X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Heart of Darkness på fransk


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 11/02-05 00:46 
Hej

Jeg vandt for kort tid siden Heart of Darkness til PS1 på qxl. Problemet er, at da jeg kort tid efter modtager spillet, viser det sig, at alting er på fransk. Desværre forstår jeg ikke en pind fransk.

Heart of Darkness er et forholdsvis simpelt spil, og kan sagtens spilles selvom man ikke forstår teksten og dialogen, men det forringer nu alligevel oplevelsen en hel del. Det ville naturligvis være herligt, hvis man kunne skifte sproget i spillet, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Er der nogen der ved, om det er muligt at skifte sproget til engelsk?

Et andet problem er, at jeg føler mig lidt snydt. På auktions-siden stod der ikke noget om spillets sprog, og jeg gik derfor ud fra, at det var den udgave, der i sin tid blev solgt i Danmark, altså den engelske. Man kan selvfølgelig svare tilbage, at jeg som køber bare kunne have spurgt før jeg købte.

Er det mit eget ansvar som køber at undersøge den slags?

Det skal lige nævnes, at jeg skam har tænkt mig at beholde spillet, og spille det trods sproget.

Link til auktions-siden, hvor jeg ikke kan finde ordet "fransk".

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16004504
JmogJmogSkrevet 11/02-05 01:03 
Jeg synes godt sælger kunne have gjort opmærksom på det.

Alle ved, at danske købere altid foretrækker engelsksprogede udgaver. Det er jo heller ikke samtlige spiludgivelser, der bliver versioneret i andet end det primære spilsprog (som engelsk jo er), så chancen er jo statistisk størst for at rende ind i den engelske udgave. Når intet andet er angivet, går jeg altid udfra, at et spil er på engelsk.

Jeg kan kun forstille mig to grunde til at det ikke stod i auktionen:
-Han vidste det ville skade hans salgschancer.
-Han har ikke selv prøvet spillet.

Lige meget hvilken af grundene der var aktuel, så vil jeg mene, du var berettiget til at lade handlen gå retur.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig