X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Night's Dawn Trilogy


Svar
Michael_Michael_Skrevet 01/05-05 21:11, rettet 01/05-05 21:22 
Er netop blevet færdig med Peter F. Hamiltons magnum opus "Night's Dawn Trilogy" (alle 3.700 sider).

Jeg skal nok lige lade de umiddelbare indtryk synke ind, men tror alligevel jeg vil vove den påstand, at det er noget af det bedste, mest visionære og sammenhængende science fiction jeg nogensinde har læst (og det siger efterhånden ikke så lidt).

Kan klart anbefales.

Andre der har læst dem?
JmogJmogSkrevet 01/05-05 21:35, rettet 01/05-05 21:37 
Ja, det er en glimrende serie. En tand langsom om at komme igang, men når først eventyret kommer i gang, er der knald på.

Du vil sikkert også kunne lide Hamiltons "Fallen Dragon". Det er kun en enkelt bog, så den er noget mere overkommelig. Minder lidt om en slags Kellys Helte blandet med science fiction.
Michael_Michael_Skrevet 01/05-05 22:15 
Købte faktisk "Fallen Dragon" for et års tid siden, men er aldrig kommet i gang med den. Samme med "Pandora´s Star", som jeg dog er gået i gang med for en times tid siden.
GakuGakuSkrevet 01/05-05 22:18 
Jeg synes den er ok, men jeg var ikke for vild med zombierne og deus ex machina-løsningen i dette problem kunne være ordnet langt bedre.

Jeg vil tilgegæld anbefalde disse space opera serier :

Zones of Thought - Vernor Vinge
Gap into - Stephen Donaldson
Revelation Space - Alastair Reynolds
Hyperion - Dan Simmons
Michael_Michael_Skrevet 01/05-05 22:32, rettet 01/05-05 22:40 
Vernor Vinge er en af de bedste i min bog.
Har læst "A Fire upon the Deep" og "A Darkness in the Sky".
Er de en del af ZoT-serien?

Har læst Hyperion etc. Ganske ok.
Donaldson er mere fantasy-orienteret, og ikke lige min kop te. Tror dog nok jeg har læst "Gap into"-bøgerne.

EDIT: Efter en tur gennem bogreolerne viser det sig, at det er Donaldsons "Thomas Covenant" bøger jeg har.
GakuGakuSkrevet 01/05-05 22:41, rettet 01/05-05 22:42 
Vernor Vinge er master af hard scifi i min bog :)
"A Fire upon the Deep" og "A Darkness in the Sky" er ZoT-serien, men man kan jo kunne håbe på at der kommer en bog mere. Den næste bog jeg skal i gang med er Across Realtime af Vernor Vinge, så jeg glæder da lidt til det.

Donaldson skriver både crime, fantasy og scifi. "Gap into"-bøgerne er hans scifi bøger. Men man skal kunne lide at næsten alle hans karakter er nogle dum svin. Men ingen af dem er på højde med Thomas Covenant.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig