X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elektricitets problem


Svar
JinkJinkSkrevet 12/09-04 12:22 
Siden i torsdags har jeg haft problemer med strømmen herhjemme. Min computer restarter hele tiden, mit fjernsyn slukker og starter, lyset blinker nogle gange og xboxen slukker. Der er ikke et bestemt tidsinterval, men gennemsnitligt går der omkring 10min før det sker. Det føles dog som om det sker mest, når computeren er tændt.
Er der nogle der har en anelse om hvad der er skyld i det? Det er ret så irriterende nemlig.
RJKRJKSkrevet 12/09-04 12:26 
Spændingsfald?

(jeg ved ingenting om strøm, men det _lyder_ som spændingsfald :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 12/09-04 12:28 
og hvad kan man gøre ved det, hvis det er det?
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/09-04 12:53 
Lad være med at have for mange ting tændte på samme tid. Jeg kan huske engang til en fødselsdag jeg var til, at NES'en vi spillede på hele tiden slukkede, og det var hver gang mikrobølgeovnen blev brugt :)
JinkJinkSkrevet 12/09-04 13:34 
Passer meget godt med, at det er for mange ting der kører, fordi det har lige virket indtil vi tændte fjernsynet. Så hvordan kan det lige pludselig have ændret sig? Normalt har det ikke været et problem at have fjernsynet tændt samtidigt med computeren.
3of193of19Skrevet 12/09-04 13:50 
Hvor er det du bor henne Jink? Jeg havde et par udfald på mit tv i går hvor det gik i stnadby af sig selv og hvis jeg så tændte det igen med det samme var der problemer med farverne.

Bor selv på Amager i nærheden af Sundbyvester Plads.
JinkJinkSkrevet 12/09-04 14:25 
Bor i Hillerød.

Vi har ringet til el-selskabet og de vil kigge på vores "skab" imorgen. Hvis det ikke ligger der, skal vi have el-installatør og så bliver det sikkert dyrt :/
RJKRJKSkrevet 12/09-04 14:29 
Det er relativt normalt, at spændingen svinger. I hvert fald i "gamle dage" og stadig herude på landet. Nogle gange er det så ekstremt, at man tydeligt kan se pærerne stå og svinge i lysstyrke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 12/09-04 14:54 
det lyder som om den ene fase eller nul er gået løs i skabet, hvis der er overforbrug springer sikringerne, med mindre der er fejl i dem eller i har overdimensioneret systemet. Dette ville også støtte min tori, fordi hvis sikringen er for stor til systemet og der er overforbrug, så smelter lederne (ledninger og kabler). Men du bor for langt væk til jeg gidder komme forbi og fikse det!
(er elektrikker)
By the power of Grayskull!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig