X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc-fejl


Svar
SolaegSolaegSkrevet 31/08-04 20:22 
Hej!

Jeg skal have installeret en ny pc, men når jeg prøver at starte den viser skærmen kun, som den plejer, når pc'en ikke er tændt. Pc'en siger biip tre gange i træk og så en pause på ca. otte sek.

Nogen, som ved, hvordan det kan ordnes?
DizzyDizzySkrevet 31/08-04 20:30 
kan være en ramfejl. Tjek din bios/bundkort manual. er burde være en liste med beepkoder

Du kan evt finde hjælp her
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
LingobarLingobarSkrevet 31/08-04 20:41, rettet 31/08-04 22:00 
Hvilket bundkort har du? Jeg havde præcis samme fejl med mit Abit NFS-7 v.2. Det viste sig, at mine 2 ramblokke SKULLE sidde i slot 1 og 3, hvis computeren skulle kunne tændes.

Men det kommer jo helt an på hvilket bundkort/BIOS du har. Jeg fandt ud af det ved at google her: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=bios+error+codes&btnG=Search
Dine dage er salte...
nullernullerSkrevet 31/08-04 21:47 
det er muligt at grafikkortet der er løs, så åben pcén og tag det ud og sæt det på plads igen, (det er milimeter vi snakker om)
Nu med Xbox 360
SonicSonicSkrevet 31/08-04 21:55 
Det er nok en ramfejl, enten er din ram defekt, eller sidder den ikke ordentligt i soklen... check it out :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SolaegSolaegSkrevet 31/08-04 22:10 
Jeg prøvede hurtigt at åbne pc,en, men i morgen kigger jeg lidt nærmere på det, og jeg ser lige efter, om det hele sidder korrekt.
nullernullerSkrevet 31/08-04 22:20 
Husk at tage grafik kortet UD, da det godt kan se ud som om det sidder fint.
og det samme gælder også for ram én
Nu med Xbox 360
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/09-04 19:54 
Mener at kunne huske at jeg havde samme problem engang. Tror hvis nok at det var mit grafik-kort der ikke var kommet ordentligt ned i agp-porten!

Det kan nemt ske, hvis bundkortet sidder lidt "skævt".

Prøv at se om det ikke løser problemet!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SolaegSolaegSkrevet 05/09-04 21:56 
Damn, det må I sgu undskylde. Jeg glemte lige, at sige, at det længe er ordnet. Det var ramblokken, som ikke sad ordentligt i.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig