Hyakotake | Skrevet 20/04-05 22:09 | Kan nogen hjælpe med at rode min hjerne igennem og finde ud af, hvor jeg kan finde følgende artikel igen?
Jeg læste for måske ½ år siden en spil-relateret artikel om grafikken og hvordan den tekniske side er nået til et paradokalt punkt, hvor pixlernes "skønhed" på visse punkter gør grafikken "grim".
En eller anden klog japaner kaldte det noget i retningen af "den paradoksiske kløft", og det er her mine søgemuligheder forsvinder. Jeg kan ikke så godt skrive "paradox canyon" på Google, da det ikke er præcist disse ord, som finder artiklen for mig. Derfor har jeg brug for hjælp fra "ægte folk", som kan omsætte mine idiotiske/glemsomme tankebidder til det resultat jeg søger.
Hjælp! |
|
Fox McCloud | Skrevet 20/04-05 22:25, rettet 20/04-05 22:37 | Det må være The Uncanny Valley du snakker om? Har dog ikke læst den artikel du hentyder til og begrebet blev også oprindeligt brugt i forbindelse med fremstillingen af robotter...
Wikipedia - Uncanny Valley | (...)
|
|
Zzap! | Skrevet 20/04-05 23:28 | Jeg kan godt huske den artikel du søger, var det Harddisken (radioprogrammet) der lavede noget om den? Mener den var på engelsk...
Prøv diverse seriøse videospil relaterede sites (dvs. ikke IGN og GS). | Born to kill space
|
|
|
|
Chrono | Skrevet 21/04-05 09:05 | Spændende. Næste generations konsoller er dødsdømte nu - ingen vil kunne lide deres ucharmerende realistiske grafik. Herligt! :) | I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
Hyakotake | Skrevet 21/04-05 15:44 | Takker mange gange!!!
Det "rigtige svar" var "Uncanny Valley" af Masahiro Mori :-) |
|