X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grafikkort problemer


Svar
bootsbootsSkrevet 18/09-04 10:59 
Vores grafikkort kan ikke klare Sims2. Jeg har fået at vide, at jeg skal bruge et 32mb PCI kort. Nogen herinde der ved hvor jeg kan få fat i sådan ét billigt? Helst i Taastrup eller nærmeste omegn. Jeg har set ét der hedder Sapphire Atlantis Radeon 7000 i Computer City. Det koster kr. 345,-. Er det billigt? Jeg har også set ét med 64mb i en nettbutik til 339,- inkl. porto; men vi skulle jo helst have fat i ét i dag.

Et andet spørgsmål: Det er tidligere lykkedes for mig at sætte ram i PC'en og også at sætte en harddisk i. Er der nogen ben i at sætte nyt grafikkort i?
KTCKTCSkrevet 18/09-04 11:12 
Sims 2 er ret krævende, og hvis I har pengene, kan det anbefales at købe et lidt dyrere kort, da spillet ellers kommer til at hakke fælt og nedsætte spilleglæden.

Jeg kan anbefale at holde øje med edbpriser, da kæderne ikke altid er lige billige på computerdele.
Radeon 7000 kan fået ned til omkring de 300 kroner på nettet, men ydelsen svarer desværre ikke helt til prisen.

Hvis jeg skal anbefale et low-end grafikkort, der stadig kan trække Sims i nogenlunde fornuftig hastighed, vil jeg foreslå et GeForce FX5200. Dette yder omkring 4 gange så godt som Radeon 7000 og kan anskaffes til de omkring 400 kroner.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SonicSonicSkrevet 18/09-04 11:18 
Ved ikke lige hvad jeg kan anbefale dig af grafikkort, da der er mange gode og billige kort derude, men tag da en kigger i en fona, merlin, eller noget i den retning for at se deres udvalg. Nu om dage ville jeg nok ikke gå efter et kort med mindre end 64 eller 128 mb, men det afhænger så igen af hvad du skal bruge det til. Desuden ville jeg gå efter et kort der passer i computerens AGP port, hvis din computer er udstyret med sådanne en port, så gå efter det :)
Og nej, det er ikke svært at sætte et grafik-kort i. Som regel skal det (lige som ram) bare skubbes på plads i det dertil passende slot, og så kører det (når du selvfølgelig lige har installeret driverne i windows :)). Nogle grafikkort kræver dog lidt ekstra strøm, så der skal du lige smække et af de strømkabler på i det dertil beregnede strømstik på grafikkortet (dem der også bruges til dine harddisks og cd-rom drev). Det er ikke så slemt :)
Lige en sidste ting; Skulle jeg ud og købe et billigt men godt kort idag, ville jeg nok kigge mest på ATI's kort :)
Held og lykke med det :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
bootsbootsSkrevet 18/09-04 11:52, rettet 18/09-04 12:12 
Min mand er ude og kigge efter ét lige nu, så jeg har lige ringet og bedt ham kigge efter et stærkere kort... ;o)

Jeg har ikke AGP port, så det skal være et PCI kort...

Hvis han nu finder et PCI 64mb kort, vil Sims2 så køre ordentligt? Der er jo ikke meget sjovt ved det, hvis det hakker....

Edit: Lader til at kortet kun kan fås med 32mb i fysiske butikker, så det må vi jo så nøjes med. Vi har åbenbart en forældet computer, når den kun har PCI.... :o(
KTCKTCSkrevet 18/09-04 12:12 
Man kan også få GeForce FX5200 i PCI-udgave...
Ellers vil jeg anbefale et Radeon 9200, som ikke er ret meget dyrere end Radeon 7000.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 18/09-04 12:18 
Manden fik ikke fat i noget i Electronic World og er nu på vej ind i Computer City. Nogen der gider tjekke deres hjemmeside ud og se hvilket kort vi har brug for, når vi gerne vil have spillet kører ordentligt? Det skal være et kort der er lige til at sætte i - uden at der skal gøres yderligere - f.eks. ledninger der skal monteres m.m.... Jeg er ret dum til den slags.... Er priserne iøvrigt rimelige i Computer City?
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 18/09-04 12:23, rettet 18/09-04 12:35 
Det er ret svært at få fat i PCI grafikkort nu om dage på grund af det faktum at stort set alle laves til AGP porten på grund af den langt større båndbredde. Jeg mener den sidste generation med PCI understøttelse var geforce 2 eller 3 (her tog jeg fejl), så det mest sandsynlige sted du kan finde et kort er i den blå avis. Bare sørg for at det da bliver TI eller GT udgaverne.

EDIT: Du skal også tænke på at det ikke kun er grafikkortet det kommer an på, når spillet skal køre ordenligt (selvom det gør en stor del af arbejdet). Lige så vigtig er din processor og ram. Hvad er specifikationerne for din PC?
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 18/09-04 12:28 
Jeg har lige skimmet deres side igennem, og priserne ligger godt nok over de billigere danske computerbikser, men regner man fragt oveni, giver det nok noget af det samme alligevel.

I Computercity ser det eneste reelle valg ud til at være Sapphire Atlantis Radeon 7000 32MB PCI, når I ikke har AGP.

Dog vil jeg stadig mene, at det er et halvdårligt valg, men skal I bruge det her og nu er der nok ikke de store alternativer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 18/09-04 12:33, rettet 18/09-04 12:51 
Jeg har en Intel Pentium III (701MHz), 320 mb ram... Øhh... har ikke meget forstand på det her....

Edit: De havde sføli ikke kortet i ComputerCity... Iøvrigt sagde de også, at det slet ikke ville kunne køre Sims2...

Jeg tror jeg giver op - vi kommer nok ikke til at spille Sims2 på vores - åbenbart - forældede computer... :o(
- Det er dog utroligt at man ikke kan købe "tilbehør" til en computer der ikke er mere end 2-3 år gammel...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 18/09-04 12:40 
Minimikrav för The Sims 2:

Windows 98/2000/Me/XP
Intel Pentium III 800MHz
256MB RAM (384 MB rekommenderas för Windows 2000/XP)
3,5 GB ledig hårddisk
8x CD/DVD
32MB grafikkort med stöd för Transform & Lighting* och DirectX 9.0
Ljudkort med stöd för DirectX 9.0

kilde
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 18/09-04 19:09 
Er du sikker på I ikke har AGP-port?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 18/09-04 19:11, rettet 18/09-04 20:06 
Det siger min søn, at vi ikke har....

Edit: Han siger vi har et 8 mb vodoo 3 grafik kort og at det er håbløst outdatet; men det har da været godt nok til de gamle Sims spil, og vi bruger faktisk ikke computeren til andet end Internet og Sims...

Der er vel ikke nogen der kan låne mig et PCI 32 eller 64MB kort, så jeg kan prøve om spillet overhovedet kan køre på min computer? Eller nogen der har ét billigt til salg?

Edit: Ville sådan noget som dét her være fint nok?

Link...
SonicSonicSkrevet 18/09-04 22:57 
Det kort ser efter min mening umiddelbart udemærket ud :) Lad os høre andres mening :) Men jeg mener at vide at det rent faktisk er udemærket... har en kammi der har sådanne et kort, og han har ihvertfald ingen problemer med det :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
bootsbootsSkrevet 19/09-04 10:17, rettet 19/09-04 10:29 
Ved du om det er svært at installere? Jeg skal helst have noget der bare kan stikkes i - uden ekstra strømforsyning og den slags....

EDIT: Det må helst heller ikke larme for meget...
HulleHulleSkrevet 19/09-04 10:29 
Det er vist kun 3Dfx der har lavet kort med strømforsyning.. Du kan roligt selv proppe kortet i, det er lige så simpelt som at proppe nye ram i.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SonicSonicSkrevet 19/09-04 11:06 
Jeg tror hun mener stik fra strømforsyningen ned til kortet. Jeg mener faktisk 9200 har brug for ekstra strøm, ligesom mit 9800 pro, men det er nu ikke så galt at sætte til :) Hvis det skulle gå så galt at du ikke kan finde ud af det, skal jeg nok lave en fototutorial for dig hvordan man sætter kortet i :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 19/09-04 12:24 
9200 har ikke brug for ekstra strøm - bare rolig. Det er et low end kort. For at der skal ekstra strøm til skal du op i 9800 pro/ 5900 samt de nye highend kort fra begge producenter, og med din computer bliver det slet ikke aktuelt.
I win, you loose
tastasSkrevet 19/09-04 13:51, rettet 19/09-04 13:52 
Det som du linkede til var desuden også passiv kølet, så det larmer ikke.

*EDIT: Hvis du kigger efter andre 9200, hold dig fra SE kortene, de er ringere udgaver, og de er ikke specielt meget billigere end standard 9200.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig