X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer med shg.dk?


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 19:44, rettet 28/07-04 19:48 
Jeg skal snart have fat i en ny PC og har tænkt mig, at købe den gennem shg.dk. Først vil jeg dog gerne høre, om der er folk her på forum'et, der har handlet hos denne forretning og hvad deres erfaringer er? Er deres service god og hvordan er deres priser ift. lignende forretninger?

Som et sidespørgsmål vil jeg da gerne høre, hvad i mener jeg skal vælge af grafikkort - Radeon X800XT eller Geforce 6800 Ultra?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 19:48 
Prøv at søge inde på HOL. Der er nogle slemme skrækhistorier om elendig service.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 20:45, rettet 28/07-04 22:48 
Tak for linket, havde ikke hørt om siden før. Jeg søgte lidt og der var rigtignok nogen der havde haft negative oplevelser med forretningen, men der var også tråde med lutter tilfredse kunder...
(...)
ComradeComradeSkrevet 28/07-04 20:57 
SHG er jo en af de største, så selvfølgelig vil nogle opleve dårlig kundeservice. Det er jo heller ikke altid det er firmaet det er galt med (vil ikke personligt støtte SHG, men jeg kender det med at betjene kunder, og nogle ved simpelthen ikke om de vil have deres penge tilbage eller et nyt eksemplar med hjem af Halflife, bare fordi de ikke kan forstå at man kun kan registrere det på Steam en enkelt gang, næh nej det er jo vores skyld..mit eget lille eksempel.. ;)

Men jeg har handlet der og har været behandlet med god service.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
tastasSkrevet 28/07-04 21:00, rettet 28/07-04 21:01 
Jeg og min bror har handlet meget ved SHG.

De er hurtige til at levere, og de er nemme at få fat i over telefonen, også med lidt råd hvis man har problemer.

Dog oplevede jeg på et tidspunkt at min HD stod af, hvor jeg skulle igennem deres Reklamations apperat. Det var ikke helt optimal. De skulle have deres 30 arbejdsdage "til at kigge på sagen". Efter der var gået de 30 arbejdsdage (halv-anden måned), skrev jeg til sidst at nu var tiden gået, og de sendte mig blot en ny.

Ud fra mine skriverier med dem, virker det til, at de slet ikke har undersøgt HD'en (Den blev kaldt tilbage af producenten et par måneder senere forøvrigt), men blot ventede tiden ud (Hvilket var ret irriterende, var nød til at købe en ny HD i mellem tiden). Der kunne de godt være lidt mere effektive.

Jeg vil dog ikke have skrupler ved at handle ved dem igen.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 22:45, rettet 28/07-04 22:46 
Det lyder til, at forretningen ikke er helt så slem endda, ud fra jeres udsagn Comrade & Tas. Dog er noget pjat det nummer de lavede med din HD, Tas. Det virker ikke så betryggende.

Er det forresten kun muligt at få sendt det grej man køber? Kan man ikke komme og hente det i deres biks omkring Århus?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 22:48, rettet 28/07-04 22:49 
Jo, man kan vælge "afhentning" i stedet for, når man bestiller online. Jeg har da også handlet der nogle gange, men kun når jeg skulle have mindre ting som forlængerledninger og mus. Harddiske osv. plejer jeg at købe hos BJ-Trading. Jeg plejer ofte at kigge på EDBPriser.dk, men BJ-Trading ligger alligevel øverst med de billigste priser ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 22:50, rettet 28/07-04 22:53 
OK, fint nok.

Da jeg læste lidt på HardwareOnline var der også nogen der anbefalede BJ-Trading. Det kunne være det var et godt alternativ. Kan man også "samle selv" hos dem og hvor i landet er de placeret?
(...)
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 22:54, rettet 28/07-04 22:55 
Jeg kan ikke huske om SHG "deltager" på EDBPriser.dk? Men som sagt, så ligger BJ-Trading altså næsten altid øverst inde på EDBPriser.dk. Jeg har som sagt kun købt dele hos BJ-Trading, så jeg ved ikke hvordan det er med at samle computere. Mon ikke deres placering i vores lille land, kan findes inde på deres hjemmeside? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 23:06, rettet 28/07-04 23:11 
Naiera>
Jeg kan ikke huske om SHG "deltager" på EDBPriser.dk?

Det lader det til de gør.

Jeg har som sagt kun købt dele hos BJ-Trading, så jeg ved ikke hvordan det er med at samle computere.

OK.
Mon ikke deres placering i vores lille land, kan findes inde på deres hjemmeside? ;)

Kunne godt tænkes :) Man er vel en doven hund. Thorsø er også i nærheden af Århus, er det ikke?

Edit: Det lader det til det er.
(...)
la0sla0sSkrevet 28/07-04 23:36 
det er blevet sindssygt meget bedre... har to historier inden for en månedstid

først døde min hdd så den sendte jeg tilbage og fik med det samme at vide at den var defekt og jeg kunne få en ny... efter at have spurgt dem pænt fik jeg lov at smide 200kr og få en 120gb's disk... og den kom så asap.

Jeg havde frygtet det værste men det gik fint....


indtil at min nye disk stod af.. det viste sig at det skete med nogle enkelte af samme serie. Jeg sendte den ind IGÅR...
og har allerede fået et tracking nummer... det er fandme hurtigt.

Altså jeg vil da ikk pumpe dem op... men hvis man taler pænt osv. så er der nul problemer...
Hvad sker der?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/07-04 23:44 
la0s>
Altså jeg vil da ikk pumpe dem op... men hvis man taler pænt osv. så er der nul problemer...

Nice.

Det tyder på, at deres service rent faktisk er ganske udmærket og at det kun er et par enkelte, der har haft dårlige oplevelser med dem. Og som Comrade siger, er det måske uundgåeligt ved så stor en side.
(...)
LingobarLingobarSkrevet 29/07-04 10:46, rettet 29/07-04 11:10 
Jeg fik også ristet mit motherboard til 900,-. Og her heller ingen problemer. Babu-babu, 4 dage (pga. weekend) så havde jeg et nyt. Jeg handler ofte hos SHG.

Edit: Det værste man kan gøre når man vil have service, er at lægge ud med 'Kontant-agtig-sur-forbruger-mode' hvor man helt sikkert bliver stemplet som lortekunde. Læs eksempler på: www.haderkunder.dk

-Gør som jeg: Spil dum og venlig. Så får man god service hver gang. Næsten lige meget hvor man kommer hen. ...Næsten.
Dine dage er salte...
la0sla0sSkrevet 29/07-04 11:46 
Det bedste er hvis man kan alliere sig med en person i firmaet. Skrive til en bestemt person fra firmaet, og skrive så det virker som om han personligt er din "redning" (et lidt for stærkt ord måske), mod de andre. Jeg skulle have en tilgode-check fra et firma, og skrev til ham der havde sendt den om han ikke ville hjælpe mig, fordi regnskabsafdelingen ikke havde sendt checken, og yadayada jeg ville sætte stor pris på hvis han kunne finde ud af noget. Fint nok, han sagde at det skulle han nok personligt gøre og tjekke... og så kom den.

Den virker everytime!

Måske lidt hmm.. klamt... men den slags ting gælder sgu.
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 29/07-04 19:12 
Ikke for at smide om mig med reklame, men hvis I handler hos ITbutikken og spørger efter mig (Kenneth), så kan vi jo samtidig få en lille hyggesnak om PlayRight ;)

Vi har nogle faste regler og procedurer, men i sidste ende giver det hele mening og tilgodeser både kunde og sælger så optimalt som muligt. RMA-sager (reklamationer, reparationer)tager typisk tid hvis producenten er sløv. Normalt går der 0-3 dage fra modtagelse, til der er konstateret fejl på varen og den er på vej til producenten (som tit er påkrævet).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig