X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XBOX Crystal - hvor limited?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/07-04 10:50, rettet 29/07-04 10:51 
XBOX Crystal Limited Edition - hvor limited er den egentlig; (jeg kan godt regne ud at der er produceret mange), den er nu næsten umulig at opdrive i butikkerne, men hvor mange har Microsoft produceret? (jeg kan ikke finde tallet anywhere). Og hvor mange blev der lavet af den grønne version?

Er der i øvrigt ikke en af jer, der er registreret på xbox.com, som vil være så venlig at downloade wallpaperet på nedenstående link (nederst til højre på siden). I så høj opløsning som muligt - og så emaile det til mig:
flottenheimer [snabel-a] oncable [dot] dk
På forhånd mange tak.

XBOX Crystal Wallpaper
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
3of193of19Skrevet 29/07-04 13:52 
sendt
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/07-04 18:16 
okay.. jeg havde nu ellers fået den fornemmelse at den ikke er så limited som MS vil have at den skal være...
jeg har set den i stort set alle butikker som sælger xbox. Fona, merlin og eb, og electronic World/city.

men den som næsten er umulig at opdrive nu er den grønnne limited edition.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/07-04 22:41, rettet 29/07-04 22:44 
3of19: Takker!

Grillbiller: Hvornår har du sidst set den? Fona har den ikke længere, EB Games melder også udsolgt, Merlin ditto, Amazon.co.uk udsolgt osv. - og det er ikke ret længe siden at den kom på gaden. Men som jeg selv skrev: "jeg kan godt regne ud at der er produceret mange".
Spørgsmålet er bare hvor mange?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 29/07-04 23:22 
Jeg så én i forgårs i Merlin i Silkeborg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Wombat HarnishWombat HarnishSkrevet 29/07-04 23:36 
Har købt en Crystal idag hos Bog & idé i Grenaa (mig selv ;-) og vi har da også stadig den grønne på lager... har ikke hørt noget far leverandøren at de skulle være ved at løbe tør endnu...
Good, Bad... I'am The Guy With The Gun
KoludaKoludaSkrevet 30/07-04 00:36 
Ikke til at opdrive i slagelse heller..
EB Games meldte udsolgt for over 1 måned siden, nu er Merlin også løbet tør, eneste sted man måske kan købe en , er Fona som tager 1699,- for den som standard....:(
MogensMogensSkrevet 03/08-04 01:55 
Den danske Xbox distributør har udsolgt i øjeblikket.

Snakkede med dem torsdag d. 29/7 og de sagde at der kunne gå op til 14 dage før de igen var på lager. :-(

Har dog fået en lille stak Crystal Xbox på lager idag fra en anden leverandør. :-)

Mvh
Mogens Riis
Konsol-Chips.dk
PlaykidPlaykidSkrevet 04/08-04 11:34 
Har set den en del steder nu.

Bl.a. Fona Hørsholm, Lyngby Merlin og Eletriccity Taastrup.
Spiller nu: Halo 3
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/08-04 21:59, rettet 04/08-04 21:59 
Det undrer mig bare meget, at Microsoft har lov til at markedsføre noget som "Limited Edition", uden at det er muligt at finde ud af hvor limited det egentlig er. Sådan noget burde der være en lov imod. Ellers er næsten samtlige produkter i verden jo "limited edition".
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 05/08-04 10:09, rettet 05/08-04 16:53 
Sådan er markedsføring, og på dette område kan man måske synes at reglerne burde være strammere. Men tænk på, hvor tit man forsøger at snyde forbrugeren. Et lille eksempel er "SilverStar", så på magisk vis kan rense alt dit sølvtøj. Sagen er bare, at du opnår præcis samme resultat med et stykke staniol, som koster omkring en promille af førnævnte produkt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KilroyKilroySkrevet 05/08-04 12:13 
Merlin i Hundige Centret har stadig nogle Crystal Edition-maskiner. Hvis der er nogen der mangler;)
Kilroy Was Here
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-04 14:40, rettet 05/08-04 14:40 
flottenheimer>
Sådan noget burde der være en lov imod. Ellers er næsten samtlige produkter i verden jo "limited edition".

...mja, jeg er enig. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogen regler om det i dansk (eller amerikansk)lovgivning. Det betyder selvfølgelig ikke at de ikke findes. Problemet er jo lidt at det er svært at kontrollere for forbrugeren, selv når der f.eks. tale om nummererede eksemplarer. Men man kunne jo spørge MS hvor mange der er sat i produktion af Crystal. At der stadig er eksemplarer af den gennemsigtige grønne limited edition ude i butikkerne er jo ikke Microsofts skyld.

På den anden side er alting jo relativt: Hvis f.eks kun 10 % af et begrænset oplag er solgt på X antal måneder er det ret ligegyldigt hvor begrænset det er.
RJKRJKSkrevet 05/08-04 14:57 
Limited Edition betyder vel bare, at pågældende ting kun produceres én gang og så er der bare det oplag, der nu blev lavet denne ene gang?

Teoretisk...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PoulPoulSkrevet 16/09-04 19:10, rettet 16/09-04 19:14 
Er det stadig muligt at opdrive en Crystal limited edition? Jeg har været i EB, Merlin, Fona, Electronic World og EL-giganten her i Kolding, men uden held. Skal jo ud at have fat i PAL-maskine til når PES4 kommer.
KoludaKoludaSkrevet 16/09-04 19:44 
Nej, den er vist umulig at finde i forretningerne mere.
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-04 19:51 
Hvis de stadigt har dem i Merlin lyngby til 1500 (mener jeg det var), kan jeg da godt købe og sende en til dig.

Hvis det var?
Spiller nu: Halo 3
KoludaKoludaSkrevet 16/09-04 19:57 
Hvor mange har de ?
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-04 20:05 
Jeg er ikke 100% sikker på de har nogen overhovedet, men jeg vil køre ud og tjekke det i morgen.
Spiller nu: Halo 3
PoulPoulSkrevet 16/09-04 20:10, rettet 16/09-04 20:11 
Mange tak for det pæne tilbud! Det varer dog lidt inden PES4 kommer, så tror lige jeg vil kigge lidt mere i omegnen, inden jeg sender dig eller andre på et "XBox run"...:)
PlaykidPlaykidSkrevet 16/09-04 20:17 
No problemo:)
Spiller nu: Halo 3
KoludaKoludaSkrevet 16/09-04 20:47 
Du må dog godt kigge for mig...:)
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 16/09-04 20:48 
Ifølge den nye lagerliste fra Boston distribution, lagerføre de igen Crystal xbox'en. Samtidig kan man nu også købe crystal controller s selvstændigt.

Så det med limited holder vist ikke mere.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
PoulPoulSkrevet 16/09-04 21:15, rettet 16/09-04 21:22 
Super! Kiggede lige inde på boston's hjemmeside, og der står der at den lanceres(igen) 21/10, så man må vel bare væbne sig med lidt tålmodighed, men PES4 kommer jo også først til november, så jeg har god tid.
NasakNasakSkrevet 22/09-04 03:44 
What de jo limited LORT!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig