X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til vurdering ønskes - haster!


Svar
bootsbootsSkrevet 07/04-05 12:02, rettet 07/04-05 13:30 
Jeg har fået tilbudt en PC i bytte med det GameCube + spil + N64 + spil jeg har til salg på www.supermario.webbyen.dk ; men jeg ved ikke om det er et godt bytte for mig...

Han tilbyder mig en NetVista 8307-73G P4 2,4Ghz, 512 ram (DDR 2700), cd drev, dvd drev, 40GB hdd, TI4200 m. 128 ram. Efter sigende ca. 2 år gammel (uden kvittering). Win XP Pro licens medfølger....

Jeg har: GameCube + controller og følgende spil:
Animal Crossing + memory kort, Freeloader, Extreme G Racing, Tom Clancy's Ghost Recon, Waverace: BlueStorm, RedCard, Burnout, Die Hard Vendetta, Pokemon Colosseum inkl. mem. kort, DragonBall Z - Budokai og Monsters, INC.

samt: N64 + controller og følgende spil:
FIFA99, Cruisin' USA, Mission Impossible, Nascar 99, NBA Courtside, Olympic Hockey 98.

Giv mig et råd... Skal jeg bytte?

Han mener selv at den er ca. 3000,- værd.
PapandPapandSkrevet 07/04-05 12:18, rettet 07/04-05 12:20 
Jeg vil vurdere den pc til at have en værdi på cirka 2000,-. Så er det jo op til dig, at vurdere hvor meget din Nintendo samling er værd.

Edit: Personligt ville jeg IKKE gøre det. Det er umuligt for dig at vide hvad stand pc'en er i, og du kan risikere at stå med en bunke bras, der nærmest er slidt op.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
fumfumSkrevet 07/04-05 12:20 
Det er vel begrænset hvad du kan få ud af de konsolting der. Og alderen på de to år passer vist meget godt.
Jeg har, næsten, samme udstykket pc og er tilfreds indtil videre. Det er ved at være en gammel pc du får tilbudt, og harddisken/rammen er i underkanten. Men det koster jo heller ikke det store at smide en ny/mere i.
Hvis ikke du spiller nogen af de spil du nævner, så kan du vel ligeså godt bytte? Så kan du spille sims 2 uden problemer.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
bootsbootsSkrevet 07/04-05 15:56 
Tak til Snowman og Fum - er der flere der lige vil give deres besyv med inden jeg beslutter mig?
OkottaOkottaSkrevet 07/04-05 18:07 
Personligt turde jeg ikke gøre det; Du kan risikere at den PC bare ikke virker, og så er det løb li'som desværre kørt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
bootsbootsSkrevet 07/04-05 18:50 
Han bor 15 minutter fra min bopæl, så jeg får den at se i funktion inden byttet...

Jeg mistede jo 3000,- i december på en e-Cube der kun virkede i 3 uger, så dét har jeg ligesom prøvet. SÅ uheldig kan jeg vel ikke være igen....:/
fumfumSkrevet 07/04-05 20:08 
Iøvrigt er det en IBM, ikke sandt. Sådan en maskine vil jeg nyde at have. Min er en bambusmaskine der larmer ad h t.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
bootsbootsSkrevet 07/04-05 20:11 
IBM larmer ikke?
jaesjaesSkrevet 08/04-05 00:44 
Hvor meget en producents computere larmer kan man desværre ikke generalisere. Der er en lille tendens til, at mærkevare-computere larmer mindre end bambus-computere, men der er uhyggeligt mange undtagelser. Noget andet er, at der ofte er store forskelle på de enkelte model-serier. Det er desværre et område de fleste producenter sparer på, omend det er blevet bedre med årene.

Hvis du går op i hvor meget en pc larmer, bør du tage hen hos personen/i en butik og lytte (i en butik er der selvklart ofte meget baggrundsstøj). Alternativt kan du selvfølgelig afsætte penge til at eftermontere støjsvage kølere.
fumfumSkrevet 08/04-05 07:50 
Sidst jeg støvsugede, monterede jeg slangen på toppen af den gamle Nilfisk og blæste computeren godt igennem. Det var uhyggelige mængder støv der havde samlet sig. Det hjalp faktisk at få blæst støvet af blæserne.
Jeg fandt også ud af, at det faktisk er grafikkortblæseren der larmer som bare sa.... Det er samme grafikkort som sider i den maskine du er ved at bytte dig til Boots.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig