X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farve-flimmer på NTSC?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 29/04-05 07:35 
Jeg modtog Psychonauts med posten i denne uge, men jeg har et lille problem. Jeg har chippet min xbox så jeg kan køre alle spil på den. Jeg prøvede først at sætte spillet i og afspille det, men der kom intet frem. Så gik det op for mig at dette spil jo ikke var PAL og jeg skiftede fik så gjort sådan at Xboxen kørte NTSC i stedet (Enigmah Discswitch - noget lignende) og så kom der noget frem! Det så nu meget godt ud, men da jeg kom ind i spillet og drejede kameravinklerne lidt og fik rundt, så var det som om farverne ikke kunne følge med. Jeg har oplevet dette før, men det har kun når jeg har kørt et PAL spil med NTSC-funktionen sat til. Jeg har et 100 Hz tv og kører RGB.

Hvad kan problemet være? :\
DommergaardDommergaardSkrevet 30/04-05 17:28 
*BUMP*
JmogJmogSkrevet 01/05-05 00:01 
Ja, det er ikke fordi vi ikke vil hjælpe, men personligt er jeg blank.

Det eneste jeg kan kommer på er ganske almindelig ghosting, som en del 100hz TV'er har med diverse "billedforbedrende" modes slået til. Det burde dog ikke kun kunne ses, når du kører NTSC, men også i PAL.

Nå, men prøv at slå diverse filtre, skarphedsforbedring osv. fra i TV'ets menu. Den slags er kun til for at narre folk til at tro, at billedet er bedre. På 100hz TV gør de rent faktisk billedet værre, da det medfører ghosting.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig