X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RSC2 - pros & cons


Svar
enfenenfenSkrevet 28/07-04 19:09 
Så fik jeg gennemført RSC2 på alle sværhedsgrader og så er det vist tid til en opsummering føler jeg.

Der er ingen tvivl om, at det er det bedste rallyspil, som jeg har spillet, men der er alligevel nogle skår i glæden.

Her hvad jeg har bidt mærke i af gode og dårlige ting i RSC2.

Pros:
60 fps
Flot grafik ved første øjekast
God lyd
Mange baner
Mange biler + skins
Live intergration
Live patch: fix af blandt andet cheat

Cons:
Irriterende musik i menuen
De samme sektioner gentager sig i alle baner i de respektive lande
Popup grafik: Hvis man kigger efter, så popper de små detaljer kun frem, der hvor bilen er.
Grafikdegradering, når der er mere end en bil på banen - både single- og multiplayer
Lidt tearing hist og her
Mangler seperat rangliste/tid for hver bil over Live
Gem af replays burde have været lidt mere ala PGR2

Er i enige og/eller kan I finde flere pros & cons?
What is the Matrix?
fumfumSkrevet 28/07-04 19:16 
Jeg syns det er lidt kedeligt. Isbanerne er især slemme. Og så det med at man ikke kan tale med alle over live. Det forstår jeg slet ikke.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 28/07-04 19:39 
Jeg vil lige tilføje nogle irritationsmomenter:

1: Sværhedsgraden er ALT for lav!
2: Styringen af bilerne er ikke for imponerende, det virker næsten som om den er digital.
3: Det er ikke muligt at gemme ghost indstillingerne i timetrail.

fum>
Og så det med at man ikke kan tale med alle over live. Det forstår jeg slet ikke.

Nu har jeg ikke spillet RSC2 efter patchen blev frigivet, men efter hvad jeg har læst så skulle det være ændret, så man kan tale med alle i spillet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 28/07-04 19:55, rettet 28/07-04 22:19 
Næsten latterlig singleplayer del - det er tydeligt at det her spil bare skal få folk til at spille det online, så være med dem som gerne vil ha' lidt lækker AI at kæmpe i mod også. Jo jo - der bliver da skam lidt udfordring henne omkring spillets allersidste halvdel, men hvad så med al den tid jeg har decideret *spildt*, på den grinagtige første del af singleplayer "oplevelsen"?

30 fps i multiplayer splitscreen - jeg mener seriøst, at spillet er uspilleligt i splitscreen, pga. denne lave framerate (som iøvrigt slet ikke er ægte 30 fps, men et eller andet derunder, som bare gør det hele endnu værre). Hvad skete der? Kan Xbox'en ikke magte 60 fps i 4 player splitscreen længere? Gamecube kan, med F-Zero..

De der latterlige wireframe biler, når man simpelthen *vil* insistere på at køre mere end 4 spillere online, på små tætte rally baner. Virkeligt intelligent fundet på der. Det er næsten som om PGR 2 aldrig eksisterede. No, really.

Vil altid vælge det første RSC over 2'eren - Rallisport Challenge 2 er en omgang rushed, ufokuseret, bras.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 28/07-04 20:10, rettet 28/07-04 20:32 
Paasch>
Jeg vil lige tilføje nogle irritationsmomenter:

1: Sværhedsgraden er ALT for lav!
2: Styringen af bilerne er ikke for imponerende, det virker næsten som om den er digital.
3: Det er ikke muligt at gemme ghost indstillingerne i timetrail.

Sværhedsgraden er lav, men der skal også være noget for nybegyndere eller de helt små. Champion sværhedsgraden kan være lidt svær, men kun hvis man laver for mange fejl. Jeg havde dog ikke de store problemer med at komme igennem. Superrally er faktisk lettere end Champion.

Det der faktisk irriterer mig mest i spillet er degraderingen af grafikken, når der er mere end en køre på banen( eks. støv forsvinder), og de små detaljer, som kun dukker op, når bilen er i nærheden - det er meget tydeligt under replays. Sidst men ikke mindst så ser det ud som om, at der er benyttet en dårlig filtering i spillet. Hvis DICE bare havde benyttet anisotropic filtering, så havde det set meget flottere ud. Det hele skyldes selvfølgelig, at DICE ville opretholde 60 fps.

Hvad mener du med ghostindstillinger? Nu benytter jeg mig ikke så meget af mit ghost.

Nu har jeg ikke spillet over Live udover timetrails og et par enkelte løb da jeg lige havde fået spillet, men er det muligt at køre mod andres ghosts, når der køres timetrails?
What is the Matrix?
TobbiTobbiSkrevet 28/07-04 20:11 
pros:
meget underholdende.
let tilgængeligt
fed grafik.
ok styring.

cons:
lidt for nemt.
Iceracing.


har ikke prøvet det over live eller i split screen...
men som singleplayer spil, synes jeg det er ok underholdende. Er et spil man lige hurtigt kan kaste på og spendere et par timer med, uden de store omkostninger.
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
enfenenfenSkrevet 28/07-04 20:35 
Iceracing er jeg heller ikke vild med og heller ikke Rallycross. Min favorit er normal rally point-to-point.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 28/07-04 21:04, rettet 28/07-04 21:14 
Enfen>
Sværhedsgraden er lav, men der skal også være noget for nybegyndere eller de helt små.

Det er da rigtigt nok, men så burde spillet indeholde diffenceret sværhed ligesom PGR2 gør, så garvede spillere også kan få noget ud af spillet. I dag synes jeg at det er ved at være et generelt problem, at sværhedsgraden i spil er for lav, hvilket jeg mener er en kedelig tendens. Hvad er der galt med et udfordrende spil (så længe det ikke er urimeligt svært)?

Hvad mener du med ghostindstillinger? Nu benytter jeg mig ikke så meget af mit ghost.

Når jeg kører timetrail, vælger jeg altid at køre uden at kunne se mit ghost, som jeg synes distrahere. Men hver eneste gang jeg skal køre et løb, skal jeg ændre på ghost indstillingerne, da man ikke kan gemme, at man ikke vil se ens ghost
men er det muligt at køre mod andres ghosts, når der køres timetrails?

Ja. Det er både muligt at køre mod top 10 kørenes ghost og downloade deres car-setup. Det gøres ved at trykke på et af top 10 navnene på scoreboardet.
Okotta>
De der latterlige wireframe biler, når man simpelthen *vil* insistere på at køre mere end 4 spillere online, på små tætte rally baner. Virkeligt intelligent fundet på der.

Nu er det som sådan ikke et valg udviklerne har truffet frivilligt. DICE blev nød til at gå på kompromis, da det ikke var muligt at opretholde 60fps, hvis der skulle vises mere end 4 biler på én gang. At man er tvunget til at køre med collision off, priser jeg mig lykkelig over. Jeg kan kun gisne om hvor kaotisk spillet ville være med 16 biler på de små snørkede veje med collision on. Jeg ved i hvert fald, at det er noget der ville ødelægge hele online oplevelsen for mig, da jeg ikke kan kapere at andres køre fejl, bevirker hvordan jeg klare mig.

Enfen>
Iceracing er jeg heller ikke vild med og heller ikke Rallycross. Min favorit er normal rally point-to-point.

Foretrækker rally og hillclimb
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 29/07-04 08:45 
Paasch>
Det er da rigtigt nok, men så burde spillet indeholde diffenceret sværhed ligesom PGR2 gør, så garvede spillere også kan få noget ud af spillet.

Dice kunne i hvert fald have inkluderet en sværhedsgrad højere.

Når jeg kører timetrail, vælger jeg altid at køre uden at kunne se mit ghost, som jeg synes distrahere. Men hver eneste gang jeg skal køre et løb, skal jeg ændre på ghost indstillingerne, da man ikke kan gemme, at man ikke vil se ens ghost

Som skrevet før så benytter jeg samme "setup". Det er også et irritationsmoment for mig, at man skal ændre det.

Ja. Det er både muligt at køre mod top 10 kørenes ghost og downloade deres car-setup. Det gøres ved at trykke på et af top 10 navnene på scoreboardet.

Det var jeg ikke klar over, men det er jeg så nu :)
What is the Matrix?
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 30/07-04 15:02, rettet 30/07-04 15:11 
Isbanerne er da noget af det sjoveste i spillet imo. Der kan virkeligt komme nogle gode dueller med pit-maneuvres osv. i svingene bl.a. ved slutningen af "The Wall", hvis ellers man ikke behøver køre "clean" og godt må lave lidt Ben-Hur race. Efter min mening er det kedeligste crossover rally, hvor man aldrig kan komme til at skubbe lidt til hinanden.

Sværhedsgraden er indtil videre også passende for mig. På championship har der været flere løb, jeg har måttet prøve flere gange for at blive nummer et i, og de 4 af sne banerne i Sverige har jeg ikke en chance for at vinde. Nogen med tips må godt melde sig! ;-) I det hele taget er der store udfordringer på nattebanerne for mig. Men det kan da godt være at mine køreevner er under standart, selvom jeg da ikke synes, at jeg er en fuldstændig kegle til den slags.

Det eneste store minus, jeg har kunnet finde, er at man kun kan spille de korte baner, custom soundtrack forsvinder og grafikken halter betydeligt, når man spiller i splitscreen. Jeg spiller nu alligevel altid i link og over Live, så jeg kan få skærmen for mig selv, så det er ikke det store problem for mig.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/07-04 22:26 
jeg syntes da at RSC2 er godt og holder for det meste.
skide være med ghost cars... alternativet var jo at multiplayer skulle spilles en af gangen... da rally test jo ikke starter samtidig men forskudt, man vinder jo ikke ikke rally ved at overhale alle spiller på banen og komme først i mål, men den som klarer at køre hurtigst gennem de fleste tidstest.

det eneste jeg syntes der trækker RSC2 ned er det med voice.
men det har jo sin fordel når man spiller sammen med zonic Dk.. så gælder det jo om bare at være foran eller bag ham med en med spiller i mellem... ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig