X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

EA gør det igen igen: ESPN opkøbt


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/01-05 22:47 
15 år eksklusiv aftale..

EA har smadret industrien til den tid:)

Vi går ind i en ny Atari krise.

Velkommen til begyndelsen på enden! Det starter med sportspil. Vent og se!

Det er kun begyndelsen.. Challange everything, indeed!
Well crucify the insincere tonight...
enfenenfenSkrevet 18/01-05 08:04 
Det er ærgerligt, at dette skal ske for spilindustrien. Jeg havde gerne set flere NFL og NBA titler fra Microsoft og Sega.
What is the Matrix?
ComradeComradeSkrevet 18/01-05 09:47 
Det er selvfølgelig ærgerligt, men med opkøbet af alle NFL rettigheder var der efterhånden ikke meget ved ESPN NFL.

På den anden side er der jo nu mulighed for at det bedste NFL spil (Madden) får den fremragende presentation som har været i ESPN spillene.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 18/01-05 14:19 
Enfen>
Det er ærgerligt, at dette skal ske for spilindustrien. Jeg havde gerne set flere NFL og NBA titler fra Microsoft og Sega.

NBA-licensen er jo stadigvæk ikke ejet kun af EA. 989 og Sega laver stadigvæk deres spil, mens Microsoft jo stoppede da EAs titler gik Live.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 18/01-05 15:59 
Comrade>
På den anden side er der jo nu mulighed for at det bedste NFL spil (Madden) får den fremragende presentation som har været i ESPN spillene.

Madden bliver kun det bedste NFL spil i år fordi det er det eneste.
CronossCronossSkrevet 18/01-05 17:29 
Alle andre år har Sega's serie været klart overlegen. Madden er et glimrende spil, men det er slet ikke på højde med den realisme som Sega har fået smækket ind i deres udgave.

Som udøvende Amerikansk Fodboldspiller synes jeg i alle tilfælde at forsvaret er langt bedre hos Sega. Angrebsspillet er mere jævnbyrdigt, men jeg har det stadigvæk sjovere på angrebet i ESPN NFL 2K5 end i ditto Madden.

Jeg kniber en ganske massiv tåre i forbindelse med EA's lstterlige opkøb.
ComradeComradeSkrevet 18/01-05 17:45 
Cronoss hvor spiller du henne? Spiller selv i Mot Maniacs (Wide Receiver)

Synes nu altid Madden har været det mest realistiske NFL spil og det er da vist også de fleste amerikaneres synspunkt? De har jo en vis ekspertise inden for området..

Jeg har altid syntes at begge spil har haft sine gode sider og sine dårlige sider, men Madden har altid stået som det bedste for mig pga. det jf. mig :) realistiske gameplay og den dybe franchise mode.


Men det er helt sikkert synd og skam at EA får monopol på NFL markedet.. Altid godt med konkurrence, så de presser hinanden !
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/01-05 18:07 
Har I set dagens afstemning på GameFaqs? Den omhandler dette køb ;)

"EA is the devil, and ESPN just sold their soul" :p
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/01-05 21:48 
Hehe... Tid til en informations video om EA!

Hail EA....:/
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 24/01-05 18:54, rettet 24/01-05 18:54 
Ved ikke om den har været nævnt før...

Gamers Against EA
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 19:45 
Nu synes jeg egentlig der er blevet gjort rigeligt ud af det med ESPN. ESPN er jo IKKE en sportsliga. Det er ikke andet end et menu-design, kommentatorer og et pænt logo de kan smide på æsken!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 24/01-05 20:14 
Nu skal du lige huske at Segas sportspil allesammen hedder ESPN XXX for tiden. Sega får ikke længere lov til at bruge navnet, så alt det brandawerness de har fået opbygget er pist væk. Eller endnu værre, EA kan udbringe spil der hedder EPSN XXX og på den måde få folk til at tro at det er Segas spil de køber.
Det var jo også ideen med Goldeneye: Rogue Agent, hvor EA fandt på en forskruet historie for at bruge navnet "Goldeneye", som er meget kendt for at være et super FPS spil, hvilket G:RA absolut ikke er.
RJKRJKSkrevet 24/01-05 20:54 
Naiera>
Det er ikke andet end et menu-design, kommentatorer og et pænt logo de kan smide på æsken!

Er det ikke også en masse data og statistik?

Anyways, så forlyder det, at EA har betalt omkring fem milliarder kroner for den aftale.

Til sammenligning så kostede de 20% af Ubi Softs aktier, som EA også købte, cirka 500 millioner.

Med andre ord så har EA betalt dobbelt så meget for ESPN-aftalen, som de kunne have købt Ubi Soft for. En af deres største konkurrenter.

Man kan sige meget om EA, men næppe at de er forretningsmæssigt dumme. Når de går ud og bruger så forholdsmæssigt et stort beløb på ESPN-aftalen, så skal de nok få forholdsmæssigt ligeså meget ud af det.

Jeg synes heller ikke ESPN-aftalen lyder særligt afgørende, men hvis man tænker nærmere over tallene, så er der i hvert fald ingen tvivl om, at EA mener den er dét...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 21:09 
3of19>
Nu skal du lige huske at Segas sportspil allesammen hedder ESPN XXX for tiden.

Ja tak, det er ikke noget jeg umiddelbart glemmer, efter katastrofen der var ESPN NBA 2K5...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 21:15, rettet 24/01-05 21:16 
RJK>
Er det ikke også en masse data og statistik?

Så som? Jeg kan ikke se hvad for data og statistisk ESPN skal kunne levere, som de ikke kunne få fra de respektive ligaers egne hjemmesider. Selvfølgelig var min beskrivelse relativt simpel, men så frygtelig meget mere end et navn og et par kommentatorer anser jeg det altså ikke for at være.

Jeg synes heller ikke ESPN-aftalen lyder særligt afgørende, men hvis man tænker nærmere over tallene, så er der i hvert fald ingen tvivl om, at EA mener den er dét...

Det gør de sikkert, men folk får det til at lyde som om at de lige købte eksklusive rettigheder til Major League Basebold, NHL og NBA på samme tid. Dét ville for alvor være en katastrofe!

Det er ikke mange år siden Sonys 989 havde ESPN-licensen, eksklusivt. Alle var glade da Sega købte den. Ikke at det er det samme som nu, men der var ikke ét ord om beskidt forretning eller noget da licensen skiftede hænder sidste gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 24/01-05 21:27 
Naiera>
Så som?

Dunno. Jeg følger ikke meget med på den front, men mener bestemt at have læst dette.

der var ikke ét ord om beskidt forretning eller noget da licensen skiftede hænder sidste gang.

989 og Sega var jo heller ikke de to største konkurrenter indenfor området dengang. Og aftalen var heller ikke gældende for 15 år.

Ikke at jeg siger du tager fejl, men tror du da, at ESPN-købet viser sig at være en negativ forretning for EA?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 21:30, rettet 24/01-05 21:32 
Næh, men det er ikke ensbetydende med at EA smadrer spilbranchen med købet af dén licens.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 24/01-05 21:42 
Det håber jeg da heller ikke, at nogen tror ;)

Men det er da noget bemærkelsesværdigt, at EA går ud og bruger beløb på et par licenser, som de mere eller mindre kunne havt købt alle deres vestlige konkurrenter for...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/01-05 21:45 
Det kan meget vel være, men se f.eks. titlen på det her emne. "EA gør det igen". Købte de Fox Sports licensen ugen før!? Nå nej... Det er slet ikke det samme som hvis de havde købte licens til en af de fire store ligaer. Dét ville for alvor være konkurrenceforvridende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 24/01-05 23:12 
Naiera>
folk får det til at lyde som om at de lige købte eksklusive rettigheder til Major League Basebold

Næeh, men det har Sega/Take-Two så gjort... Godt nok kun "tredjeparts-eksklusive", men det betyder i realiteten bare at EA ikke må lave MLB-spil, så det er jo næsten det samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/03-05 19:30 
Så, nu er NBA-licensen sikret til "alle".

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig