X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC hjælp!


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/09-04 20:43, rettet 13/09-04 20:54 
I går kunne jeg uden problemmer streame film fra gamespot.com, men hele dagen i dag skal den loade/buffe hver 5. sekund. Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?

EDIT: Har så lige fundet ud af, at hele min internet-forbindelse er i 56k humør :S
Home is where the hardware is..
HulleHulleSkrevet 13/07-11 09:18 
Jeg har købt en brugt bærbar PC med et Ati grafikkort. Kortet har 512mb dedikeret ram, men der er mulighed for at dele computerens interne ram så grafikkortet får lidt mere.

Jeg har prøvet at google mig til hvordan man gør, uden held. Jeg har kigget i Bios for at se om det skulle gøres der fra, men jeg kan heller ikke finde løsningen der.

Hjælp, hvordan gør man dette?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/07-11 09:34 
Hulle>
Jeg har kigget i Bios for at se om det skulle gøres der fra, men jeg kan heller ikke finde løsningen der.

Så har du ikke kigget godt nok. Jeg er næsten 100% sikker på, at det må være en setting i BIOS. Hvilken model bærbar er det?
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 13/07-11 09:48 
Det har jeg sikkert ikke. Læste også det skulle være der, men kan ikke finde det.. Det er en HP DV6 maskine. Tror det specifikke navn er HP DV6 1127eo.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/07-11 10:10 
Der står selvfølgelig også hat og briller i manualen. Flot HP! :/
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 13/07-11 10:17 
Yeah :S Kan heller ikke finde en officiel guide. Men tak for at du kiggede :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WonderboyWonderboySkrevet 30/10-18 18:40, rettet 30/10-18 18:41 
Hejsa låner lige denne tråd :-)
Min Nevøs spille pc driller når vi starter den op skriver den
checking media presence
media pressent
start pxw Ip4v

Hvad gør man når den kommer frem med det? håber på hjælp? :-)
I love monster land
PixilshooterPixilshooterSkrevet 30/10-18 20:53 
Hmm...

start pxw Ip4v er PXE netværks boot og den burde PC'en kun forsøge, hvis den ikke kan finde nogen diske. Det kan også være tegn på en fejlkonfigureret BIOS. Check boot konfigurationen i BIOS og check at evt. installerede disk findes (i BIOS også).
PlaykidPlaykidSkrevet 30/10-18 20:56 
Det lyder som om at den forsøger at boote fra netværkskortet i stedfor harddisken. Kan det være boot ordre er ændret i BIOS så netkortet står over harddiske? I så fald burde det være nok at sætte harddiske først :-)
Spiller nu: Halo 3
DarkenDarkenSkrevet 01/11-18 03:23 
Prøv også at tage eksterne medier ud som hdd, sd kort, dongles, musik afspillere (ipods osv), selv usb mobil bredbånds dongles ses til tider af maskiner som alm medie.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 17/08-20 09:11 
Sønnen har en lidt ældre MSI gaming laptop som har fået en fejl. Den booter og starter en evig "Staring repair mode" men kommer aldrig videre. Jeg kan læse på Microsoft support-siderne at det ikke er et helt ualmindeligt problem, men har ikke fundet nogen metode til at komme videre. (Hold sluk knappen nede i 5-10 sekunder tre gange virker ikke).

Nogen der har et gyldent råd?
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 17/08-20 10:58 
Ikke at jeg tror det løsning problemet med Windows, men har ofte løst problemer på bærbare ved at hive batteriet ud i 30-60 sekunder, da det er den eneste rigtige måde at cold reboote sådan en.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 17/08-20 13:15 
Der er en tast du kan holde inde så du kommer ind i en menu, hvor du kan vælge at den skal reinstallere Windows. Det ville jeg gøre, forudsat du har backup af vigtige ting.
scavengerscavengerSkrevet 17/08-20 14:43 
Det ser ud til at være F3, men alt bliver slettet.

MSI
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 17/08-20 20:38 
Har prøvet F3 og alle andre staldtips på nettet. Med F3 står der bare ‘please wait’ og så ender den i evig loop igen. Last resort: Kontakt en reparatør.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/08-20 20:51 
Kan du tilgå BIOS inden den går helt i hårknude?

I så fald burde det måske være muligt at lave en boot key, og starte en repair/reinstall op på den måde. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
QQSkrevet 17/08-20 20:53, rettet 17/08-20 20:55 
(EDIT: What he said ^^)

Kan du komme frem til boot order menuen ved at trykke F11 eller Delete under boot?

I så fald kan du installere Windows på ny fra en USB pen. Piece of cake.

Download på linket herunder, smid et minimum 8 GB USB pen i maskinen og følg guiden.
(Du behøver ingen cd-key til Windows, den er hardcoded ind i maskinen)

Du kan måske få brug for at formatere disken på forhånd, måske endda ved at flytte den fysisk til en anden maskine, men jeg tvivler. Disken kan også være kaput, men mon ikke det bare er i softwaren den er gal.

Download af Windows 10 hos Microsoft
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 17/08-20 21:29 
Jep, jeg kan komme ind på Boot Device med F11 (y)

Der er options:
UEFI: IP6
UEFI: IP4
Windows Boot Manager

Så her skal jeg så installere Windows fra en USB?

(Husk, I taler med en Mac-mand :D )
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig