X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så blev Merlin tørret endnu engang...


Svar
KTCKTCSkrevet 25/04-03 11:40, rettet 25/04-03 11:44 
Ja, så kommer her endnu en historie om KTC og hans kamp mod dårlig kundeservice. Først et reprise:

Jeg købte min Xbox i Merlin til 4000,- kr, og da den faldt til 2500,- inden for de 14 dage de har prisgaranti, besluttede jeg mig for at udnytte dette. Jeg tog ned til Merlin med min bon og fremlagde min sag, hvorefter en lille mørklødet gnom med et italiensk navn hårdnakket påstod, at det var Microsoft, der stillede prisgarantien. Dette påstod han stadig, da jeg stak et udprint at Merlin's regler i snotten på ham. Han ville have mig til at benytte deres "kompensationspakke", men det ville jeg sgu' ikke - jeg ville bruge min prisgaranti!
Efter lang tids diskussion med gnomen, hvor jeg til sidst var ret vred og nævnte ord som "dårlig kundeservice" og "det er fanme for latterligt" med hævet stemme, fik jeg at vide, at jeg kunne komme tilbage dagen efter og snakke med butikschefen.
Ok, dagen efter havde jeg forberedt mig på at tage kampen op med ham, men det var slet ikke nødvendigt, for næsten før jeg sagde noget, fik jeg udbetalt mine 1500,-.
Så kunne de lære det!


Nå, men vi er kommet til nu:
Min Xbox havde problemer med at læse DVD'er og spil for et stykke tid siden, hvor jeg sendte den ind til Merlin. Fint nok fik jeg efter et par uger en anden Xbox, der virkede.

Så var den gal igen i slutningen af sidste måned, og jeg gik ind til Merlin med maskinen igen.
De sendte den ind, og jeg ventede indtil igår, hvor jeg fik et opkald om at de havde fået den retur - ikke repareret!
De sagde, at jeg selv skulle sende den ind til Microsoft, hvilket er lidt underligt når de har 2 års reklamationsret.
Nå, jeg brokkede mig lidt, men de ville ikke give sig, så jeg tog min Xbox med hjem og ringede til Microsoft.
Her blev jeg mødt af en franskmand, der prøvede at snakke engelsk med mig, hvilket også gik nogenlunde. Dog skulle han vide 100 ting om mig for at registrere mig, blandt andet hvilken genre jeg bedst kunne lide. Han fattede ikke hvad jeg sagde, da jeg skulle stave både mit navn og adresse for ham. Nå, men efter alt det, kom vi til problemet. Han foreslog mig at købe en rense-cd til Xboxen, hvorefter jeg gav op og sagde farvel.
Så ringede jeg igen til Merlin, hvor jeg fremlagde sagen og sagde, at de enten måtte give mig en anden Xbox eller pengene tilbage, for jeg har sgu' købeloven på min side.
Efter at personen i den anden ende igen havde påstået, at det var Microsoft, der havde reklamationsretten, fik jeg tilsidst nok og sagde til ham, at forbrugerrådet ville blive indblandet. Endelig gav han op og sagde, at jeg kunne komme ind med min Xbox og få en anden.
Da jeg kom ind i butikken, fandt jeg ud af, at det faktisk var den samme lille gnom, som jeg før havde diskuteret med, der måtte hoste op med den nye Xbox. Fryd! :)

Disse historier fortæller jeg, så I andre forbrugere ikke bliver spist af med den dårlige kundeservice, som mange butikker har.
Jeg har intet forkert gjort, og hvis man holder på sin ret, kan man faktisk hænge butikkerne op på deres egne regler, som de tit ikke vil følge.

Nå ja, den Xbox jeg fik nu er en v1.1, hvilket betyder bedre DVD-drev og mindre støj :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 25/04-03 11:46, rettet 25/04-03 11:46 
Ville bare sige at jeg har oplevet lidt af det samme med Merlin (også i Silkeborg). Det virker som om de først prøver at få folk til at opgive, men så selv opgiver, når man bliver ved. Så jeg har fået alt jeg ville i Merlin (og faktisk lidt mere til), men et par gange tog det unødvendigt lang tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 25/04-03 12:26 
Jeg troede at din box var chippet og at garantien derfor var bortfaldet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 25/04-03 12:31 
Det er jo et underligt princip som på sin vis spreder sig, altså princippet med at man næsten skal være taknemmelig for at handle et sted.

Jeg har flere steder oplevet at blive behandlet halvdårligt (ikke mindst i RadioTV kæder). Det VIRKER ikk til at folk sætter pris på at det er deres løn man fucking betaler (selvfølgelig blandt andet).

Jeg har svært ved at se ideen i at opføre sig som en skid overfor ens kunder, og udstråle en vis form for arrogance som om man siger 'du burde takke fordi jeg betjener dig'. Men før nogen skyder mig det i skoen, så forventer jeg heller ikk at den røde løber kastes ud og de kaster Dom Perignon efter mig.

Jeg har endda i en fjern fortid været laveste led på fødekæden i Netto og Super Brugsen, i ved hvad det betyder, og der gjorde jeg det en dyd more or less at gøre det godt for kunderne.

Anyway KTC jeg forstår hvad du mener... det er hæsligt, og spørgsmålet er jo om de får mest ud af at være svin overfor kunderne, eller om de ved bedre kundeservie sørger for at man handler der igen?!?

Det er lidt trist....
Hvad sker der?
LWSLWSSkrevet 25/04-03 12:45 
Tja. KTC vendte tilbage og handlede der igen efter de havde svinet ham til første gang.
KTCKTCSkrevet 25/04-03 12:46 
dRxL >
Jeg troede at din box var chippet og at garantien derfor var bortfaldet?

Nej, det er en anden Xbox.
Denne her havde selvfølgelig ikke været åben, for så havde jeg ikke indleveret den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SolaegSolaegSkrevet 25/04-03 14:40 
Må vi udskrive din post KTC, når vi engang skal ned og brokke os i Merlin? Så behøver vi måske ikke at ringe til Microsoft etc.
KTCKTCSkrevet 25/04-03 15:04 
Det gavner nok ikke din sag at vise dem dette her, men tag en udskrift af købeloven og Merlins service-regler.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SolaegSolaegSkrevet 25/04-03 15:11 
Nej, måske ikke, men man kunne da vise dem at andre har problemer med deres service. Når alt kommer til alt, har køberne jo ofte ret.
KeenKeenSkrevet 25/04-03 16:00, rettet 25/04-03 17:16 
jeg vil bare sige tak til KTC, Tak for dette indlæg jeg elsker at høre når en af de butikker kommer ned med nakken. Det giver altid et lille smil på læben!!!:-))
KTCKTCSkrevet 25/04-03 17:15 
LWS >
Tja. KTC vendte tilbage og handlede der igen efter de havde svinet ham til første gang.

Nope, det er faktisk den samme vare, hele vejen igennem.
Men jeg skal ikke udelukke, at jeg ryger i fælden igen, da det er en af de eneste butikker, der har et nogenlunde sortiment af Xbox ting i byen.

Jeg kan komme med chokerende historier om andre forretninger, f.eks. Kvickly, der ikke ville stå ved en aftale om et tilbud, de havde ingået dagen før.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HaugeHaugeSkrevet 25/04-03 17:54 
ja.. jeg har sq hørt om meget dårlig service men det her er sq toppen..
I am just killing for fun, not for money!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/04-03 18:11, rettet 25/04-03 18:31 
Elgigantens retur service kicks ass - der går jeg ALTID ind.

Synes egentligt, at Xbox hardwarens kvalitet er lidt af et problem.

Hvordan startede dit problem med drevet? - Ja jeg har også lidt beef med min.

Ved I noget om SE-Xboxen? Har den "det nye drev"?

Edit: Min xbox tygger meget på skriverne og lyder til at skippe et par gange. Dog ingen lyd, grafik eller gameplay problemer.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 25/04-03 18:15 
Problemet er, at nogle af Xbox v1.0 har DVD-drev, der får problemer med at læse spil og film efter et stykke tid. Indtil videre har det været med ca. ½ års mellemrum, at jeg har oplevet fejlen.
Jeg tror dog jeg har været noget uheldig...

Men med de nyere modeller skulle der ikke kunne opstå problemer.

SE-Xboxen er garanteret v1.2, hvilket betyder et nyere drev, så bare rolig.
Alle Xboxe produceret i år, er 100% sikkert v1.1 eller v1.2.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TurricanTurricanSkrevet 25/04-03 18:40 
Born2Play >
Elgigantens retur service kicks ass - der går jeg ALTID ind.

Sjovt du siger det. De bedste retur oplevelser jeg har haft har været med Electric City, som jo må siges at være et lavprisvarehus ligesom Elgiganten. Disse steder skulle man nok tro, ikke ville have samme niveau af kundeservice som f. eks. special butikkerne med de højere priser. Min gamle PC havde jeg total garanti på, og da den futtede af 2 år senere fik jeg frit valg til at finde en maskine til samme pris. Ifølge kontrakten kunne de have spist mig af med en model med samme specs, men jeg fik en maskine som var langt federe, og ikke noget pis overhovedet. Hatten af for dem.

Til gengæld har jeg stået og råbt og skreget nede i HiFi Klubben i en halv time, for at få dem til at give mig en ny CD afspiller, efter at den gamle havde været til rep 3 gange... Svin...
The Gods pause for a moment...
LWSLWSSkrevet 25/04-03 18:50 
To år senere havde de da ikke flere af den samme model, og så kan de jo kun give dig en ny smart computer i stedet. Jeg har hørt Elgiganten gør precis det samme.
TurricanTurricanSkrevet 25/04-03 19:52 
Det er rigtigt, men istedet for at give mig en maskine til 10.000,- kunne de give mig en til 5000,- der stadig havde overgået den gamle.
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig