X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mercenaries, teknisk vidunder!


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 08/04-05 09:49, rettet 08/04-05 10:51 
wow!!!

Jeg købte mercenaries igår (lidt i frustration over at resident evil 4 var udsolgt), og jeg er dybt imporneret af spillet indtil videre (har spillet ca. 5 timer).

Når jeg siger teknisk vidunder mener jeg, at den vehicle physics der er i spillet er noget af det bedste jeg har set i et spil. Dét kombineret med de sygelige seje explosioner, er nok til at det overgår halo2's physics. Røgen fra explosioner og andet gejl, hænger længe i luften, og skaber en fed stemning. sprænger man en bil i luften, som derefter ruller brændende hen ad jorden, kan man rent faktisk se at jorden bagefter ser forbrændt ud der hvor bilen har rullet. Det er lækkert regn med i spillet, lyset i spillet er også helt fantastisk, alt modtager lyser rigtigt fra explosioner, alarm lamper, lyn fra tordenvejr ovs. Og så har spillet en speciel glow lagt ind over, så ja, det hele ser bare fedt ud. Jeg syntes at det her spil, rent visuelt ligger på et meget højt niveau, selvom det måske er lidt svært at se ud fra screenshots. Ja, der er fog, men det passer godt til atmosfæren, og der er tilgengæld heller ingen slowdown (so far) heller ikke selv om du rammer en 8-10 lastbiler med et airstrike :)

Det her er (for mig) gta, med fed grafik, og bedre stemning. Allerede den korte tid jeg har brugt på spillet, har jeg moret mig mere end da mig og en kammerat gennemførte gta3. Mercenaries er top underholdning.

Det første min kæreste sagde da hun så det var: Hey, det ligner sgu da Body Harvest.. Og jeg vil gi hende fuldstændigt ret! Og det er jo en rigtig fed ting. Ja styrringen er lidt sløv, og våbene virker en smule slatne. Men får man fingre i en rocketlauncher, så får piben en helt anden lyd. Der er simpelthen bare dømt commando på højeste niveau, og jeg har indtil videre kun fået 2 airstrikes... Uha det bliver en voldsom weekend. Det her overgår mine forventninger, det er for cool det spil.

et par minus punkter: våbene lyder noget tamme (specielt shotgun'en), og surround lyden er lidt mystisk nogle gange, den kan vist ikke altid finde ud af lyd niveauet når f.eks. hovedpersonen snakker. Men det kan vi godt leve med, når alt andet er så super cool :)

Ja, det blev lige til et mindre review. jeg søgte på mercenaries i søgefunktionien, men den fandt ingenting, så beklager hvis emnet allerede har været oppe og vende.
For The Love Of The Game
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/04-05 13:24 
Jeg ved ikke om jeg vil kalde det for et teknisk vidunder (dog er fysikken og effekterne, som du nævner, helt i top) men rent underholdningsmæssigt er det ihvertfald et fremragende spil. Det er sjovt du (eller rettere, din kæreste) nævner Body Harvest for det tænkte jeg også på, da jeg spillede igennem Mercenaries. Forskellen er så bare at sidstnævnte formår at udføre sit koncept i praksis.

Men Mercenaries er helt klart et af de mere underholdende action-spil jeg har prøvet i noget tid. Det virker strammere struktureret end f.eks. San Andreas, men der er stadig masser af muligheder for udforskelse og mange forskellige indgangsvinkler til missionerne. Men det er først og fremmest super tilfredsstillende af spille, mere end SA for mit vedkommende, fordi spillet rent faktisk kan trække alle de ting det vil, såsom luft til jord kamp i helikoptere og kæmpe eksplosioner.

Action-delen til fods kunne nok være lavet lidt bedre og mindre arcade-agtigt, men det var stadig ganske fornøjeligt og jeg kunne godt lide idéen med, at skurkene er fordelt ud over et spil kort og det så er op til én selv om man vil fange eller eliminere dem. Og når man så har lavet et takedown og taget en fjende til fange, så skal man rent faktisk tilkalde en allieret helikopter der skal hente vedkommende, og samtidig beskytte den mod fjentlig ild, mens et mindre godt spil bare ville have givet spilleren en ubetydelig lille cut-scene der viste dette.

Så for at opsummere var jeg bestemt imponeret over det og kan ihvertfald anbefale det.
(...)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/04-05 14:11 
Uha.. Et nyt body harvest ville være stort.

tja teknisk vidunder... Mercenaries er på højde med halo2, half life2, og de andre hvad angår fysiken, hvor f.eks HL2 bare har mere af det. Men hvad mercenaries har, er effecterne til fysiken, som gør at det hele bare er federe end f.eks HL2 og H2. Flammende helikopter som styrter ned, rammer en jeep, som exploderer. Det ser man ikke mange steder, og det ser voldsomt godt ud. Og så har mercenaries fysik en utrolig go fornemmelse for vægt når ting coliderer med hinanden... Hvis de lige ser bort fra de tilfælde hvor en tank laver en pioette på forsnuden :) Men sådan noget sker jo i alle spil efterhånden.

De ting man kan gøre i mercenaries, uha. smide c4 sprængstof på en jeep, køre den lige ind i en kinesisk camp, springe ud i farten, og trykke på knappen så hele L...tet ryger i luften. mega nice. Eller samle jeeps op med en helikopter, og smide den ned i hovedet på folk.

Det her spil er et hit hos mig, hvis nogen skulle være i tvivl :)
For The Love Of The Game
DommergaardDommergaardSkrevet 08/04-05 15:23 
Har efterhånden haft spillet siden det udkom, og jeg var så dum at bestille 3-4 spil af gangen, deriblandt Oddworld: Strangers Wrath - et rigtig fedt spil! Men Ronnie, jeg giver dig sq helt ret! Det er en helt utrolig grafik der er i spillet!! Eksplosioner og det hele er suverænt gennemført og lækkert at se på! - Jeg har dog ikke fået spillet så meget de sidste par dage fordi jeg har været optaget af at spille forskellige andre spil.

Regner med at få klaret spillet en af de kommende uger! Nu ser vi lige, men ja, et rigtig fedt spil!!
KalicolaKalicolaSkrevet 11/04-05 10:49, rettet 11/04-05 11:09 
Andet Indtryk:

Jeg er stadig dybt imporneret. Igår fik mig og en kammerat nakket "ace of clubs" så vi er da kommet et pænt stykke ind i spillet.

Jeg er meget overrasket over hvor dybt spillet egentligt er. missionerne er dejlig varierede. I en mission skal man finde en pilot som er styrtet ned og bringe ham tilbage til basen, og sprænge det nedstyrtede fly i luften, så fjenden ikke får fat i nogle vigtige tegninger. når man finder flyet viser det sig at piloten er blevet taget til fange, og er ved at blive transporet til fjendens base, og det skal man forhindre.
I en anden mission skal man køre rundt med en journalist til forskellige steder så han kan tage nogle fede billeder, og på turen oplever man meget af hvordan de 5 factions kæmper mod hinanden, man kommer forbi nogle vejkryds hvor der er pænt gang i den, det er mega fedt!

En anden ting er, at de forskellige missioner kan takles på mange forskellige måder. Min kammerat er bidt af en gal sniper, så når han spiller, så nakker han de fleste soldater med sniperen, som fungere extremt godt i dette spil. Hvor jeg mere er typen som finder en hurtig bil, og smadre ind i fjendens lejr, hvorefter jeg går amok med håndgranater, c4, og maskin guns, det er alt for fedt. Der er også altid muligheden for at hijacke en tank, og pløje sig igennem fjendens baser, eller ankomme i en helikopter, eller tage det hele med airstrikes på afstand, og nyde de extremt blæret explosioner, eller man kan forklæde sig som fjenden, og stille og roligt trille ind mellem fjenderne og ordne det man nu skal ordne. det holder MAX!

Jeg så en trailer til battlefield 2 her den anden dag, og det ser mega kedeligt ud sammenlignet med mercenaries. Explosionerne i BF2 ligner jo noget som er lavet med combustion effecten i 3dstudio max. Det sutter, og er meget sørgeligt at se på. Mercenaries ER den nye standard for explosioner. Se det, og lær af det!
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 11/04-05 11:41 
Bare en skam at hele spillet foregår i de samme områder, og at det hele tiden er mørkt, dystert, og - da jeg fik nok - kedeligt at køre, gå, flyve og løbe rundt i.

Hele første halvdel er iøvrigt alt for nemt; Jeg vadede næsten lige igennem.

Jeg vil spille spil, som ta'r mig nye, spændende, og forskellige steder hen (RE 4 er et pragt eksempel på det). Det gjorde Mercenaries aldrig - desværre.

Men pæne eksplosioner.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KalicolaKalicolaSkrevet 11/04-05 12:33 
Okotta: hvor vil du tages hen i et krigsspil? Spillet foregår i ét område, det hører med til historien.

Jeg er enig i at området man tøffer rundt i er mindre varieret, men det ER et krigs hærget område? hvad forventer du? Vil du ha store byer og country sides hvor det tager 20min at komme fra et sted til et andet?

De burde nok ha gjort noget mere ud af havet, tilføjet skibe og både at sejle rundt i, og de burde faktisk også ha lavet noget indendørs man kunne tøffe rundt i, så som inden i bygninger, bunkere og tunneler, ja, så ville det ha været endnu federe. Og ja, jeg kan godt forestille mig at man kan blive træt at de ens områder i det længere løb, good point.

Skulle der ha været lidt mere GTA i spillet?
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 11/04-05 16:34 
Mercenaries var såmænd bare noget lidt andet, end hvad jeg havde troet det var.

Ingen grund til at filosofere nærmere over det.

Hvis jeg vil spille GTA, så spiller jeg GTA - ikke et spil der prøver at være GTA; Det går aldrig godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig