X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GTA 3 vs. Mafia


Svar
seebergseebergSkrevet 25/09-04 11:05, rettet 25/09-04 11:05 
!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CoreCoreSkrevet 25/09-04 11:35 
Jeg er pudsigt nok i gang med Mafia for tiden, og sammenlignet med GTA, så er der ikke nogen sammenligning. Derimod syntes jeg at Mafia ligner Driv3r på rigtig mange områder, på både godt og ondt.

Mafia syntes jeg i bund og grund er et udemærket spil, men havde det ikke været for den fede Godfather-stemning, så er "ligegyldigt" nok et mere passende ord...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 25/09-04 12:01 
Nu kan jeg kun sammenligne med Mafia på PC, men konsol versionen skulle vist ikke være helt så god som den.

Hvis du er til ligegyldighed så vil jeg altså, modsat Core, sige GTA. GTA er selvfølgelig et kanon spil, men det er mere arcade end realisme. Spil det for sjov, ikke alvor.

Går vi så over til Mafia, vender det sig til den mere alvorlige side. Mafia er en afsindig god historie, tilsat noget mere realisme end GTA. Realisme skal selvfølgelig tages med et gram salt, men i forhold til GTA, så er det vist det rette ord. Mafia er kort sagt: "The thinking mans GTA 3"

I min bog er de begge rigtig gode, ville ikke ha' undværet en af dem. Og hvem der ville vinde kommer an på hvilket humør jeg er i. Jeg har gennemført Mafia på PC 2 gange, men GTA3 kun en gang.

Har du en PC på 1Ghz og et ok grafik kort, så køb PC udgaven af Mafia for en slik.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RuneSPRuneSPSkrevet 25/09-04 12:09 
Klart Mafia... genial historie og atmosfære :)
CoreCoreSkrevet 25/09-04 12:20 
Har ikke prøvet pc-versionen, kun på Xbox, og her er der rimelig mange ting der ikke fungerer optimalt efter min mening. Rigtigt nok er historien, og stemningen rigtig fed, men styringen af bilerne sutter i den helt grove, og selve on-foot delen er ret kikset når der er mere end to fjender man skal have ned med nakken.

GTA har et meget højere tempo generelt, og er på alle måder sjovere at spille, her er der bare ikke nogen synderligt gribende historie. Desuden er det jo grineren at ræse rundt og være sønddagspsykopat når GTA er gennemført, og her er Freeride-delen i Mafia ikke særligt underholdende...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 25/09-04 12:30, rettet 25/09-04 12:41 
Nu er måden man sigter på i GTA3 jo heller ikke videre god i konsol versionerne, her sutter det da også at skulle sigte på mere end en fjende. PC versionerne er bare nemmere at styre når det kommer til det.

Men nej, Freeride-delen i Mafia er ikke særlig god, men det går jo heldigvis ikke ud over singel-player delen, da den ikke vedkommer den.
Først når du har gennemført Mafia kommer der en ekstra del hvor du skal gennemføre sindsyge quests som er dybt underlige og svære på både den gode, sjove og frustrerende måde. Så der er alstå også en god del at se til efter spillet er slut.

EDIT: Nu er on-foot delen så tilgengæld hamrende god i PC udgaven af Mafia.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 25/09-04 12:48 
Hulle>
Nu er måden man sigter på i GTA3 jo heller ikke videre god i konsol versionerne

Her har man jo så muligheden få at låse sigtet fast på fjenderne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 25/09-04 12:55 
Yeap.. Og så låser den sig fast på den forkerte, og inden man får kørt igennem de mulige fjender (og civile); Bang, så er man død ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 25/09-04 13:20 
OK, det må da være afhængigt af hvem der spiller så, for det syntes jeg da ikke plejer at være et problem...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 25/09-04 14:30 
Det er et ret stort, og kendt, problem, at styringen i de to forrige GTA spil, var noget halv-kikset hit & miss noget.

Derfor har Rockstar rettet styringen i GTA: SA.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/09-04 14:44 
Det var jo meningen, at styringen og lock-on funktionen skulle have været fikset helt og holdent allerede i VC, så spørgsmålet er, hvor radikalt anderledes og forbedret de ting bliver i SA?

Men forhåbentlig har Rockstar lært en ting eller to i den afdeling, under udviklingen af Manhunt.
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig