X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 2 slutning?


Svar
nerosnerosSkrevet 06/07-05 14:03 
Det kan godt være mange vil mene jeg ikke har fuldt med, men jeg ventede lidt med at købe Halo 2, og jeg har også med vilje ikke læst eller hørt så meget om spillet fordi jeg ville opleve det hele selv. Når det er sagt så har jeg gennemført spillet nu og det var da en mega fed spilleoplevelse og spillet er jo fantastisk godt skruet sammen og jeg var limet fast til skærmen i dagevis. Men jeg sidder lidt med en mærkelig smag i munden over den slutning som spillet har. Først og fremmest synes jeg overhovedet ikke man kan sammenligne den intense slutning som 1'eren havde med 2'eren, og jeg synes også det var utroligt let, at komme igennem slutbossen eller hvad man nu vil kalde det. Spillet slutter bare så brat og jeg må sige jeg er lidt skuffet over det. Men det var egentlig også det jeg har læst i et blad engang for længe siden. Men der må jo komme et Halo 3 spil, men noget jeg kan blive lidt træt af over er, at man sikkert vil udgive det sammen med Xbox 360 sådan, at man skal købe ny maskine også hvis man vil spille spillet. Ikke fordi det er nogen dårlig ting men det bliver bare en dyr omgang.

Andre som ved hvad der kommer til at ske med Halo historien?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 06/07-05 14:20 
Bungie :)

Halo 3 ligger sandsynligvis et pænt stykke ude i fremtiden endnu. De har trods alt ikke engang annonceret det officielt, selvom de naturligvis er i gang. Bill Gates håber vist personligt at det udgives ca. samtidig med PS3.

Men denne Cliffhanger er diskuteret i masser af andre tråde, hvis du søger lidt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 06/07-05 23:13 
Okay bare iorden jeg ville bare lige lette mit hjerte.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 06/07-05 23:31, rettet 06/07-05 23:38 
Og det skal du da have lov til - specielt fordi der ikke er meget, i spilsammenhæng, der er mere irriterende end en cliffhanger-slutning. Helt ærlig, hvad skal vi bruge det til?... Med mindre det er et periodeopdelt spil, forstås.

Og nu bliver jeg svimmel af væmmelige flashbacks til Driv3r. Dårligt spil og fjollet pre-slutning samt endelig slutning. Sheesh, men det er så også hele tre vamle ting på én gang :)

EDIT: Et par slåfejl.
RJKRJKSkrevet 07/07-05 00:02 
Og hvad skal vi egentligt med periodeopdelte spil? Det er godt nok meget få spilhistorier, der ikke kan afsluttes på de 10-50 timer, historiedrevne spil typisk varer. Det er jo bare tyndt tidsudtræk og en næppe-fungerende måde at få folk til at købe 2'eren. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen situationer, hvor det ikke er noget pjat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 07/07-05 00:16 
Nu skal du jo lige spille de to spil igennem, før du bestemmer dig :)

Men jeg ser sagen således:

Halo 2 er ikke et historiedrevet spil. Historien fungerer som setting for gameplay. Hverken mere eller mindre. Og tak for det. Derfor betyder det mindre for mig, om spillet ender med en cliffhanger eller ej.

Men der, hvor jeg ser en fordel, er på længere sigt. Modsat f.eks. Zelda-metoden, hvor man starter forfra hver gang, så er min vision af Halo i fremtiden en fortløbende Space Opera-setting på speed. Master Chief kommer til at vinde sejre, ja, men aldrig krigen, for så stoppper man på en måde midlertidigt pacet og skal til at starte forfra. Hvilket sagtens kan gøres, og det har jeg heller intet imod. Jeg er bare ligeglad - så længe jeg får mit voldsomt gode gameplay.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 07/07-05 00:41 
RJK>
Og hvad skal vi egentligt med periodeopdelte spil? Det er godt nok meget få spilhistorier, der ikke kan afsluttes på de 10-50 timer.

Jeg tænkte nok, at en eller anden ville reagere :) Jeg tænkte på korte episodeopdelte spil (og det ord plejer jeg egentlig også at bruge), af måske 1-5 timers varighed, der udkommer med få uger eller måneders mellemrum. Jeg kan ikke lige komme på nogle titler (omend de gratis fortsættelser til Wing Commander IV er opbygget nogenlunde sådan), og det var ganske enkelt for at understrege, at cliffhanger-slutninger i spil naturligvis _kan_ fungere under de rette omstændigheder, men ikke gør det i spil af traditionel varighed og med den traditionelle udgivelsesfrekvens på 1-3 år.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig