X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fremkaldelse af digitale billeder


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 04/06-05 09:34 
jeg ligger inde med stor bunke billeder jeg gerne vil fremkalde, men synes at det er for dyrt i de butikker der ligger omkring mig, da alle steder tager over 1 kr for det, er der nogen der kender stedet i kbh hvor de tager under en krone for det og man kan aflevere dem på cd rom
Mortal Kombat the mother of all fighting games
WehnerWehnerSkrevet 04/06-05 10:28 
Det gør jeg desværre ikke, men hos Føtes på www.foetex.dk er der halv pris i denne uge og næste - dvs. 50 øre per billede efter startgebyr på ca. 20,-. Det agter jeg i hvert fald at benytte mig af.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PoulPoulSkrevet 04/06-05 10:47, rettet 04/06-05 10:47 
Sjovt nok står jeg også at skal have fremkaldt digitale billeder for første gang. Hvor lang tid tager det at fremkalde hos Føtex?? Og hvilket format skal man vælge? Synes der står noget om at hvis man vælger det billigest format(10x15), så skal man selv til at redigere dem først, på grund af noget med længden?? Jeg er total newbie på dette område...
WehnerWehnerSkrevet 04/06-05 10:58 
Jeg har ikke kigget nærmere på det - er stadig ved at fylde mappen op med billeder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/06-05 11:45 
Det lyder næsten til at I er godt på vej til at blive vildledt:

http://asp02.photoprintit.de/microsite/prices.php

Prisen på 50 øre er vist kun EFTER de første 100 styks (med mindre det tilbud Wehner nævner er et andet).

Og så er der opstart 18,95 - og så er der forsendelse 26,- hvis ikke man selv kan gå ned i butikken og hente.

Det virker mere og mere som om det er fyldt med halvskjulte gebyrer i forhold til hvad man bliver præsenteret for i reklamerne. "50 øre + noget mere + noget andet du ikke lige havde tænkt på + osv."

Se jer godt for.

Fra Føtex:
"De fleste digitalkameraer tager billeder, hvor forholdet mellem højde og længde er 3:4 (F.eks. 10,2 x 13,6 cm). Der er dog enkelte digitalkameraer, som kan tage billeder i forholdet 2:3 (10 x 15 cm) lige som de ”gamle” analoge billeder. Længden på et digitalt billede kan således være kortere end på et analogt billede.
Ønsker du dine digitale billeder printet i 10 x 15 cm, skal du selv redigere dine digitale billeddata i et billedbehandlingsprogram, eller anvende et digitalkamera med mulighed for ”2:3” indstilling."

Det er ikke noget jeg har lagt mærke til. Jeg troede faktisk at digi-standarden var sat til det "gamle" 10x15 cm-format, men det virker temmelig bøvlet, hvis billederne er taget i 2:3-format og skal laves om til 3:4-format. Kan I bruge et eller andet batch-program? For det er nok et idiot-arbejde, at sidde og reskalere hvert enkelt billede.
WehnerWehnerSkrevet 04/06-05 11:51 
Hyakotake>
Det lyder næsten til at I er godt på vej til at blive vildledt:

http://asp02.photoprintit.de/microsite/prices.php

Prisen på 50 øre er vist kun EFTER de første 100 styks (med mindre det tilbud Wehner nævner er et andet).

Og så er der opstart 18,95 - og så er der forsendelse 26,- hvis ikke man selv kan gå ned i butikken og hente.

Det er et tilbud direkte fra tilbudsavisen, så den skulle være god nok, hvad angår prisen - og det skule vel ikke være så svært, at finde en Føtex at hente dem i.

Det er mere det med format-størrelsen, jeg lige skal have styr på, for jeg kan da godt se, at 1600x1200 ikke er det samme forhold som 10x15 :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 04/06-05 12:16, rettet 04/06-05 12:17 
Poul>
Sjovt nok står jeg også at skal have fremkaldt digitale billeder for første gang. Hvor lang tid tager det at fremkalde hos Føtex??

2-4 dage til du kan hente dem. Du får en mail, det kommer også an på om de tager 1 eller 2 dage at blive fysisk fragtet til butikken.

Jeg har selv flere gange oplevet nogle brune pletter på enkelte billeder fra Føtex. Og det var ikke noget som var på den digitale udgave.

Jeg kan lige anbefale at kigge på nedenstående link, her kan du regne ud hvad der er billigst alt efter hvilket format som er bedst. Selvom Føtex mærkelig nok ikke er at se på listen. Men det er det samme firma som Bilka anvender. (Bilka tager 0,95 kr for det billigste format mod Føtexs 1 kr)

digifotopriser.dk
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig