X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sort/hvid billede?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-05 09:33 
Hvad skyldes det når man f.eks. slutter en SuperGrafx eller Duo-R til tv'et og billedet kun er sort/hvidt? Kan grunden være at fjernsynet ikke understøtter NTSC eller at man har monteret et scart-hoved på de 3 kabler?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 27/07-05 10:27 
NTSC er sikkert grunden, ja. Scart-hovedet betyder intet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 10:41 
Juggernaut>
Hvad skyldes det når man f.eks. slutter en SuperGrafx eller Duo-R til tv'et og billedet kun er sort/hvidt? Kan grunden være at fjernsynet ikke understøtter NTSC eller at man har monteret et scart-hoved på de 3 kabler?

Hov, det var jó mit spørgsmål ;)

NTSC er ikke grunden. Alt hvad jeg spiller er stortset NTSC!?
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 27/07-05 10:53 
Dit fjernsyn understøtter vel NTSC så... Det er bare langt fra alle europæiske fjernsyn der gør det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 11:02 
Der er en smart funktion i menuen, hvor man bare kan switch'e mellem PAL og NTSC. Akai GuestLink.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-05 11:11 
Sort/hvid billede er altid = PAL/NTSC problem :)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 11:53 
Seriøst, det giver ingen mening. Når jeg feks skulle spille SuperGun, slog jeg den også over på NTSC for at få det i farver. Kan det så enegyldigt have noget at gøre med de 60Hz?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 27/07-05 12:32 
Din SuperGun kørte selvfølgelig RGB. PAL/NTSC er (i den henseende) måden hvorpå farvesignalet bliver kodet til composite eller S. Et RGB-signal er ikke farvekodet og derfor bliver det aldrig sort/hvidt.

(som udgangspunkt... der kan selvfølgelig være fjernsyn og andre enheder der gør tåbelig ting)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 12:39 
Når man så feks bruger FreeLoaderen til Cube for at spille US, hiver man dem så over i PAL?
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 27/07-05 12:41 
Der kan både være problemer med NTSC og 60Hz på visse fjernsyn. Hvis NTSC fungerer kan man dog være sikker på at 60Hz og gør det, da NTSC kører 60Hz...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 27/07-05 13:08 
KTC>
Hvis NTSC fungerer kan man dog være sikker på at 60Hz og gør det

Nej, det kan man faktisk ikke. Altså, igen, hvis vi med NTSC mener NTSC-farvekodning. Jeg har et fjernsyn der kan klare NTSC-farvekodning, men ikke 60Hz. Genialt... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 27/07-05 13:10, rettet 27/07-05 13:10 
Alf81>
Når man så feks bruger FreeLoaderen til Cube for at spille US, hiver man dem så over i PAL?

Det tror jeg ikke, men jeg har ikke en FreeLoader, så jeg bekræfter ingenting :) Men nogle bootdiscs til Dreamcast får i hvert fald JAP/US-spil til at køre i 50Hz...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-05 13:26 
Alf81>

Hov, det var jó mit spørgsmål ;)


Det var bare for at hjælpe dig igang :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 13:32, rettet 27/07-05 13:37 
RJK>
Men nogle bootdiscs til Dreamcast får i hvert fald JAP/US-spil til at køre i 50Hz...

Dette er jeg klar over. Tror bare ikke det er tilfældet med Cuben, da den jó starter op i pal, indlæser FreeLoader'eren, gør min skærm sort/hvid, omstiller den til NTSC via mit tv for derpå at spille mit spil i (ihvertfald altid formået) NTSC??

Uanset hvad, vil det vel altid fremstå som en herlighed at få sadan en krabat RGB mod'et?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 27/07-05 13:35 
Så er det jo nok NTSC :) Men hvorfor bruger du ikke et RGB-kabel?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 27/07-05 13:43 
RJK>
Nej, det kan man faktisk ikke. Altså, igen, hvis vi med NTSC mener NTSC-farvekodning. Jeg har et fjernsyn der kan klare NTSC-farvekodning, men ikke 60Hz. Genialt... ;)
Okay, men det giver jo ingen mening.
Med NTSC mener jeg NTSC-farvekodning og 60Hz signal.
Dvs. dit fjernsyn godt kan trække de 60Hz i NTSC-mode men ikke PAL60?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 13:45 
RJK>
Så er det jo nok NTSC :) Men hvorfor bruger du ikke et RGB-kabel?

Nu er jeg ikke lige helt klar over hvilket platform du mener men en PCE skal vel mod'es først?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 27/07-05 13:48 
Snakkede vi ikke om GameCube?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 27/07-05 13:49 
KTC>
Dvs. dit fjernsyn godt kan trække de 60Hz i NTSC-mode men ikke PAL60?

Nej, jeg mener det jeg sagde. Det kan klare NTSC (farvekodning), men ikke 60Hz... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 13:51, rettet 27/07-05 14:26 
KTC>
Dvs. dit fjernsyn godt kan trække de 60Hz i NTSC-mode men ikke PAL60?

Det kan mit nemlig godt og er dermed også med til at forvirrer mig mht alt dette?
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 13:56, rettet 27/07-05 14:26 
Kan der måske forefindes så stor idioti fra producendens side, at der er tale om et tv der kan trække PAL i 60Hz, trække NTSC men bare ikke i 60Hz?

For kommer lige i tanke om at have læst at FreeLoader'eren trækker spillene fra NTSC over i PAL60 (Hæng mig ikke lige op på dette). Altsammen med til at forvirrer mit tv og ikke mindst mig selv?
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/07-05 14:22 
RJK>
Nej, jeg mener det jeg sagde. Det kan klare NTSC (farvekodning), men ikke 60Hz... ;)

NTSC50?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 27/07-05 14:29 
Heh, ja. Særdeles anvendeligt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 27/07-05 14:30 
Alf81>
For kommer lige i tanke om at have læst at FreeLoader'eren trækker spillene fra NTSC over i PAL60 (Hæng mig ikke lige op på dette). Altsammen med til at forvirrer mit tv og ikke mindst mig selv?

Brug nu bare RGB. og glem dermed alle bekymringer om NTSC og PAL...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 27/07-05 14:49 
Hermed besluttet, intet andet end RGB!
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 27/07-05 16:12 
I min verden findes der kun NTSC ved 60Hz...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig