X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Dræber Fire


Svar
BeanoBeanoSkrevet 08/08-04 20:07, rettet 08/08-04 20:07 
...ville være overskriften i Ekstra Bladet :)

Rettelse : 6 ofre

Nyheden på CNN
enfenenfenSkrevet 08/08-04 22:12 
Ja, det ville være typisk for Ekstra Bladet :(
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 08/08-04 22:22 
Jeg ville snarere tro, at de ville vælge noget i stil med:

Seks dræbt i strid over Xbox
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/08-04 22:54 
De kunne da bare have ladet være med at stjæle mandens XBox! Heh...
CoreCoreSkrevet 08/08-04 23:01 
Wehner>
Jeg ville snarere tro, at de ville vælge noget i stil med:

...og en X-box spilkonsoller... (?)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkenDarkenSkrevet 09/08-04 02:20 
100 på der nok skal være nogle et eller andet sted, der for drejet det hen på at xbox's (o.lig.) har skylden og det er sikkert fordi ejeren har spillet for meget manhunt eller noget... *blah* det kunne lige så godt have været en bil eller video eller noget
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 09/08-04 14:02 
At der var en Xbox eller to blandt de stjålne genstande er IMO irrelevant. Det er en sørgelig fortælling om en række bestialsk mord. Hvad der blev stjålet er ligemeget. At nævne der var en spillekonsol blandt tingene, og så endda ved navn er bare for at vinkle historien over på noget der i forvejen får negativ omtale i medierne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-04 14:17 
Gu er det da ej! Blandt de ting som de tilsyneladende havde "taget fra ham" er Xboxen den ting af højest værdi, derfor er det da den der trækkes frem. Lad være med at være så sart!
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-04 14:25 
I øvrigt mener jeg ikke at de amerikanske medier som helhed er "ude efter Xboxen". Jeg tror faktisk der er en udbredt stolthed blandt amerikanerne over at Xboxen har haft så stor en succes. At der så er en tendens til at hænge spille-branchen ud i øjeblikket, tja, hvad kan jeg sige... før var det jazz, rock n roll, hippie-musik, tegneserier, heavy, rollespil osv osv.
HeroldHeroldSkrevet 09/08-04 14:39, rettet 09/08-04 14:41 
Hvis du tror at Xboxen har højest værdi, så tror jeg ikke du har tjekket priserne på det tøj som 18-20 årige går rundt i i dag...

Sandsynligheden for at det er tøjet, der har været den gældende faktor er langt højere. Men nu hvor Manhuntaffæren alligevel er oppe og vende, kan vi lige så godt skyde skylden på konsollen og tilføje "Ja, der blev forresten nok også stjålet noget tøj."

Edit: Mediets nationalitet er i og for sig ligegyldig. Ekstra Bladet er da ikke amerikansk :P Michael Jackson er også amerikaner, og endda en minoritet, men han bliver da stadig hængt ud?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-04 15:02, rettet 09/08-04 15:02 
Hejho... Manhunt affæren var i England, det her er i USA... fortæller du mig at det er verdenspressen som står bag en komplot der skal ødelægge alt for ærlige gamere? Selvfølgelig er det da en god historie at det er en konsol, men andre ting kunne såmænd også have gjort tricket. F.eks. hvis det var mandens cykel eller "kun" hans tøj. Historien var på forsiden (af både eb.dk, tv2.dk og cnn.com) INDEN de vidste HVORFOR seks mennesker var blevet myrdet. Presse-sensationen er ikke at det er en Xbox, men at der er tale om et meningsløst voldsorgie. Skulle de have undladt at skrive hvilke ting han havde fået "stjålet"?
HeroldHeroldSkrevet 09/08-04 15:11 
Hvor giver jeg udtryk for at det er et komplot? Pointen er bare at det er en bedre historie, når Xbox kommer ind i overskriften - uanset land og nationalitet.

Jeg skal ikke kunne sige om den var på forsiden på nogen af ovenstående sider, uden referencer til Xboxen, men jeg har ikke set det nogen steder endnu.

Min kæphest er at det er Xboxen der bliver fremhævet som synderen, da det lige så godt kan have været tøjet. Manden har tilsyneladende også kendt vedkommende, da han har kunne vade ind om morgenen med tre bekendte, og gøre det han har gjort. Der kan været meget mellem linierne, men konsollen er blevet udråbt til 'synderen' både af medierne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/08-04 15:46, rettet 09/08-04 15:47 
Herold>
Jeg skal ikke kunne sige om den var på forsiden på nogen af ovenstående sider, uden referencer til Xboxen, men jeg har ikke set det nogen steder endnu.

Det var en af de førende historier på Sky News for flere dage siden. Længe før man kendte årsagen til mordene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-04 18:32 
Lige præcis det jeg mente!
psychomantispsychomantisSkrevet 09/08-04 20:36, rettet 09/08-04 20:39 
Herold>
Der kan været meget mellem linierne, men konsollen er blevet udråbt til 'synderen' både af medierne.

Hvor bliver den gjort til den "synder" du snakker om? Mon ikke grunden til, at tøjet og i særdeleshed xboxen bliver fremhævet, er for at understrege det latterligt lave beløb disse ting udgør og dermed sætte en streg under meningsløsheden?
Jeg har ikke læst noget sted at myndighederne mistænker mordene begået NETOP fordi det var en spillekonsol og ikke en guitar eller andet.
DarkenDarkenSkrevet 10/08-04 01:05 
at de bruge xboxen i en del overskifter, giver også mig indtrykket af at det er en extra twist brugt til at sælge historien, er desuden enig med herold om at tøjet snildt kunne/kan have en større værd end en konsol.
Før de fandt ud af der var en xbox indblandet, hvor spredt var den nyhed så? *malke malke*
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/08-04 07:08, rettet 10/08-04 07:08 
Nyheden var alle steder, inden de vidste hvad der var sket, og hvorfor. 6 mennesker (og en hund) var smadret nærmest til ukendelighed og med ukendt årsag og ukendte gerningsmænd.

Til gengæld vil jeg godt bøje mig for at det på nuværende tidspunkt er blevet lidt videospils-sensationelt når CNN kalder det for...

The Xbox Killings
NaieraNaieraSkrevet 10/08-04 11:54 
Darken>
Før de fandt ud af der var en xbox indblandet, hvor spredt var den nyhed så?

Meget!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 10/08-04 12:48 
psychomantis>
Jeg har ikke læst noget sted at myndighederne mistænker mordene begået NETOP fordi det var en spillekonsol og ikke en guitar eller andet.

Præcis. Det har myndighederne ikke, men de er heller ikke kilden til nyheden.

Selvfølgelig er det relevant, hvis det netop er derfor at de seks mennesker er blevet myrdet. Jeg har bare svært ved at tro det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 10/08-04 12:56 
Min pointe var også snarere, at jeg tror medierne fokuserer på xboxen fordi det er en latterlig lille ting, og ikke for at insinuere at fordi det er en xbox, og ikke noget andet, så blev mordene begået.
HeroldHeroldSkrevet 10/08-04 13:05 
Det ville så ikke lige være den smarteste vinkel. :) I sådan et tilfælde tror jeg næsten at tøjet havde været bedre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 10/08-04 13:07 
Det kommer jo an på om det er noget meget dyrt tøj, som du selv siger ;-)
HeroldHeroldSkrevet 10/08-04 13:15 
Ja, præcis :) Det hele ligger i vinklen af historien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
crying outcrying outSkrevet 10/08-04 16:42, rettet 10/08-04 16:49 
Hernede var der en der blev slået ihjel pga. 1 playstation her i weekenden.

Her er lidt læsning på fransk
Jusqu'a ici tout va bien....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig