X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 playback


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/08-05 14:53 
Har et spørsmål:P
Så det er altså sådan at man skal have Hard Drive for at kunne spille Xbox 1 spil!?
Ok - Men er der nogen der ved om man så kan save og spille på Live og downloade patches og DLC til Xbox 1 spil på 360eren?

Jeg sad og så den her Ninja Gaiden fan film, og kom til at tænke på hvor fedt det kunne være at høre sin yndlings musik i Halo 2 online, Otogi og Ninja Gaiden: http://hosted.filefront.com/SwiftReporter
Tror i hele den der interface med gamer profile etc virker med xbox 1 spil?:)
Tror i at Xbox 360 kan afspille alle xbox 1 spil?:)
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-05 15:03, rettet 21/08-05 15:05 
Du vil sandsynligvis ikke kunne bruge alle dine gamle spil på den ny Xbox.

Kun nogle udvalgte. MS har ikke meldt helt klart ud på området, men netop dét er tegn på, at det kun er et begrænset udvalg som virker.

Xbox360 er kompatibel med "top selling Xbox titles", hvad ellers det så betyder...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 21/08-05 19:00 
Jeg tror mulighederne med custom soundtracks og så videre vil være intakt i de spil, der virker fra den gamle Xbox.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SquareSquareSkrevet 21/08-05 21:56, rettet 21/08-05 22:47 
Er der nogen her som kan forklare mig hvorfor det åbenbart skal være så meget sværere for Microsoft at gøre deres nye maskine bagudkompatibel, end når man ser tilbage på Sony og Playstation -> Playstation 2?
It's only a state of mind.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/08-05 23:31 
Jeg tror at det har noget at gøre med at PS1 og PS2 minede meget om hinanden arkitektur mæssigt.(samme controllers, 2 controller ports etc)

mens xbox var bygget på en special Pentium chip med et Geforce 3-4 i sig og Xbox 360 kørte over til den der 3 core prossesor og ATI kort.

360 er slet ikke så meget pc som xbox 1 var.... tror jeg:P
Well crucify the insincere tonight...
KTCKTCSkrevet 21/08-05 23:45 
Jeps, så vidt jeg kan læse mellem linierne, så handler det om at Microsoft ikke bare må emulere Nvidias GPU fra den første Xbox. Xbox 360 bruger jo en GPU fra ATI, og når spillene skal køre her, er de nødt til at lave patches der omsætter Nvidia-specifikke instruktioner til ATIs standard.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 21/08-05 23:47 
Controllere og controllerporte har vel ikke ret meget med det at gøre...

Sony valgte så vidt jeg ved at punge ud og gøre det på den rigtige måde. PS1-hardwaren sidder simpelthen mere eller mindre direkte i PS2'en (vist faktisk til at styre noget med controllerne, så... ;)).

Xbox 360 -> Xbox er derimod den billige løsning: software. Hvilket også betyder at softwaren skal skrives til hvert spil, da en generel software-løsning (emulering) ikke ville være hurtig nok. Der skal man nok to generationer tilbage.

Tror jeg... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 22/08-05 00:10 
Jeg vil nu nok mene, at hardwaren burde være stærk og kompatibel nok til at lave en fuldstændig emulering uden de store problemer. I den sidste ende kan Nvidia og ATIs GPUer jo næsten klare præcis de samme instruktioner. De udspringer jo af PC-hardware, som højest må have en driver imellem spil og hardware.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 22/08-05 00:15 
Så er der jo ingen undskyldning for Microsoft, som jeg ser det. Men jeg vil mene at det forholder sig sådan for de andre konsoller, som ikke er pc-baserede :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/08-05 14:07, rettet 26/08-05 14:07 
Hmm, interessant...

Xbox 360 bagudkompatibilitet uden HDD?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 26/08-05 17:28 
Man kan næppe kalde det bagudkompatibilitet når det kun er nye spil med check for tilstedeværelse af HDD, der vil kunne køre uden HDD.

Men da fint initiativ at gøre nye spil non-HDD Xbox 360 Core kompatible.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig