X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lovlige PSP-download sites


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/05-05 19:01 
Jeg er ude efter links til sites med trailere og lignende til PSP. Som PSP.connect.com nedenfor, som er vældig godt, men lidt kedeligt.

Jeg vil godt understrege at det kun skal være lovlige ting da hverken jeg eller Play Right kan li' pirat-stuff.

Connect
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/05-05 08:24 
Nå, så må jeg jo selv...

Jeg havde nogen problemer med at overføre film til PSP'en indtil jeg fattede at den kun kunne ta' mp4. Så overvejede jeg om jeg skulle investere i Sonys eget Image Converter 2. Men da den ikke kunne downloades, men kun sendes via snailmail (!) , droppede jeg det.

Men så faldt jeg over denne artikel på IGN:
http://psp.ign.com/articles/608/608349p1.html , hvor de i den grad ikke kan lide Sonys program. De anbefaler PSP Video 9, det har jeg efterfølgende hentet. Det er gratis, nemt at betjene og dækker mine umiddelbare behov.

PSP Video 9
happyEDhappyEDSkrevet 28/05-05 09:23 
jeg bruger pspWare til mac.
det er sku det bedste . den gør det hele selv, og det går hurtig nok. man kan sætte den til at sync hvergang man sætter den til . Og den har en god måde at vælge musik med Itunes.
Bare lige træls mit memstick ikke virker, så kan jeg ikke se mine futurama afsnit i bussen;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/05-05 08:30 
PSP Save Games
http://www.pspsaves.net/

PSP trailere
http://www.psptrailers.net/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 25/06-05 22:54 
Ikke at jeg har fulgt nærmere med i det, men der ser ud til rigtigt at være kommet gang i homebrew-udviklingen til PSP indenfor den sidste måned. Lovligheden af en del af tingene (emulatorer etc.) ser tvivlsom ud, men fx er Beats Of Rage kommet. På mit snoldede 32MB har jeg ikke fået prøvet andet end et par ting, hvoraf halvdelen har været succes og halvdelen fiasko.

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med noget bestemt homebrew, som det er værd at kigge nærmere på (indenfor lovlighedens grænser :))?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-05 23:43 
Kan du ikke linke til det der var godt, Rune?
RJKRJKSkrevet 26/06-05 13:11 
Ikke rigtigt ;) Det jeg har på min PSP nu, og som virker, er en såkaldt Rick Dangerous-klon. Nu var der engang, hvor jeg kendte det spil nok til at gennemføre det (toppen af trial and error-genren), og jeg kan godt skrive under på, at det er en port og ikke nogen klon. Så jeg formoder rettighederne til det stadig ligger hos Core Design. Men jeg har Amiga-originaldisken liggende, så jeg tillader mig at spille det på min PSP også.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 26/06-05 13:27 
Jeg har ikke selv prøvet noget af det homebrew endnu, men efter sigende skulle der være en ret habil PCE emulator tilgængelig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-05 21:01, rettet 26/06-05 21:04 
Det med homebrew på PSP er lidt noget halvt noget. Pt er det kun maskiner med 1.0 Firmware der vil køre noget 'rigtigt'.
Maskiner med 1.5 kan benytte et trick der vidst nok kaldes EXploit, hvor man skal have 2 launch filer liggene til samme program.
Tidligere skulle man som 1.5 ejer hurtigt skifte mellem 2 memory sticks mens den loadede. Tror metoden blev kaldt Swaploit...?

Det trælse ved homebrew på PSPen er, at hver gang Sony udgiver ny firmware så bliver det sværere og sværere at få homebrew til at virke. F.eks. så virker homebrew ikke på 1.51, og 1.52.

Jamen så køber jeg da bare en PSP med 1.0/1.5 firmware på. Nej. Den går heller ikke. For de nye spil Sony udgiver opdaterer automatisk softwaren i maskinen. Og der er på nuværende tidspunkt ingen mulighed for at downgrade maskinen .

Jeg har selv prøvet lidt homebrew programmer, og det virkede som om at det kun var 8 bits maskinerne der virkede nogenlunde. Til gengæld går udviklingen af disse emulatorer så stærkt at det nok ikke tager ret lang tid før der kommer udemærkede 16 bits også.

Bemærk at skaberne af disse ikke anbefaler at man bruger dem i længere tid, da der vidst nok har været eksempler på at memory sticks er blevet brændt af, pga at maskinen gik i sleep mode. Og i alle nye emulatorer kan man 'overclocke' CPUen til 333mhz, som vidst heller ikke er alt for sikkert.
(Kun spekulation. Maskinen skulle meget gerne kunne køre 333mhz, men da ingen spil-udviklere har brugt det endnu, fraråder nørderne at man bruger det.)

Alt dette kan man læse mere om på www.psphacker.com (håber det er ok at jeg postede linket.)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig