X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSO information ønskes


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 24/04-03 16:29 
Jeg glæder mig som et lille barn til xbox versionen. Men jeg har aldrig spillet dc versionen.

Hvordan er det?

Er det en fast verden som diablo 2, med kun få spillere i verden eller en kæmpeverden, som everquest?

Er det virkeligt svært at spille andre klasser end hunter?

Andet jer bør vide???

På forhånd tak for jeres indsigt... :)
Have you considered sucking less?
JAAJAASkrevet 04/05-03 16:30, rettet 04/05-03 16:31 
For at svare i rækkefølge:

Det er vanedannende.

Jeg har ikke spillet Diablo 2, men i PSO spiller man kun 4 spillere ad gangen og mange har sammenlignet PSO med Diablo 2.

Nej, slet ikke. Ranger er vel den nemmeste klasse at spille. Force kræver lidt tilvænning og lidt mere arbejde, men direkte svært er det ikke, og det har også sine fordele.

Du kan roligt fortsætte med at glæde dig :)
OmenOmenSkrevet 04/05-03 16:35 
MrCase: fedt at høre at der er flere der skal spille Xbox versionen, så må vi jo lige finde ud at at spille som et team =)
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 16:38 
Don't look now, men jeg overvejer også at anskaffe mig det til Xbox :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 04/05-03 16:55 
Jeg var skeptisk overfor det i starten. Men efter i alle har udtalt jer så positivt omkring det, tror jeg da også det bliver et spil, jeg skal have til min Xbox.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/05-03 17:05 
jeg spurgte for lang tid siden i GC forummet hvordan kampsystemet var, men fik ikke noget svar:/

Så hvordan er det?

Er det turn based som Final Fantasy......???

Er det ligesom Balduas Gate hvor du klikker på en fjende også angriber din karakter til den eller fjenden er død....??

Er det real time fighting hvor du kan gå amok som i dynasty warrior og Zelda???
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 04/05-03 17:06 
Real time a la Zelda.
OmenOmenSkrevet 04/05-03 17:14 
Det er et realtime combo baseret kampsystem, men der kræver en smule timing og man kan derfor ikke bare "gå amok".

Damn det lyder godt med flere danske spillere, så skulle man da være garderet mod hackede players.
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 04/05-03 17:22 
Jeg kommer også til at spille det :)
www.gameplay.com har det listet til den 16.5. Jeg vil spørge dem i morgen om det passer, det ville jo være en hel uge tidligere end antaget. Bare drønærgerligt at det ligger i P.R. 3.1. weekenden. Nåja, der er jo indernet på KUA ;-)
NaieraNaieraSkrevet 04/05-03 17:23, rettet 04/05-03 17:24 
Jeg tror mere på GamesPress end en butik... (GamesPress siger 23.)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 04/05-03 17:32 
Det er også den info jeg har fra Sega, så det med den 16. er kun et spinkelt håb :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/05-03 18:22 
Okay.... Så når du trykker på angribsknappen svinger din karakter sværdet... Altså den slags real time?

Du kan kæmpe mod mange fjender af gangen.... Det er jo ikke nødvendigt at logge on i Zelda:)
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 04/05-03 18:59, rettet 04/05-03 19:00 
Ja, den slags real time. Der er dog en slags lock on, i det du altid slår på den modstander, din næse peger mod. Modstanderen bliver markeret. Du skal dog ikke, som i OoT, trykke på en knap for at låse/løsne dit target, det gøres bare ved at vende sig mod en anden modstander. Nogle våben/spells kan kun ramme én modstander, andre kan ramme flere ad gangen. I det tilfælde bliver hele gruppen markeret.
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/05-03 20:35 
Sounds cool..... Det er lige mig:)

Okay, hvornår, kommer det?? så køber jeg det sgu også;D
Well crucify the insincere tonight...
MrCaseMrCaseSkrevet 04/05-03 22:19, rettet 04/05-03 22:20 
ohh... det er godt at få banket noget entusiasme op!!!

Jeg er klar på release-dagen!

Det er lidt synd at vi må vente så lang tid på et ægte mmorpg (Galaxies, True Fantasy), men jeg tror på pso som værdig fyld!!! :)
Have you considered sucking less?
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/05-03 23:03 
Ved ikke rigtigt..... købte det der MMORPG til PC kaldet Dark age of camelot her den anden dag:O

..... Var sgu ikke lige mig..... Det var anachy online heller ikke(kan downloads gratis på free trial)!

..... Jeg håber at PSO er så godt som folk siger..... Nogen der kender steder hvor jeg kan se rigtige film for at danne mig et indtryk?:)
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 04/05-03 23:22, rettet 04/05-03 23:23 
Her:

Xbox IGN PSO media page
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 00:13 
Tak:) Ser cool ud! Men troede man skulle kæmpe med sværd og den slags:O
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 05/05-03 00:26 
Kan man også. Der er mange forskellige slags våben i PSO.
JAAJAASkrevet 05/05-03 00:40 
Der er rigtigt mange, der bruger sværd, og rigtigt mange sværd at finde. Du kan være helt rolig.
MrCaseMrCaseSkrevet 05/05-03 08:57 
men... en gang til for prins-knud:

Man spiller i en fast-lagt bane. Igennem et fast forløb, fra den ene ende af spillet til den anden?
Eller måske vælger man nogle forskellige missioner?

I hvert fald i et fast univers.

Right?
Have you considered sucking less?
3of193of19Skrevet 05/05-03 09:34, rettet 05/05-03 09:37 
OK prinsesse Knud ;-)

Jeg har kun spillet på Dreamcast, men den grundlæggende struktur er den samme.
Offline:
Der er fire baner i Episode 1. En bane består af 2 eller tre områder plus en boss. Derudover er der en by, hvor man kan købe ind og gå på quests (mere om det senere)
Klarer man en boss åbner man for den næste bane og kan frit vælge den fra byen. Banerne er lidt forskellig hver gang man spiller, der er et vist antal boards til hver bane. Afslutter man spillet, vender alle fjenderne tilbage til banerne, men har man klaret bane 2 f.eks. kan man stadig gå direkte til bane 3.
Quests er sideopgaver man kan påtage sig i byen. Oftest drejer det sig om at gå til et bestemt område og finde specielle items guide nogen rundt, ect.

Online:
Når du logger på, kommer der en liste med skibe (servere) du kan vælge. Disse er underdelt i "Blocks". Hver block har et hvist antal a chat lobbies hvor man kan snakke med folk for at danne party, ect. I hver lobby er der en infodesk, hvor man kan hoste/joine spil, skifte server. Spillene der bliver listet her er alle spil på blocken.
Joiner man et almindeligt spil (der findes også battle og challenge) er det hostens offline spil, der bestemmer hvilke baner der kan vælges direkte, selvom flere af banerne klan åbnes ved at klare bosser.
Når det er klaret render man sådan set rundt og smadrer monstre og samler items :)
Forlader hosten spillet, bliver den første spiller der joinede ny host, men de gamle begrænsninger for banevalg bliver bestående. Forlader alle spillere rummet forsvinder alting i det. Det er ikke "en fast verden" som i Ultima Online eller Dark Age of Camelot. Mere som i Diablo.

Challenge:
Udfordringen består i at klare sig igennem en bane med begrænset udrustning og level med sit hold. Banerne er temmelig anderledes end de plejer at være i det almindelige spil, der hræves meget teamwork for at klare banerne, ofte noget med at f.eks. en skal holde en switch ned for at en anden kan gå videre og åbne en anden vej til den første spiller. For hver bane bliver ens bedste tid gemt; klarer man alle ni baner under bestemt total tid får man specielle items.
Det vigtige ved challenge er virkelig at arbejde som team, dør bare en af spillerne, afbrydes banen og man skal starte helt forfra. Man har heldigvis mindst en scape doll hver til at starte med (et item der genopliver én en gang og så forsvinder), så man kan f.eks. give sin doll til en spiller der ikke klarer sig så godt. Man kan heller ikke gå til byen for at købe items og heale, man må klare sig med det man starter med og kan finde i banen.

Battle:
Noget jeg ikke gjorde så meget ud af da jeg spillede tidligere. Man slås :)
Man kan også spille det almindelige spil med "friendly fire" i battle mode i stedet for at gå til en decideret arena, hvor man kan vælge forskellige typer for matches (f.eks. om man har sine items og level, eller starter på level 1, osv.)
MrCaseMrCaseSkrevet 05/05-03 10:06 
Tak for info, 3of19 !

Awe-fully nice of you...

Det lyder jo koolt nok. Gammeldags men koolt!
Have you considered sucking less?
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 18:02 
Nice 3of19(og tak for spillet på Live igår:D)!

Nu har jeg læst mig til meget om PSO, og der er mange meninger.......


1) Så vidt som jeg har forstået er der 3 overordnede characterclasses! Hunter, Ranger og Force. Så vidt jeg har forstået er Hunters dem der kan bruge long ranged weapon(skyde våben)! Rangerne er dem der bruger meleevåben(sværd ovs) og Force er dem der bruger magi. Er det sandt?:P

2)I Xbox IGNs review(8,5) klager de over dårlig kontrol, dårligt kamera og middelmådig grafik. De skriver at det bliver fuldstændig dårligt når man er online, og man bliver angrebet af mange fjender fra forskellige sider! Og ang. Kontrol..... Uhh.... Jeg er virkelig skeptisk med kontrol man ikke kan lave om på, hvis den ikke passer min spilstil! F.eks. Synes jeg The thing var en ond ånd at spille! Var det også noget der var i DC versionen(de to første) og er det til at leve med!

3)Er der nogen der ved om der kommer downloadable content?


Håber i vil svare:P
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 05/05-03 18:12, rettet 05/05-03 18:17 
1) Du har byttet om på Ranger og Hunter, men ellers er det korrekt. Alle klasser kan dog bruge spells, skydevåben og meleevåben, der er bare begrænsninger på, alt efter hvilken klasse du er.

2) Hverken kontrol eller kamera har været et problem for mig, og jeg er heller ikke stødt på nogen, der brokkede sig over hverken det ene eller det andet. Faktisk er jeg ret godt tilfreds med begge dele. Kontrollen er den samme som i Dreamcast versionen. Du bestemmer selv, hvilke knapper, der skal udføre de forskellige angreb og healingfunktioner.

3) Det er der i både DC og GC versionerne i form af quests, så det er der vel også i Xbox versionen. De skal dog spilles online, og bliver ikke gemt til brug i offline delen.
3of193of19Skrevet 05/05-03 18:18 
1)Det er næsten rigtigt, det er bare Hunters med melee og Rangers med range våbenene. Rangers og Hunters kan også bruge magi, men de er ikke så gode som forces. Der er også tra racer, og kun androiderne kan ikkke bruge magi.

2)Jeg vil sige dem på IGN kan ikke spille :) Man kan ikke bare storme afsted og smadre alt, online skal der teamwork til da der er flere monstre end offline. Jeg har nu ikke prøvet Xbox versionen, styringen på DC skulle man lige vænne sig til, men den er udemærket IMO.

3) ja der kommer dl quests.
JAAJAASkrevet 05/05-03 18:23, rettet 05/05-03 18:25 
Public EnemY >
og man bliver angrebet af mange fjender fra forskellige sider!

Åh nej, de stakkels IGN folk bliver angrebet fra alle sider! Måske skulle de prøve at hækle i stedet for, hvis videospil er for stressende for dem.

Jeg mener .. det var da noget usandsynligt fjollet noget at skrive i en PSO anmeldelse. Tyder ikke på, at de har spillet spillet ret meget, før de skrev den.
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 19:14 
Great mates:)

Tak fordi i vlle tage jer tid til at svare, men det vil jo ikke komme i meget lang tid da man også skal have Live for at spille off line:(

Xbox PSO sites:)
Well crucify the insincere tonight...
OmenOmenSkrevet 05/05-03 19:15 
Damn jeg glæder mig til at komme i gang med det spil =)
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 05/05-03 19:20, rettet 05/05-03 19:23 
Jeg kan heller ikke vente. Mindre end tre uger til nu :)
Har også snakket med folkene hos www.Gameplay.com idag. De har af deres distributor fået at vide at det skulle komme den 16. Bounce bounce. Havde egentlig ikke planer om at gentage mit VF4Evo weekend fra KT5, men hvis det kommer den weekend er der nok ikke andet at gøre end at trække sig "en smule" tilbage og spille lidt PSO en gang imellem :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 19:45 
Weeeeeeee.......

Den der charactercreation..... hvor avvanceret er det? Er det bare valg mellem et par personer og skift farve på deres dragt eller er der lidt mere man kan lave om på:)

Hedder ens person også det ens Gamertag er?
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 05/05-03 19:52, rettet 05/05-03 19:55 
Man vælger mellem en af de tolv klasser der er.
Dernæst kan man vælge mellem forskellige kostumer til figuren, ansigter og hairstyles (farve i fri RGB) (hoveder ved androids), kropsbygning og højde.
Spilfiguren har ikke samme navn som dit gamertag, gamertagget kan vist nok ses på en eller anden måde af andre spillere (har jo ikke pøvet Xbox versionen, så det er jeg ikke sikker på).
Man kan senere lave om på figuren med dressing room optionen, som koster 10000 Meseta at bruge, hvor man så kan skifte kostume, ansigt og hår.
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 20:17 
Thx mate:)

Citat fra Games MSN GC Review af PSO:


"Hver figur har en såkaldt MAG, en lille robot der svæver lige bag figuren. Det er en slags Pokémon, som man kan fodre med items for at få den til at vokse og blive stærkere. Når den bliver stærk nok, kan den hjælpe til i kampe."


LOL da:) Cool, hvad er det for noget?? Hvad kan man med sådan en fyr:)


Jeg har også læst noget med at man kan gå rundt i lobbyenerne, der er skibe sammen med op til 100 andre og chatte og finde folk at spillle med! Er det sandt??:D


Glæder mig mere og mere til det spil:)
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 05/05-03 20:26, rettet 05/05-03 20:26 
En mag er sådan set et levende stykke udrustning. Den har stats der forbedrer din figurs grundstats sålænge den er equippet. Maggens færdigheder afhænger af hvad man fodrer den med. Den muterer i forskellige typer med forskellige egenskaber.
Mags hjælper dig i kritiske situationer og har special attacks, som de kan udføre når en speciel photon blast gauge er fyldt helt op.

Det der med 100 mand er ikke helt rigtigt. Der er et vist antal skibe, der er delt op i blokke. På hver blok kan der være 100 spillere. Hver blok er igen underdelt i et vist antal chatlobbier, hvor pladsen er begrænset til et mindre antal spillere (omkring 20 tror jeg). Kun spillerne i samme lobby kan snakke med hinanden. Dog kan man sende korte mails (ikke voice) til spillere i sin guild card adresse bog (noget lignende som friends list).
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 20:51 
3of19 du er da bare for vild:D


1) Ang. Kontrols hvordan styre man så. Jeg ved at den er anderledes pga af kontrolleren i Xbox versionen, men på DC, hvordan styre man så? Med D pad? Analog? Og hvordan? Strafer(gå sidelæns) man ved at gå til siderne(Ala i et FPS) eller vender man 360 grader rundt?
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 05/05-03 21:15, rettet 05/05-03 21:16 
Man styrer med analog stick, igen lidt a la Zelda. Der strafes ikke.
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/05-03 21:35 
Ok:)

Very cool.... Så kan man da også sidde og spille hele sommerferien eller hvad:P?

Hmmm......


1)Så hvad laver man i verdenen når man er nået LVL 200?

2)hvor mange items/våben er der?

3)Hvor mange typer fjender og verdener er der?

4)Nogen der er med på at lave en slags guild??:D
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 05/05-03 21:42 
1)Laver en ny character? Eller spiller challenge og battle mode. Eller hjælper newbies med at levele op?

2)Aner det ikke. MANGE! Flere hundrede. Jeg vil gætte omkring 500... Måske endnu flere, har aldrig talt listerne igennem.

3) Har ikke spillet episode 2, men episode 1 har fire baner. Episode 2 har svjv 3 baner, hvor bane to skulle være ekstrem stor med flere underbaner. Episode 1 havde 4-6 forskellige modstandere i hver bane, plus boss.

4)Tjaaa :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig