X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Netkort virker ikke efter formatering


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-04 01:09 
Jeg har lige formateret min PC idag.

Udover at det var et helvede at få XP ind, så viser det sig at mit ene netkort ikke virker mere :(
Jeg har hentet de korrekte drivers, men pcen kan slet ikke finde det. Har prøvet at skifte PCI port med mit lydkort (der er kun 2). Men så kommer der af en eller anden grund ikke noget billede på skærmen.

Mit netkort er et D-Link DFE 530TX

Nogen med fornuftige forslag?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 20/10-04 07:23 
jeg kan ikke lige huske hvordan det er man gør, da det er længe siden, men hvis to komponenter har samme adresse, så virker det som først skal bruges, så prøv at kikke om netkortet og grafik kortet evt har samme adresse, tror det er i bios eller noget...

Haved engang problemet med voodoo 3 og sanberg 10/100 mbit :D så det er et stykke tid siden.
By the power of Grayskull!
KTCKTCSkrevet 20/10-04 11:37 
Irq-konflikter hører til sjældenheder i dag, men dette kan godt lyde som det. Viser BIOSen netkortet i starten, eller kan systemet slet ikke se den?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-04 13:32 
Det ved jeg ikke noget om :)

Men det viste sig at mit netkort funkede på min vens PC, og hans på min. Så vi byttede bare.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 20/10-04 13:50 
LOL, okay godt så :)

Forresten skal jeg snakke med dig vedrørende en bestemt BIOS ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-04 14:17 
OK, ser jeg frem til :)

Men jeg har tjekket min DC VGA box på TVet og der virker det bare perfekt! Så jeg har allerede bestilt en til xboxen.

Men den modtager jeg jo først engang i næste uge. Så det ville være fedt hvis dette kunne virke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig