X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Optisk kabel


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-05 20:48 
Hvor finder jeg det billigste optiske kabel, på 1/1.5m?
Har ledt lidt på nettet, men de fleste steder ligger prisen langt over 150,-, og så meget vil jeg ikke gi for en s.... ledning.

Det jeg har nu, har jeg selv givet 70,- for ved gamebits, men det er noget billigt skidt, og lyden forsvinder nogen gange. Jeg tror det er ved at knække inden i.

På forhånd tak!
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 30/03-05 21:34 
Jeg har lige købt et på 1.5 m. (toslink-toslink) hos biltema.dk. Jeg gav 32,90 kr for det, og bruger det til min Xbox. Det er noget billigt noget, men til prisen kunne man jo købe et reserve-kabel. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-05 22:31 
Jeg går ud fra at 'toslink-toslink' er den type stik i enderne. Men jeg skal også bruge mit til Xbox, så længere er den jo ikke...

Men jeg kigger på det, takker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 30/03-05 22:34 
Det virker ihvertfald til min. :-) Toslink er den type med de firkantede stik.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 30/03-05 22:41 
Toslink og optisk er det samme.

Jeg fik et på 2m hos Brinck til 70 kroner.
dchangdchangSkrevet 30/03-05 22:48 
Men hvad hedder de andre optiske kabler så, de spidse? Jeg kan ikke få de firkantede til at passe til min minidisc ihvertfald.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MrCaseMrCaseSkrevet 30/03-05 22:57 
Det er det samme kabel... det er bare en anden stiktype (der findes kun de 2..)
Jeg kan bare ikke liiige huske hvad det hedder ... sorry
Have you considered sucking less?
TLTLSkrevet 31/03-05 10:59 
Det med at lyden forsvinder er måske ikke kablets skyld. Jeg har samme problem, men det er fordi min reciever selv registrerer forbindelsen... Om det nu er stereo DTS, Pro Logic osv. og hvor højt inputtet er... Derfor skifter den rundt nogle gange, men slukker helt hvis der ikke er noget lyd i længere tid. Så bliver jeg nød til at skifte over til radio og så tilbage til den optiske kanal igen, før der kommer lyd.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-05 11:18 
Så hvis jeg slog DTS fra på xboxen, ville det måske løse problemet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/03-05 13:54 
Nej, det har ikke noget med det at gøre. Det han sagde var, at hans receiver slukkede for lyden, hvis den i længere tid ikke modtog noget signal.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-05 00:17, rettet 02/04-05 12:11 
Jamen det sker jo mens jeg sidder og spiller, eller hører musik. Og det er kun når jeg bruger det optiske kabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/04-05 17:24, rettet 02/04-05 17:25 
Ja, men du mister jo bare lyden. Hans receiver slukker simpelthen, hvis den i længere tid ikke har modtaget nogen lyd. Din lyd ryger jo mens du spiller, ikke?

Har du prøvet kablet med andre enheder? PS2, CD-afspiller, DVD-afspiller? Eventuelt sat det i en anden indgang på receiveren (hvis den har flere).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig