X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wireless Wi-Fi router faldgrubber?


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 09/09-05 21:54 
Jeg skal have en trådløs Wi-Fi router og den skal selvfølgelig kunne bruges sammen med de kommende konsoller og NDS. Jeg har fundet ud af, at det er en der understøtter "g" standarden jeg skal have, men er der andre ting jeg bør vide før jeg køber?

For eksempel, kunne det godt ligne Nintendo at lave deres "egen version" af Wi-Fi, som kun kan bruges sammen med visse mærker og typer.
Det er sådan nogle ting jeg godt vil have at vide, så jeg ikke laver et irriterende fejlkøb.

Og, så er I selvfølgelig mere end velkomne til at anbefale en bestemt router i har gode erfaringer med.
Born to kill space
fumfumSkrevet 09/09-05 22:50 
Jeg købte et access point. Det virkede bare første gang.
Prøvede først med en trådløs router, men det kunne jeg bare ikke få til at virke.
Jeg har nu en TEW-430.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 10/09-05 00:12 
Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen faldgruber. Jeg har selv en Linksys Router, samt en D-Link Gaming Router. Linksys er nemmest mht. opsætning, hvor D-Link er mere avanceret, dyrere og med gamerfilter.

Jeg ville umiddelbart anbefale dig en Linksys Router. De er gode og billige.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/09-05 00:57, rettet 10/09-05 00:57 
Bruger ligesom Herold en linksys router, og kan som han kun anbefalde den. Dejlig nemt :)

Jeg kunne ikke forestille mig hvordan Nintendo skulle kunne rode med Wi-Fi så det kun virkede med nogle få mærker? Det ville være noget af et sats!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 10/09-05 09:02 
Har Belkin High - Speed Mode Wireless G Router 2.4 GHz - 802.11g Wireless With High - Speed Mode 125 HSM (G 802,11g 125 High - Speed Mode 2.4GHz . Wireless 35 % Faster) kostede mig mig circa. 799 kr. meget nem at bruge en af de fineste
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/09-05 09:28 
Det er absolut et must at købe en mærkevare router. Så er du nemlig sikker på at fabrikanten opdaterer firmwaren jævnligt - og det er essentielt, når vi snakker sikkerhed.

Jeg har selv købt mig en Cisco/LinkSys WRT54G. Det bliver ikke meget mere seriøst end Cisco/LinkSys, når vi snakker netværk til firmaer og private (og nej, jeg arbejder ikke for dem). WRT54G'en er super brugervenlig, stabil og meget populær - og så er den blevet billig. Og check lige alle de awards den har vundet. :-)

EDB Priser:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Cisco/LinkSys WRT54G
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BlossomBlossomSkrevet 10/09-05 11:11, rettet 10/09-05 11:20 
Hmm. har lidt samme problem..

Har ingen forstand på dette overhovedet..

Jeg leder efter en trådløs router der kan række temmelig langt indendørs, ikke koster en bondegård, og samtidig skulle den også gerne virke med DS..

Jeg har i øjeblikket en topcom 54 mbps, den kører udmærket, men rækker overhovedet ikke langt nok ( 25 m )

Jeg har ikke testet den med DS (ved ikke hvordan man gør) c¨,)

Hjææææælp!
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
dRxLdRxLSkrevet 10/09-05 13:24 
Køb en WRT54GS (kraftigere processor og mere ram end 54G). Den kører *nix og er open source, så der er blevet lavet rigtig mange community versioner af dens firmware.

Har selv 54G, som har det på samme måde, men GS er altså bare en lille smule kraftigere, til omtrent samme pris.

Der er ikke noget så lækkert som at kunne SSH'e ind i sin lille plastik-router (plastik sammenligned med at have en rigtig computer stående til opgaven) og så manuelt modificere dens iptables tabeller.
Det behøver man selvfølgelig ikke, da mange af de uofficielle firmware versioner har udmærkede brugerflader.

P.S noget du skal sikre dig er at routeren kan køre med WPA, som er den (indtil videre) sikre (som i secure) afløser til WEP kryptering.

Købe den her. Den er lækker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
flottenheimerflottenheimerSkrevet 10/09-05 14:58, rettet 10/09-05 14:58 
...men hvis man ikke er (U)NIX nørd med trang til at f**ke rundt i sin router, så kan man altså lige så godt spare nogle penge og købe G versionen? (Og holde sig til Cisco/Linksys' super lækre firmware) ... Eller?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Zzap!Zzap!Skrevet 10/09-05 15:38, rettet 10/09-05 15:41 
Tror det bliver een af ovenstående. Jeg har da også set på dem før og vurderet dem til at være gode køb (ud fra min begrænsede viden). Men jeg kan se at de er 2-3år gamle, er der virkelig ikke mere udskiftning inden for det "felt"?
Men på den anden side er der jo ikke sket (og skal ikke ske), udvikling inde for den grundlæggende Wi-Fi standard.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 10/09-05 16:22, rettet 10/09-05 17:28 
Jeg har G versionen som man også kan udvide funktionaliteten af. At han skal købe den anden skyldes blot at man der får meget mere for pengene (dobbelt så megen RAM f.eks.). Prisforskellen er i øvrigt under 100kr (henholdvis 554 og 460 iflg. edbpriser.dk) så det ville da være dumt ikke at tage den bedre version.

Jeg er glad for min G'er, men havde GS'eren været på markedet havde jeg selvfølgelig købt den, da jeg så potientielt set ville have muligheder for at programmere den på vildere måder.

Det web-interface der er i den firmware jeg bruger ligner utrolig meget det officielle, blot med enkelte tilføjelser og flere muligheder her og der. Bl.a. kan man skrue sendestyrken (ulovligt meget) op =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/09-05 22:45 
Blossom>
Jeg har i øjeblikket en topcom 54 mbps, den kører udmærket, men rækker overhovedet ikke langt nok ( 25 m )

Selvom mange producenter siger andet, så er den trådløse standard ikke helt ufølsom overfor husets indretning. Hvis dit access point er puttet ned bag en reol, i et hjørne omme bag en go tyk mustensvæg, kan du godt have problemer. Stil det så der er noget fri plads omkring. Hjælper det?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BlossomBlossomSkrevet 12/09-05 11:21 
Har byttet det til et D-link..
skal sætte det op idag, så håber det er bedre..

Topcom'en stod på et skrivebord, så det burde ikke være det der var problemet.

er der nogen der ved om DS'en kører med D-link ???
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 12/09-05 14:33 
Jeg har ikke prøvet det af, men jeg kan ikke forestille mig at den ikke gør. Bare den følger standarden, skulle det være ok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 07/11-05 13:28, rettet 07/11-05 13:29 
Wireless Wi-Fi router faldgrubber?
Krydser fingre (GSen er ikke med på listen)! :S
Damn Nintendo! Hvorfor skal I altid være så specielle?
Born to kill space
fumfumSkrevet 07/11-05 13:38 
Hvor har du den liste fra?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Zzap!Zzap!Skrevet 07/11-05 13:42 
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=70260
Born to kill space
la0sla0sSkrevet 07/11-05 14:14 
Jeg har en Apple Airport Extreme og er meget glad for den. Det fine ved den er, at den kan streame musik til et stereo anlæg via iTunes, og DVD jon har lavet et hack til den så andre programmer også kan. Jeg har brugt min til både PC og Mac, og den har virket upåklageligt. Desuden kan du tilslutte en printer via USB og printe trådløst. Jeg ved godt at disse features ikke er unikke, men med denne her er det i hvert fald smertefrit og yderst nemt. Den uderstøtter i øvrigt selvfølgelig både WEP og WPA. Jeg kan i hvert fald uden tøven anbefale den.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 07/11-05 17:18 
På listen står der Apple Airport Express - er det den samme?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 07/11-05 18:03 
Det var den jeg mente.... sorry :)
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 07/11-05 21:39, rettet 07/11-05 21:41 
Edbpriser viser en D-Link 614+, til kun 300 inklusiv porto. Den er selvfølgelig ikke nævnt på Nintendo's liste, og det er ikke muligt at sende dem mail med spørgsmål. Nogen der med sikkerhed ved, om den kan bruges med NDS? Jeg skal så meget med på Mario Kart, men budgettet er yderst stramt, så jeg ville meget gerne spare de 100 kroner, der er op til en D-Link 524 (som er anbefalet af Nintendo).

Detaljer omkring D-Link 614+
Zzap!Zzap!Skrevet 07/11-05 21:46, rettet 07/11-05 21:57 
Hvis du virkelig gerne vil spare penge kan du jo købe en Wi-Fi dongle (f.eks. den Nintendo sender på gaden (eller rettere på nettet(du kan kun købe den fra deres site (US that is)))).
Det kræver så at du har computeren tændt mens du spiller, men har den fordel, at du kan tage din trådløse netadgang med dig overalt hvor der er en computer med USB stik og netadgang.
Born to kill space
JAAJAASkrevet 07/11-05 22:25, rettet 07/11-05 22:27 
Min PC larmer alt for meget til, at jeg finder det interessant. Strømmæssigt er det også rent selvmord.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 08/11-05 00:53 
Jeg har selv både Ovislink og Zyxel,
men vil helt klart anbefale Linksys til Hr. og fru Jensen...

Da man får en masse for sine penge iforhold til andre mærker...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
jaesjaesSkrevet 04/10-06 14:19 
Jeg skal have mig en router, som både kan køre trådløse og kablede enheder. Satser nok på den klassiske løsning med en 4-port switch til kablede enheder.

Har ikke sat mig fast på prisen, men forestiller mig at bruge 600-800 kr.

Spørgsmålene:
- Er Super G ikke ved at være den standard, man skal vælge?
- Er 108Mbps og 125Mbps lige godt?
- Acces point vs. router?
- Er der som regel et loft på antal trådløse enheder per router?
- Skal kunne bruges til diverse konsoller, men det er vel umuligt at finde en, der med garanti kan bruges med Wii og PS3, men vælger jeg mærkevare er jeg vel nogenlunde stillet?

Da mit ADSL-modem er fra D-Link har jeg kig på D-Link DI-624, men den får mildest talt blandet kritik:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=37444

Til gengæld virker deres D-Link DGL-4300 GamerLounge populær:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129281

ZyXEL Prestige 334WT og 335WT virker ikke helt dumme:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=121337
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=137661

Linksys plejer at være populært, men jeg kan ikke se nogle Super G på edbpriser.dk?

Hvad med TRENDset og Belkin, er de noget ved - de koster jo ikke så meget?
jaesjaesSkrevet 10/10-06 21:54 
*Bump*
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig