X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP firmware 2.0 lige på trapperne


Svar
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 21:15, rettet 21/07-05 21:16 
Så sker der endeligt store ting på PSP firmware fronten :)

Se features her
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 21:15, rettet 21/07-05 21:16 
Så sker der endeligt store ting på PSP firmware fronten :)

Se features her
HankyHankySkrevet 21/07-05 21:27 
Jeg er ret sikker på, at addons som HTML-browseren og custom Wallpaper features, kun er for at få homebrew-folket til at opdatere - og ikke fordi de vil gøre dem der er ligeglade med homebrew en tjeneste :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 21:52 
Du vrøvler :)
HankyHankySkrevet 21/07-05 22:17 
Øh
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 21/07-05 22:18, rettet 21/07-05 22:30 
Kan det virkelig passe at jeg er den eneste i verdenen, der bliver totalt _pissed_ over producenters konstante opdateringer?

Jeg mener, hvorfor er der ikke længere nogen der mener at de behøver at levere et færdigt produkt fra start af?

Windows, Nvidia, Ipods, onlinespil (SW: Battlefront tager for f..... næsten en fjerdedel at et mem.card), Xbox-spil og nu også PSP (som ikke engang er i dansk handel endnu).

Og med harddiske i de nye konsoller, så kan vi være sikre på at det først kun lige er begyndt.

Jeg ved godt at nogen åbenbart mener at de er fantastiske, men jeg syntes fandme ikke at det er i orden.

(tilsæt en meget meget vred rumlen fra struben).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TLTLSkrevet 21/07-05 22:24 
Jeg er enig med dig Core... Det er for dårligt at der konstant bliver udsendt div. rettelser på fejl i spil og programmer som ikke burde være der fra starten af. Det er et helvede at lede efter opdateringer til alle mulige ting. Jeg tror at samtlige patches på min PC fylder over 4 GB...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 22:51, rettet 21/07-05 23:00 
Hanky>
Øh

Du mente det vel ikke seriøst?

At Sony skulle gå så lang mht. til nye features bare for at stoppe nogle enkelte personer fra at afvikle homebrew, er jo temmeligt langt ude. Der er langt nemmere måder at stoppe dette på som Sony allerede har gjort, bla. tvinge updates igennem fra nye spil.

Kan heller ikke forstå al den brok fordi Sony løbende forbedrer deres produkt og kommer med nye gratis features til brugerne.
Korrekt - der var ikke langt imellem 1.50, 1.51 og 1.52 der kun var fejlrettelser og man godt kunne have undværet, men brokke sig over 2.0 er da for latterligt.
CoreCoreSkrevet 21/07-05 23:02 
Beano>
Kan heller ikke forstå al den brok fordi Sony løbende forbedrer deres produkt og kommer med nye gratis features til brugerne.

Så kunne man have haft en mere målrettet plan fra start af, og ventet med at annoncere og udgive maskinen til man var færdig med at udvikle den...

De første tre du nævner kendte jeg slet ikke til, og hvis det var fejlrettelser, så gør det ikke sagen meget bedre, da maskinen stadig er så ny på markedet at man kunne have udskudt releasen det halve år til alt var gennemtestet.

Før vi ved af det, så står vi med både spil, tilbehør og UMD-film, som KUN kan afspilles hvis man har alle opdateringer. Så om et år når folk køber deres maskine, så skal den ikke alene oplades før brug, men også opdateres i hoved og r.., og sikkert også igennem en længere registreringsproces før man kan tage den i brug.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 23:18, rettet 21/07-05 23:23 
Core>
Så kunne man have haft en mere målrettet plan fra start af, og ventet med at annoncere og udgive maskinen til man var færdig med at udvikle den...

Og hvornår er et produkt så færdigt?

Er det nu forkert at sælge et produkt til brugerne som virker som lovet og så bagefter give brugerne helt nye og gratis features?

Du vil så hellere have at Sony bare sælger PSP og ignorerer kunderne når de så har lagt pengene og ikke tilbyder noget nyt?

Beklager - men det er altså for tyndt at pive over at få noget nyt gratis.

Jeg er enig i at evige updates/bugfixes er trals - men 2.0 er primært nye features hvilket er en helt anden sag.
HankyHankySkrevet 21/07-05 23:22, rettet 21/07-05 23:24 
Beano>
Du mente det vel ikke seriøst?

Selvfølgelig mente jeg det seriøst.

De opdateringer der har været hidtil har kun budt på rettelser i fejl i sikkerheden, og har på ingen måde været attraktive for PSP-brugere. At de så tilføjer features som beskrevende, må da uden tvivl også have været fordi at Sony ved, folk ikke vil opdatere, med mindre der virkelig er en god grund til dette.

"Hey, vi har lavet en opdatering der gør, at i ikke længere kan afvikle emulatores af ældre maskiner eller køre homebrew programmer og spil" - Nej tak!

"Hey, hva' så hvis vi tilføjer Internet-browser og andre nye features" - Jo tak!

Get my point ;P ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 21/07-05 23:27, rettet 21/07-05 23:29 
Hanky>
Get my point ;P ?

ja da - men det er stadig vrøvl ;)

Tvivler på den grund har den store indflydelse på Sony's strategiste beslutning for løbende at forbedre deres produkt og gøre PSP endnu mere attraktiv. Homebrew og specielt piratkopiering er trods alt ikke særligt udbredt.
Hvis dette var grunden ville færre features have gjort det :)
HankyHankySkrevet 21/07-05 23:36 
Negative.

Piratkopiering - og især homebrew er faktisk _meget_ udbredt på PSP'ens breder.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
IqonIqonSkrevet 21/07-05 23:40, rettet 21/07-05 23:41 
Core>
Så kunne man have haft en mere målrettet plan fra start af, og ventet med at annoncere og udgive maskinen til man var færdig med at udvikle den...

De første tre du nævner kendte jeg slet ikke til, og hvis det var fejlrettelser, så gør det ikke sagen meget bedre, da maskinen stadig er så ny på markedet at man kunne have udskudt releasen det halve år til alt var gennemtestet.

Før vi ved af det, så står vi med både spil, tilbehør og UMD-film, som KUN kan afspilles hvis man har alle opdateringer. Så om et år når folk køber deres maskine, så skal den ikke alene oplades før brug, men også opdateres i hoved og r.., og sikkert også igennem en længere registreringsproces før man kan tage den i brug.

Maskinen fungerer jo som lovet uden de forskellige opdateringer. Det der tilbydes er, som Beano også skriver, nye, gratis features, som brugeren af maskinen i teorien selv må bestemme om han/hun har brug for. I 'teorien' fordi de nyeste spil nu kræver, at den nyeste version af firmwaren er installeret, men så vidt jeg har forstået følger denne version så med selve spillet, og så er det vel ikke andet end at vente de par sekunder det tager at installere den opdatering - man skal ikke selv ud og lede efter den eller lignende.

Jeg kan sagtens forstå din pointe mht. patches, for man ser gang på gang spil på pc blive udgivet, selvom der stadig er masser af fejl i spillene. Det er dog ikke det, der er tilfældet med PSP'en, for den fungerer som sagt upåklageligt mht. dét, Sony har lovet at den skal kunne fra starten af. Desuden er der jo også en stor chance for, at PSP'en vil indeholde firmware 2.0, når den bliver udgivet i Danmark. Så vidt jeg har forstået bliver de nyeste PSP'er i Amerika i hvert fald solgt med 1.52 installeret, og hvis Sony fortsætter denne strategi burde man heller ikke skulle bruge tid på at installere nye opgraderinger til sin netop indkøbte vidundermaskine.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JmogJmogSkrevet 22/07-05 01:22 
Jeg kan ikke se problemet. Har nogen af jer rent faktisk oplevet fejl? Jeg købte min i marts, og jeg har stadig ikke oplevet det mindste tegn på fejl eller ustabilitet.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/07-05 08:15, rettet 22/07-05 08:16 
Jeg har én gang oplevet, at et spil gik ned efter det kom ud af dvale. Om det var PSP'en eller software, er svært at sige.

Ellers har jeg heller ikke haft problemer med min og de opdateringer tager få sekunder at installere, så jeg kan slet ikke forstå Hankys piveri. Man skal skeldne mellem fixes og nye features. Hvis de frigav fixes for at få maskinen til at virke 100%, så var det et problem, men patches med nye features og forbedringer af eksisterende virkende features, kan man næppe klage over.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 22/07-05 08:28, rettet 22/07-05 08:35 
Hanky>
Piratkopiering - og især homebrew er faktisk _meget_ udbredt på PSP'ens breder.

Nej det har du misforstået - klart du får dette indtryk hvis du bare læser nyheder på PSP "scene/nørd" sites som udelukkende beskæftiger sig med det slags. Homebrew og specielt piratkopiering er langt fra mainstream og noget den almindelige forbruger roder med.
Egentligt tror jeg kun Sony er bekymret for piratkopiering da homebrew ikke skader deres indtjening. Men de vil selvfølgeligt aldrig "blåstemple" homebrew, der er jo logisk.

PalleJensen>
Jeg har én gang oplevet, at et spil gik ned efter det kom ud af dvale. Om det var PSP'en eller software, er svært at sige.

Det var en fejl i firmwaren som blev fixet i 1.50 ;)
HeroldHeroldSkrevet 22/07-05 10:53 
Firmware-updates er utroligt normale, når vi snakker avanceret hardware. Mobiltelefoner, motherboards, CD-ROM-drev osv.

Så stop piveriet. Det er normalt :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 22/07-05 10:56 
når man skal opdagtere skal man først ha´ v 1.52 men jeg gik en i den japan´ske hjemmeside så er der v 2.00 man jeg bliver forvirret :S
BeanoBeanoSkrevet 22/07-05 11:25, rettet 22/07-05 11:46 
Hvem siger man skal have 1.52 installeret først?
BeanoBeanoSkrevet 22/07-05 11:58 


Video der viser browseren i funktion
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 22/07-05 12:12 
det står der på deres japan´ske hjemmeside http://www.playstation.jp/psp/
BeanoBeanoSkrevet 22/07-05 12:49, rettet 22/07-05 12:49 
Hvor?

Kan du læse japansk?
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 22/07-05 12:53 
lidt og nogle overstætter jeg i mine japanske orbøger
BeanoBeanoSkrevet 22/07-05 12:56 
aha... tror du har oversat noget forkert :)
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 22/07-05 13:04, rettet 22/07-05 13:05 
Øv, jeg læser alt for hurtigt men der er en fejl jeg så der stod at v 2.00 var kommet men den kommer snart men 1.52 der var kommet Øv dumme mig :S
HankyHankySkrevet 22/07-05 14:47 
Hussein Life>
lidt og nogle overstætter jeg i mine japanske orbøger

Vel alt imens du spiller på din DIVERS2000 CX1 og bruger dit Dreamcast DevKit som fodskammel?

;P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 27/07-05 09:46 
Så er 2.0 firmwaren landet :)

Kan hentes direkte fra PSP'en via "Network Update" eller manuelt fra web på linket herunder.

Link
AnastacioAnastacioSkrevet 27/07-05 13:29 
Det er alt for nice - endelig kan man have custom wallpaper og webbrowseren virker kanon - måske lidt langsomt, men det er okay.^^

Fedt nok at man kan indstille skærmen, sætte startsiden, gemme billeder, downloade fra nettet, bookmarke osv.
Winners make it happen, Losers let it happen!
BeanoBeanoSkrevet 27/07-05 14:08 
Vil lige tilføje at den nye firmware også skulle virke på en amerikansk PSP... hvis man har sårn en :)
psychomantispsychomantisSkrevet 02/08-05 20:09, rettet 02/08-05 20:12 
Jeg har købt et nyt memorycard, overført mine save games, og lavet en GAMES mappe i PSP mappen samt en UPDATE mappe i GAMES mappen. Jeg har så downloadet EBOOT.PBS filen fra det japanske site, og ført det over i UPDATE mappen. Men kan ikke lave den update. Tænder jeg min psp, og går til memorystick i games menuen, skriver den bare "there are no games". What to do? Har en amerikansk maskine iøvrigt.


EDIT: Glem det, det er bare mig der er dum. Har kaldt mappen for "GAMES" istedet for "GAME".
RJKRJKSkrevet 20/08-05 12:40 
Kan det virkelig passe at den amerikanske 2.0 ikke er kommet endnu? Og hvornår forventes den i så fald?

Advarslerne og de mange forskellige downloads på den japanske update-side gør mig lidt nervøs ved at bruge dem på min US maskine...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 20/08-05 12:49 
Tror ikke du skal være bekymret - den advarsel er udelukkende af support hensyn.

Men ellers skulle den amerikanske version være lige på trapperne - faktisk skulle den have været ude denne uge men blev åbenbart forsinket.
RJKRJKSkrevet 20/08-05 12:55, rettet 20/08-05 13:02 
Kan du give mig den præcise URL til den jap 2.0 fil, jeg skal bruge? Eller er de tre download-links bare til samme fil (fatter jeg ikke lige at checke på en Mac...)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 20/08-05 13:15, rettet 20/08-05 13:15 
Brug nedenstående link og gem EBOOT.PBP filen i \PSP\GAME\UPDATE\ på memory stick.

Update fil
RJKRJKSkrevet 21/08-05 02:41, rettet 21/08-05 02:42 
Skylder lige at sige, at jeg fik det til at virke. Til sidst. Endnu engang havde jeg problemer med OS X, som åbenbart konstant putter nogle skjulte filer med over når man kopierer, hvilket betød at opdateringen mente at den selv var korrupt og ikke kunne udføres...

Mit personlige workaround var at bruge Amiga'en til at styre filoverførslen gennem netforbindelsen til Mac'en, som igen var USB-forbundet til PSP'en. Så har jeg fuld kontrol, og Amiga'en fylder selvfølgelig ikke underlige filer på, så det virkede for mig.

Jeg savner en "Lad være med at overføre skjulte filer og andet tingel-tangel, jeg ikke beder dig om" i Mac OS X ;) Ikke et problem normalt, men PSP'en er altså ret kræsen med den slags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 21/08-05 02:49 
Du savner en PC, gør du :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 21/08-05 12:46 
Det er da vist nok Microsoft der har opfundet skjulte filer, så, nej, ikke rigtigt ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 21/08-05 18:57, rettet 21/08-05 18:58 
Men når det så er MAC, der smider det i alt, så er det da værre, er det ikke?
Faktisk tror jeg UNIX indførte skjulte filer i sin tid...

Nu bliver det spændende at se hvor længe der går, før 2.0 bliver knækket, så man kan lege med noget homebrew :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MalundMalundSkrevet 28/08-05 17:34 
er der kommet en firmware 2.0 til PSP fra USA
RJKRJKSkrevet 28/08-05 17:36 
Ja, den kom for et par dage siden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MalundMalundSkrevet 04/09-05 18:44, rettet 04/09-05 21:19 
Hvor kan man downloade 2.0 til en psp fra usa.
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 08:50 
Hvilen firmware version kommer de danske PSP'er med?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 06/09-05 08:54 
1.52
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/09-05 09:06, rettet 06/09-05 09:08 
Men 2.0 leveres, så vidt jeg ved, sammen med maskinen (har selv en JPN maskine, så jeg har ikke haft fingrene i en EU pakke). Men det er rigtigt, at selve maskinen leveres med 1.52.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 06/09-05 09:26 
2.0 ligger på demodiscen, ja. De fleste af de europæiske launchspil kræver også 1.52 (updater følger med).
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 09:40 
Jeg er nu mere interesseret i så lavt nummer som muligt :)

Btw så er der er downgrader video ude, som viser at det er muligt at eksekverer downgraderen på 1.52.
Nu mangler vi kun resten :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 06/09-05 23:06 
Pludselig ind fra venstre kommer en video af en downgrade, som ikke er lavet af WAB.
The race is on.

And down we go.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 06/09-05 23:20 
Nu må de gerne stoppe med deres gnidrede videoer, for de kan jo sagtens være fake alligevel. Lidt smart klippeteknik kan let frembringe disse resultater.
Nej du, der skal data-filer på bordet i stedet for, og hvorfor gør de ikke bare det? Og nej, den med at de ikke udsender for at undgå at folk får deres PSP til at gå i ged holder ikke i min verden :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 07/09-05 22:17 
Denne skulle være lidt tydeligere

Clicky
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MalundMalundSkrevet 07/09-05 22:31 
Hvor kan man downloade firmwhere 2.0 til en psp fra us, og hvor kan man downloade til en fra Jap.
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig