X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skævt billede fra min Saturn?


Svar
nerosnerosSkrevet 22/03-05 10:26 
Jeg har et lidt skævt billede fra min Saturn til TV'et. Hvad kan man gøre ved den slags. Skal jeg til at købe nyt skartstik eller kan man på en eller anden måde ændre det? Jeg tror jeg måske mister en 1 cm eller en halv i venstre side af skærmen og det er ret irreterende.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 11:52 
Er billedet SKÆVT eller bliver det bare skubbet lidt til siden? Sidstnævnte kan der ikke gøres noget ved. Det kaldes RGB shift og sker på så godt som alle fjernsyn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 22/03-05 12:39 
Der kan godt gøres noget, og det er at justere strålekanonen i fjernsynet, men dette vil også påvirke alt andet, som fjernsynet skal bruges til. Denne operation skal du iøvrigt nok lade en tekniker udføre, da man ellers kan få meget alvorlige stød af indmaden i et fjernsyn - også når det er slukket og stikket er hevet fra.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 22/03-05 12:56 
Og noget smartere metode er at gå ind i servicemenuen og flytte billedet :) Hvis det kan lade sig gøre på det eksakte fjernsyn.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 22/03-05 14:29, rettet 22/03-05 14:30 
Billedet bliver skubbet lidt til den ene side. Jeg har prøvet om mit fjernsyn var i stand til at løse problemet selvom det er ret moderne TV kan det heller ikke hjælpe. Min Jaguar har ellers et perfect billede men den var også helt splinter ny da jeg købte den.

Guess there is nothing to do then!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/03-05 14:34 
Det har intet at gøre med hvor ny maskinen er. Du kører nok ikke RGB med din Jaguar. Hvis du gør, så fylder billedet sikkert bare så meget at du ikke kan se det er skubbet til siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/03-05 15:20 
Nerosretro>
Billedet bliver skubbet lidt til den ene side. Jeg har prøvet om mit fjernsyn var i stand til at løse problemet selvom det er ret moderne TV kan det heller ikke hjælpe.

Jeg tror nu nok dit tv har en service-menu hvor du kan få lov til at stille geometri, spørgsmålet er bare hvordan man kommer derind.
Hvad er det for et tv? (mærke, model)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig