X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oplevelse med Doom 3


Svar
JloweJloweSkrevet 12/08-04 14:32, rettet 12/08-04 15:53 
Ja så har jeg spillet Doom3 i 3-4 timer efterhånden i de sidste par dage.
Det er ok - den mest fantastiske grafik og stemning, jeg nægter simpelthen at spille det når det er for mørkt - men ok jeg blev også bange for resident evil remake !

Jeg har fået fingre i shotgun og assaultrifle, men de er altså mærkeligt "subdued" i lyden - måtte gerne være mere power i lyden. Derudover irriterer det mig at man hverken kan læne sig til siden eller sigte - det er virkeligt "old-school".

Flere af dæmonerne spawner - specielt når man samler et eller andet udstyr op - det ødelægger lidt muligheden for taktik.
Lommelygten er fedt lavet, men man når næsten ikke at nyde hvor godt animerede fjenderne er før man har skiftet lygten væk og bare pumber bly mod mørket.

Doom 3 skal prøves noget mere, men umiddelbart synes jeg at Far Cry var en bedre og mere helstøbt shooter. Men Doom 3 er nu en god oplevelse alligevel.

PS. Det var en kammerat som havde spillet med hjem til mig. Officiel DK release er jo først imorgen.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
HankyHankySkrevet 12/08-04 14:44 
Synes personligt at det er lidt bittert du tager forskud
på det som vi andre skal opleve imorgen :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CanonCanonSkrevet 12/08-04 15:25, rettet 12/08-04 15:41 
DOOM III er et seriøst fedt spil, og er BESTEMT ikke for sarte sjæle.

Du kommer ind i et mørkt rum og kan intet se, men kan kun hører dæmonerne som omringer dig, og du tager din lommelygte - BØH - kæft man får et chok...
Bah...
TobbiTobbiSkrevet 12/08-04 16:08 
Plasma gunnen er absolut det fedeste våben jeg har prøvet ind til videre... need more ammo !

Stemningen er i top, men kan dog blive lidt ensformigt hen ad vejen. Ville ikke gå glip af det for noget...
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
HankyHankySkrevet 12/08-04 17:25 
Hvor har folk fået deres eksemplar henne af før tid?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 12/08-04 20:33, rettet 12/08-04 20:35 
*******Spoiler*******

Min mening om Doom 3

De eneste umiddelbare plusser jeg kan se ved spillet efter at have gennemført det er den fede stemning (Lyd + grafik), og det store arbejde der er lagt i at præsentere spillets historie (PDA notes, video, samtaler), men at de har valgt at genudgive det gamle dooms gameplay på en ny motor er for mig en umuligt kedelig oplevelse. Det er samme opskrift hver eneste gang, man kommer ind i et rum. 1-2 uhyrer foran + 1-2 eller flere bag dig. Det er så forudsigeligt at det hurtigt bliver kedeligt, og hvis det ikke var for den super flotte grafik og - fra tid til anden - gode chokeffekter, så havde jeg brændt det på bålet inden enden var nået.

Doom fans vil dog med garanti lovprise det som guds gave til mennesket, for det indeholder jo alt hvad Doomserien er kendt for for: Flot grafik, lyd, papirtynd historie og hjernedødt gameplay.
I win, you loose
TurricanTurricanSkrevet 13/08-04 11:02 
Dem som har interesse i Doom3 har sikkert allerede læst rundt omkring på nettet, hvordan han kan tweake med henblik på bedre performance. Det er ABSOLUT noget man bør rode med. I mit tilfælde var der MEGET at hente. Følgende værdier i Doomconfig filen har jeg ændret til:

seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "256"
seta image_cacheMinK "20480"

Såvidt jeg kan læse mig til bør seta image_cacheMegs værdien være det halve af din system RAM. De andre ved jeg ikke hvad gør, men de skal også ændres for at spillet ikke crasher. Det som det, vist nok, drejer sig om er at man sætter en højere værdi for hvor meget RAM der bruges på at preloade textures, og det medfører at spillet ikke skal ned og læse fra HD så tit. Frameraten bliver altså ikke højere, men gennemsnittet bliver meget bedre. Ting som før medførte slowdown hos mig som døre der åbnes, monstre der tæsker dig i hovedet osv, kører meget mere glidende end før. Jeg kunne derfor sætte både opløsning og detaljegrad en tand højere op og stadig beholde en absolut spilbar gennemsnits framerate. Der skulle være mest at hente ved low og midrange kort, jeg har selv et Radeon 9800 pro.

Prøv det, men selvfølgelig på eget ansvar, og husk lige at tage backup af filen inden du går igang.
The Gods pause for a moment...
CanonCanonSkrevet 13/08-04 13:16 
Hanky>
Hvor har folk fået deres eksemplar henne af før tid?


U.S.A...
Bah...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig