X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Klimaanlæg vs. Aircondition


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 27/05-05 20:42 
Vi kigger lidt på ny brugt bil og er faldet over at biler er monteret med enten klima eller aircon. Er der overhovedet nogen forskel på disse stykker udstyr? Jeg har forhørt mig hos kollegaer og bekendte. Fælles er dog at de "mener" at det skulle være det samme. Hvad siger I?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/05-05 21:04 
Det her er lidt off-topic, men når du siger ordet "Klima" så falder jeg næsten sammen.

Er jeg den eneste som synes det er totalt varmt? Nogen siger at det næsten er 30 grader i københavn. Ohh god...

Ang. Dit spørsmål, så ved jeg det virkelig ikke.
Er der ikke noget med at Klima anlæg ligesom kan køle hele bilen, hvor aircon er mere sådan en spot on blæser? jeg har ihvert fald altid forstået det som om at Klima anlæg i biler, var ret luksus. Dog er jeg overhovdet ikke sikker:)

Held og lykke med biljagten;)
Well crucify the insincere tonight...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/05-05 21:10, rettet 27/05-05 21:11 
Et klimaanlæg er mere avanceret. Her kan man ændre klimaet i bilen, så der f.eks. konstant er 20 grader og evt. en temeratur på forsæderne hvor solen evt. bager ind og en anden temperatur på bagsædet, hvor der ikke er sol og dermed kræves lidt mere varme. En aircondition pumper kold luft ind i bilen, indtil der evt. bliver -10 grader og det er lidt sværere at styre en airkondition.

Den korte udgave: Aircondition og klimaanlæg er ikke det samme. Et klimaanlæg er mere avanceret og man kan bedre styre temperaturen med et klimaanlæg - men de er normalt også noget dyrere.

Jeg har aircondition i min bil og det er jeg godt tilfreds med. Nu har jeg så heller aldrig prøvet et klimaanlæg, så jeg har faktisk ikke noget at sammenligne med, andet end at jeg kan sige, at jeg er glad for min aircondition når man skal køre langt om sommeren.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 27/05-05 21:33 
Det er lidt hen ad hvad Palle forklarer, men med få ord vil jeg beskrive Aircondition som en "manuel" temperatur-regulator i den forstand, at et Klimaanlæg selv kan tænke, hvis man kan sige det sådan.

Jeg har prøvet begge dele, og der er forskel, men det er der også på prisen. Man skal lidt afgøre med sig selv, om det er en nødvendighed.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BaggyBaggySkrevet 28/05-05 00:19 
Har selv Dual Zone Klima anlæg og i forhold til min gamle bil, betyder det bla. at jeg ikke bliver forkølet som man nemt kan blive med aircon... og som det siges: at man kan have en temp foran og en anden bagi.. det helt perfekt.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 28/05-05 12:10 
Er der ikke også noget med at det sluger en del benzin?
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
HankyHankySkrevet 28/05-05 12:15 
Det er ikke så meget igen.
Desuden gør begge systemer dette...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JuggernautJuggernautSkrevet 28/05-05 15:05 
Man skal åbenbart gå efter efter klima-anlæg, hvis man vil have det bedste :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 28/05-05 16:34, rettet 28/05-05 16:35 
Helt klart. Det er også (desværre) det dyreste, og så napper det en anelse mere benzin end aircon.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-05 05:29, rettet 30/05-05 05:32 
Aircon:
Klimaanlæg vs. Aircondition
Klima:
Klimaanlæg vs. Aircondition
Eksempel fra VW.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig