X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WMA og lydstyrke


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-04 12:44 
Nu har jeg siddet og kopieret alle mine cder over på computeren.
Og jeg har lagt mærke til at ikke alle cderne er inspillet lige højt. Dette er især irriterende hvis man hører et lavt inspillet nummer, hvorefter den skifter til et meget højt inspillet.

Så findes der programmer hvor jeg kan ændre lydstyrken på disse filer?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 16/08-04 12:49 
hmm ja det gør der, kan ikke lige huske noget! :( desværre men det at give lyden en bestemt db hedder " Normalizing "
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 16/08-04 15:39 
Download iTunes, overfør alle dine filer hertil og vælg indstillingen 'udjævn lydstyrke'.

Problem solved - og oveni har du anskaffet dig et meget bedre program til afspilning (og indspilning) af din musik.

Download iTunes
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
3of193of19Skrevet 16/08-04 16:00 
Kan man efterhånden købe musikfiler når man bor i Danmark? Jeg downloadede det for et par måneder siden, der kunne man ikke endnu.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 16/08-04 16:08, rettet 16/08-04 16:08 
Nej - det bliver først engang til Oktober det kan lade sig gøre i 'resten af Europa'

Det virker dog fint så længe man blot har et Engelsk, Fransk, Tysk eller Amerikansk betalingskort - og af samme årsag fungerer iTunes Music Store upåklageligt helt hernede i Ungarn med mit NatWest kort :)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-04 16:33, rettet 16/08-04 16:45 
MIKA-L>
Problem solved

Nej... Jeg vil ikke ha mine musik filer konverteret til noget AAC halløj. Da jeg vil spare tid på at overføre dem dirrekte til min xbox også, så skal de forblive WMA.

Men nu vil jeg da lige se om jeg ikke kan finde et AAC to WMA program.

EDIT:

Nå... eftersom jeg ikke gider bruge mere tid på det. Må den nemmeste løsning være at konventere mine WMA filer til MP3, ændre lyden på disse i iTunes og derefter konventere tilbage til WMA igen...
Spiller nu: Phantasy Star IV
MIKA-LMIKA-LSkrevet 16/08-04 16:45 
Konsolkongen>
Da jeg vil spare tid på at overføre dem dirrekte til min xbox også, så skal de forblive WMA.

Tillykke - du har faktisk formået at komme med den i mine ører eneste gode grund for ikke at gå 100% ind for iTunes :o)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-04 17:09 
Hehe ;)

Men gemmer den det der med lydstyrken i selve filerne?
Det er jo ret så vigtigt, ellers hjælper det jo ikke noget på xboxen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 16/08-04 21:08 
Stort set alle lydkonverteringsprogrammer indeholder en funktion til at udjævne lydstyrken (ofte hedder den normalizing).

Så hut jeg visker, kan du for det meste bruge funtionen uden samtidig at skulle konvertere, og du burde derfor bare kunne markere filerne og sætte den igang med at udjævne lydstyrke, og derved spare en del tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-04 23:58 
Hvor er det dog typisk. Det har jeg jo kunne hele tiden :/
Anyways, det lader til at virke.
Tak skal i ha'.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig