X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Pris-krejl...

Reply
dchangdchangSkrevet 27/08-04 22:53 
Sad lige og kiggede reklamer, og faldt over noget i Kvickly's reklame. De har en standard PS2-maskine i til 1195 kr (altså 4 kr under den nye vejledende pris på 1199 kr). Det er jo fint nok.

Men det jeg syntes der er lidt fusket, er at de skriver at man sparer 600 kr!? i forhold til normalprisen. Hvornår har en standard PS2 kostet 1795 kr? Den vejledende pris i det sidste halve års tid har da været de 1399 kr. Jeg har max. set én til 1499 kr.

Jeg skulle bare lige af med lidt galde. Jeg syntes at det er noget gris, at skulle lokke kunder til med falske besparelser. Tilbuddet er jo godt nok i sig selv, men der skal lige "lidt" ekstra med.

Hvad syntes i? Har i andre gode eksempler?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
LingobarLingobarSkrevet 27/08-04 22:56, rettet 27/08-04 22:56 
Ja, de er fuskede. De udnytter den nye vejledende pris til at få det til at se vildt billigt ud. Der er også "begrænset antal".
Dine dage er salte...
dchangdchangSkrevet 27/08-04 23:02 
Hvis man kan bevise at den har kostet 1399 kr før med hjælp fra et katalog, så burde man faktisk kunne få de 400 kroners ekstra rabat i forhold til deres påståede normalpris på 1799 kr. Det er ihvertfald sådan jeg forstår lovgivningen på det område.

Tryk på mig...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
LingobarLingobarSkrevet 27/08-04 23:19 
Så skal man bare forklare det til den stakkels ekspedient, der ikke ved sådan noget. Så bliver man sendt videre til den lukkeansvarlige, der er ca. lige så klog, og afdelingslederen? -Ja han gik kl. 16. Sidste mand er varehuschefen, og her kan man som regel tale fornuft.

Men hvis man virkelig gider at diskutere længe og vedholdende, så har man da næsten også fortjent det.

Jeg har lagt mærke til at Bilka ikke skriver førpris, men vejl. markedspris. -Meget smart! Men hvis ingen sælger til den vejledende pris, så er beløbet man sparer jo også altid skævt. Det er tricky...
Dine dage er salte...
CrishakeCrishakeSkrevet 27/08-04 23:31 
Heh, lidt til grin.. svinderi.
TKTKSkrevet 28/08-04 00:35 
HMM:D...Ikke for at ødelægge tråden, men butikkerne er generalt fusket med tilbud og tips og fakta om de forskeliige varer. Fx. min ven/inde. Kommer ind i Merlin og spørger efter den bedste og billigste mp3 afspiller...de giver hende en Nike, sat ned fra 1499,-kr. til 799,-kr. med, jah hør nu godt efter, KUN 64 MB! ! ! De siger til hende det er det bedste på markeet med mest plads på :s... Altså..hvad sker der man?

Man gør nu meget for at sælge sine varer da...
MrCaseMrCaseSkrevet 28/08-04 08:16 
Merlin kører stadig væk også med "besparelser" på over tusinde kroner når man køber en xbox (som jo idag er bundlet med 2 spil). Så smider de måske et dvd-kit eller noget i bunken og erklærer stolt at der er 1500 at spare på at købe en xbox hos dem til 1600... fusk..
Have you considered sucking less?
KilroyKilroySkrevet 28/08-04 09:03 
Jeg nød også den "besparelse" i kataloget. Desuden sælger det et joypad til 200 kroner, og man sparer vist 80 kroner. Blev udstyr også sat ned da PS2'ens vejledende pris blev sat ned eller hur?
Kilroy Was Here
OkottaOkottaSkrevet 28/08-04 10:53 
Salling i Aalborg, lavede engang en sviner.

Gran Turismo 4 Prolouge - før 499,95,- NU 449,95,-

Var det ca. 250,- denne demo udgivelse kostede i vejl. pris?

Prøv at tænke på alle de stakkels forældre, som tror de har købt det nye Gran Turismo 4, til deres barn - sådan en høj pris, indikerer jo et fuldpris spil - og så kommer hjem og putter spillet i maskinen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
solid snakesolid snakeSkrevet 28/08-04 11:08 
Butikkerne har gjort det i mange år. Hvis man bare holder lidt øje med deres kateloger. Så finder man tit f.esk et Tv som den ene måned koster 2000kr og næste måned kan man spare 700kr på det samme Tv, som stadig koster 2000kr
Det er og bliver svindel.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dchangdchangSkrevet 29/08-04 19:38, rettet 29/08-04 19:39 
Jeg var lige forbi den lokale Kvickly idag, og minsandten om de ikke selv gav mig det bevismateriale som jeg manglede. De havde glemt at fjerne det gamle skilt hvor der stod 1395,- :-)

Så hvis jeg har penge til det, så skal jeg da vist lige have en PS2 til 800 kr, da jeg jo så kan kræve de 400 krs forskel i førprisen, i nedslag.

EDIT: De havde btw Gamecubes til 499 kr. Hvis nu der var nogen der stod og manglede én.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me