X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

US soldater skyder hund for sjov


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/03-05 18:28, rettet 21/03-05 21:45 
...4-5 gange:/ ... Hvad sker der for dem?>:(

(Warning - Det er altså pænt sygt, så hvis du er sart skal du nok ikke se det) :

<LINK FJERNET AF MODERATOR>


Det er altså sygt det der:(
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 21/03-05 18:32 
Hvis blot det her var den værste handling udført af amerikanske soldater...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/03-05 18:57 
Jeps...

Ja jeg forstiller mig også at de køre flere af de der "killing sprees" ligesom under Vietnam krigen.

En vietcong gemmer sig i byen = De dør allesammen:/ = medal of honor til psykopat soldat = patriotiske amerikanske krigsfilm!:(
Well crucify the insincere tonight...
HardballerHardballerSkrevet 21/03-05 19:00 
De er jo syge dem der :S
Stakkels hund, den dør jo ik med det samme..

Men ved ikke om det er den værste handling de har lavet - i hvertfald en af dem..

Amerikanerne er dog vand i forhold til irakerne..
ComradeComradeSkrevet 21/03-05 19:03, rettet 21/03-05 19:30 
Ja, hvad tror i så ikke arabere gør! Gir en kvinde 150 piskeslag og det er endda officielt!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
JAAJAASkrevet 21/03-05 19:04 
Meget sært. Jeg ved, fra en kollega, der havde været 6 måneder (før han deserterede) i Fremmedlegionen, at præcis den slags "morskab" er blevet brugt for at højne moralen blandt legionærerne. Hvordan det rent psykologisk fungerer, vil jeg slet ikke vide.
BeanoBeanoSkrevet 21/03-05 19:21, rettet 21/03-05 19:30 
Wehner>
Hvis blot det her var den værste handling udført af amerikanske soldater...

Enig - er det måske bedre med de irakere de torturerer og skyder?
TweelTweelSkrevet 21/03-05 19:37, rettet 21/03-05 19:47 
Det er vel ligegyldigt hvor de der begår disse forbrydelser kommer fra, eller hvor mange forbrydelser andre har gjort, det er stadig forkasteligt. Jeg tror ikke der er nogen nationalitet, etnicitet, eller religion der ikke har været knyttet til den slags forbrydelser. Læren er at der ikke findes sort og hvidt, godt og ondt, i den slags sager, og at disse falske dillemaer som bl.a. Bush har sat op ("You're either with us or against us") er usmagelige.
EDIT: Tilføjede en link beskrivelse

Massakre fra Vietnam krigen
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
MarcusMarcusSkrevet 21/03-05 19:39, rettet 21/03-05 19:44 
Ja, jeg ser ikke filmen men kan regne ud hvad det er og jeg er vant til den slags hvilket ikke gør det mindre sygt. Hvis jeg kunne udrydde hele menneskeheden med et minimum af smerte ville jeg gøre det for at undgå denne type handlinger og slagterier, tortur etc.

JAA>> Skyder man hunde for at højne moralen?!?

Beano>> Nej, har nogen sagt det? Er det her så ok, skal vi sige at det er flot gjort fordi det ikke er så vildt som tortur?

Tweel>> Det link der for mig til at tænke yderligere over det latterlige system i et militær med rangorden og ordrer der ikke skal stilles spørgsmål til. Den slags styre hører til i oldtiden.
NumbedNumbedSkrevet 21/03-05 19:43 
tag jer sammen mennesker.. normalt er jeg også meget touchy omkring dyremishandling osv., men for det første kender vi ikke forhistorien for det her.. det kan være at de bare vil aflive kræet, eller fordi de er bange for at den måske vil angribe dem, men hvis det bare er for sjov så er det altså også for meget at i freaker ud over lige præcis det her...

de amerikanske soldater har gjort SÅ meget mere der er meget mere frygteligt...
for bare lige at nævne noget folk har kendskab til så Abu Girab (tror det staves sådan), den video hvor en snigskytte myrder to civile irakere, da de laster deres bil. ect. ect.
og hvis i googler lidt, hvad jeg ikke har lyst til fordi jeg får det dårligt af det, vil i finde så meget mere meget slemmere...

get a grip already...
I love Deadlines - I love the wooshing sound they make as they go by...
TweelTweelSkrevet 21/03-05 19:46 
Numbed: Det er jo netop det en del af os har sagt, prøv bl.a. at se mit link.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
MarcusMarcusSkrevet 21/03-05 19:49, rettet 21/03-05 19:52 
Siger nogen af os at der ikke kan findes noget slemmere?

Og overvej hvor stor trussel hunden er for dem?!? Det er jo latterligt at angribe den uanset grund...

Desuden har vi igen diskussionen mht. at dyr er mere uskyldige end mennesker. Og dyremishandling er generelt accepteret i samfundet i form af slagterier etc. mens menneskedrab selvfølgelig anses som noget sindsygt. Derved har dyremishandling større relevans da det er et spørgsmål der er oppe i tiden i form af vegetarisme, veganisme, raw eating etc.

Altså, moralen i forhold til mennesker er fastlagt mens moralen overfor dyr varierer i langt større grad hvor nogen er ligeglade(generelt landmænd fx.)
For eksempel det middel der bl.a. bruges i australien som blinder dyr, fx. kaniner så man håber de dør fordi de så ikke kan finde føde.
NumbedNumbedSkrevet 21/03-05 19:56, rettet 21/03-05 19:56 
Tweel>
Numbed: Det er jo netop det en del af os har sagt, prøv bl.a. at se mit link.

iknow... jeg var bare lidt lang tid om at poste... var lige væk... fik ikke set din post...
I love Deadlines - I love the wooshing sound they make as they go by...
BeanoBeanoSkrevet 21/03-05 20:00 
Marcus F.M>
Nej, har nogen sagt det? Er det her så ok, skal vi sige at det er flot gjort fordi det ikke er så vildt som tortur?

Det var for at sætte historien i perspektiv - ingen grund til at gøre tingene sort-hvide.
MarcusMarcusSkrevet 21/03-05 20:16 
Ok, så er vi sikkert relativt enige.
enfenenfenSkrevet 21/03-05 20:29 
Ikke nok med at det er forfærdeligt at se på, så får man oven i også en virus med fra siden :(

Godt at have antivirus!
What is the Matrix?
DarkenDarkenSkrevet 21/03-05 20:39 
Marcus F.M>
For eksempel det middel der bl.a. bruges i australien som blinder dyr, fx. kaniner så man håber de dør fordi de så ikke kan finde føde.

Normalt er jeg en af dem der mener mennesket er det værste der er sket i jordens historie, men der er dog en grund til at katte, mus og kaniner (m.m.) i australien er jaget vildt (snakker ude for byerne). Det er ikke kun fordi de irretere landmændene, men fordi de rent faktisk truer det naturlige liv der hører til den verdensdel.
Vi kan altid være enig i at metoden er brutal og grufuld, men det er i det mindste en grund der er noget nemmere at sluge, fremfor soldater der skyder hunde og børn der mishandler svaner.
(skal selvfølgelig ikke udelukke at der er folk i australien der er sadistisk anlagt, men overordnet er det en kamp for at holde fremmed dyreliv nede.)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/03-05 21:04 
Numbed>
tag jer sammen mennesker.. normalt er jeg også meget touchy omkring dyremishandling osv., men for det første kender vi ikke forhistorien for det her.. det kan være at de bare vil aflive kræet, eller fordi de er bange for at den måske vil angribe dem, men hvis det bare er for sjov så er det altså også for meget at i freaker ud over lige præcis det her...

de amerikanske soldater har gjort SÅ meget mere der er meget mere frygteligt...
for bare lige at nævne noget folk har kendskab til så Abu Girab (tror det staves sådan), den video hvor en snigskytte myrder to civile irakere, da de laster deres bil. ect. ect.
og hvis i googler lidt, hvad jeg ikke har lyst til fordi jeg får det dårligt af det, vil i finde så meget mere meget slemmere...

get a grip already...

lmao! Prøver du at spille smart med den kyniske attitude?:/

Har du overhovdet læst den titel jeg gav topicet? *sigh*


Hvis dyret havde været sygt - Hvorfor skød de så ikke dyret i ansigtet første gang? En hund har ikke stor chance for at leve efter et headshot!

Beskrivelsen fra skaberen af videoen;

""Hi my name is M. D. formaly of A TRP 1-10 CAV 4ID and while in Iraq we had a sport of killing dogs whenever the Iraqis werent shooting us. So when I shot this one at about 50 yards with my M4 and it ran yelping to lower ground, we had to finish it so my friends and I went to it and started shooting it. I ve never seen a dog take as many shots to the head at least 4 as this one did and then after we thought it was dead we dug a hole and when I picked it up with the shovel it came back to life, so we shot it a couple more times....its pretty funny."

"...It's pretty funny"

Btw hvem freaker ud? Bare fordi jeg ikke ser nogen her der for erektion af at se det her - betyder det ikke at vi allesammen ligger på gulvet at græder! Uanset hvad - En totalt latterlig analogi:/
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 21/03-05 21:12, rettet 21/03-05 21:41 
Marcus F.M>JAA>> Skyder man hunde for at højne moralen?!?

Jep. Utroligt men sandt. En dag havde en overordnet sat sig for at lette stemningen lidt, så de menige blev kaldt ud i gården, hvor han han så skød en hund til alles store fornøjelse. Men ok, fremmedlegionærer er altså også en samling højst ... usædvanlige ... mennesker. Eller det troede jeg da. Det er åbenbart også morsomt for en almindelig soldat i Irak.

Man skal selvfølgelig huske på, at de fleste af de her amerikanske soldater sikkert aldrig ville have gjort noget sådant derhjemme. Krig og at være isoleret i et meget fremmed land gør noget ved folk, og det kan skabe en helt speciel stemning, hvor reglerne ændrer sig. Det undskylder måske ikke så meget, men det forklarer da nogle ting.

Jeg har da selv på nogle af mine længere rejser i Asien oplevet ret vanvittige ting. Ting, jeg ikke rigtigt kan tale om med folk, der ikke lige var en del af min gruppe, fordi stemningen var så speciel. Jeg kan kun prøve at forestille mig, hvordan det så må være også at være i krig.
dRxLdRxLSkrevet 21/03-05 21:44 
Det der ligner ikke Irak, det kan vel så godt være 2 stykker indavlede rednecks der har lavet det hjemme i Kentucky?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/03-05 21:46 
Linket er blevet fjernet.

Hvis man absolut vil se den slags, kan man selv gøre en indsats på Google.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 21/03-05 22:32, rettet 21/03-05 23:51 
Hardballer>
Amerikanerne er dog vand i forhold til irakerne..

Wohooooooo, SO LET'S BOMB THE CRAB OUT OF THEM!!!
Hvad var meningen med dette svar?

Vil du generelisere alle irakere?
Sammenligne civile irakere med amerikanske soldater?

Eller bare understrege at irakere også:

Ja, jeg gider squ ikke at skrive de hunredevis af mindre og store episoder jeg har kendskab til. (Som amerikanske soldater har/gør - gjort)

Comrade>
Ja, hvad tror i så ikke arabere gør! Gir en kvinde 150 piskeslag og det er endda officielt!

Yehaaa, double-fun!! Lad os igen generalisere alle arabere og SKIFTE EMNE!!...

Hey, lad os starte en diskussion på et ekstremt lavt og usagligt niveau. Man må højest tænke 10 sekunder inden man svarer på ovenstående svar!!!
soon the world will be one big computer
BeanoBeanoSkrevet 21/03-05 23:33 
Hardballer>
Amerikanerne er dog vand i forhold til irakerne..

Jeg syntes du skal tage til Irak og "hardballe" med dem... sikker på det er mere udfordrende og realistisk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig