X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode RGB kabler der ikke er for dyre?


Svar
3of193of19Skrevet 18/04-03 20:36, rettet 18/04-03 20:37 
Hvor godt er egentlig Sony's officielle RGB kabel i forhold til billigere kabler?
Jeg har et uofficielt, købt til 100-150 kroner og jeg må sige det er ikke det bedste. Billedet fejler ikke noget, men lyden...
Jeg så for nylig Dark Water på min PS2 og lyden var ret irriterende. Hver gang billedet blev meget lyst kom der en tydelig summen. Jeg har på fornemmelsen at det er fordi de forskellige ledninger i kablet ikke er ordentligt isoleret fra hinanden. Så når skærmen bliver lys (fuld knald på Rød, Grøn og Blå) giver det interferens med lyden...
Det er også noget jeg lægger mærke til i nogle spil, altid når billedet er meget lyst. Jeg havde lagt mærke til summe lyden før, men aldrig så ekstremt som i DW, men den er jo også meget stille i lange afdelinger.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-03 20:46, rettet 18/04-03 20:47 
Sony's officielle kabel er RIGTIG GODT. Der er stor forskel på den kvalitet, man får fra det, og så et uofficielt til 150 kroner. Euro AV kablet (Sony's officielle PSX RGB Kabel) er MEGET bedre end de skod kabler jeg har haft tidligere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 19/04-03 20:00, rettet 19/04-03 20:00 
Jeg har haft to RGB kabler fra Blaze, begge købt i Street Dance. De har fungeret, og fungerer stadig, upåklageligt og uden nogen som helst form for forstyrrelser i billede og lyd. 50 kr. stykket.
NaieraNaieraSkrevet 19/04-03 20:05 
Men når du får et Euro AV kabel fra Sony, vil du slå dig selv for ikke at have punget ud tidligere.

Forskellen er der, hvis man ikke kan se det er det fordi man ikke vil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 19/04-03 20:08 
Meh ..
NaieraNaieraSkrevet 19/04-03 20:30 
Det her er lidt ligesom når man skal overbevise en, der mener at Composite er det bedste der er, og at det da umuligt kan blive bedre...

Trist, men sandt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 19/04-03 20:42, rettet 19/04-03 20:45 
På ingen måde. Sony kablet er sandsynligvis af betydeligt højere kvalitet, jeg er bare ikke interesseret på nuværende tidspunkt. I forvejen er jeg ikke voldsomt glad for den monitorlignende skarphed, mine RGB kabler giver, så et endnu bedre kabel er knap så interessant for mit vedkommende.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/04-03 22:00 
Naiera >
Men når du får et Euro AV kabel fra Sony, vil du slå dig selv for ikke at have punget ud tidligere.

Forskellen er der, hvis man ikke kan se det er det fordi man ikke vil.

Enig!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 16:02 
De har et Sony Euro AV kabel til 199,- i Stereo Studio i Århus.

Nogen der skal have det? (pris + forsendelse til dig overføres før afhentning)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
UnknownUnknownSkrevet 22/04-03 16:29 
Er det et ugetilbud de kører med?!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 16:31 
Måske de bare ikke fatter hvad det er.

Anyways, så har ham den gamle allerede købt det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig