CenobiteDK | Skrevet 24/03-05 16:31 | Jeg er super grøn på det her område, det skal lige understreges, hehe.
Men jeg spiller i et band, og tænkte på om ikke man kunne oprette en form for netværk/database gennem vores server (hvor websitet ligger) så man kunne dele filer, snakke sammen etc internt. Det er hos Surftown hvor de tilbyder MySQL, PgSQL og vistnok også MS SQL. Er egentlig slet ikke sikker på at det er en database vi skal bruge, men vi skal vel logge på serverene på en eller anden måde....
Hvis der er nogen (nørder ;-) ) herinde der har lidt forstand på det her, ville det være en stor hjælp.
Grunden til det hele, er at jeg ikke synes MSN er optimalt, filoverførsel er jo til grin. Vi laver skabeloner på computer så vi har forskellige versioner af nye numre liggende som vi så overfører til hinanden.
Tak for hjælpen. :-) | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
jaes | Skrevet 24/03-05 17:30, rettet 24/03-05 17:32 | Jeg ved ikke noget om databaser, men box.net kan vist nogenlunde klare, det I ønsker. Og tjenesten koster kun 3$ om måneden.
EDIT: Sorry, der er vist ingen chat-/forumfunktion på box.net :/
Klik her... |
|
CenobiteDK | Skrevet 24/03-05 18:01 | Ok, tak for tippet, men det er nu mere et online-netværk vi ku tænke os. Altså hvor man er i direkte kontakt med hinanden, og laver direkte filoverførsler.
Måske er det et Virtualt Privat Netværk vi skal have oprettet, men jeg aner ikke om jeg kan sætte vores webserver op til det. | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
jaes | Skrevet 24/03-05 18:51, rettet 24/03-05 19:03 | Azalon>
men det er nu mere et online-netværk vi ku tænke os. Altså hvor man er i direkte kontakt med hinanden, og laver direkte filoverførsler.
Har I prøvet om ICQ er bedre end Messenger i den retning?
Ellers må et forum med mulighed for at uploade filer vel være næsten ligeså godt som et "live" netværk. Jeg er overbevist om, at det ikke kræver en database, da I så bare gemmer filerne i mapper på serveren.
En anden løsning er at kombinere Messenger med BitTorrent. Så foregår det hele mere eller mindre i realtid :) |
|
CenobiteDK | Skrevet 26/03-05 17:14 | jaes>
Har I prøvet om ICQ er bedre end Messenger i den retning?
Hmmm, nej det har vi godt nok ikke, en ide :-)
jaes>
En anden løsning er at kombinere Messenger med BitTorrent. Så foregår det hele mere eller mindre i realtid :)
Også et glimrende forslag. Jeg tror vi finder en løsning :-)
Tak for hjælpen! | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|