jeg synes nu at WoW virker til at have et helt unikt univers at byde på i forhold til andre MMOer jeg har set.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig