X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Internetudbyder


Svar
ThealmightyThealmightySkrevet 02/07-04 11:39 
Hvilken hastighed / udbyder / kører I med, og hvad betaler I for det?
64 emne(r).
« < 1 2

Svar
millenniummillenniumSkrevet 06/03-16 05:15 
Jeg har Telenor, fordi der ikke var så mange selskaber der kunne levere i den bygning vi er i. Først fik jeg gør-det-selv pakken, men efter mange problemer måtte de sende en tekniker, som måtte lave nogle væsentlige ændringer - mest fordi der i forvejen var TDC kabler og bokse som spærrede vejen.

Da vi så fik det til at virke, kørte det urimeligt langsomt. Jeg kontaktede deres support, som opdagede at vi fik leveret mere mb/sek end vores kabler i bygningen kunne klare. Ret vildt de ikke selv kan opdage det.

Så vi skruede ned for både bredden (og prisen) og så har det kørt fint derefter.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-16 18:52, rettet 06/03-16 18:54 
Jeg ringer til Fullrate i morgen og hører hvad de mener der skal ske. Jeg vil bede dem om at sætte deres udstyr i bridge, for jeg har bestilt en Airport Extreme med 2TB Time Capsule, som jeg har i sinde at smide på som min egen router.

Det kommer til at løse mange problemer og mangler jeg længe har haft. For det første kan jeg selv styre mit netværk som jeg lyster, i forhold til de begrænsede muligheder jeg har med Fullrates router. Derudover giver den mulighed for at lave gæstenetværk som er fuldstændig adskildt fra mine egne forbundne ting. Det har aldrig været et must for mig, men det er bestemt en rar feature.
Jeg har også længe gerne ville have fat i en netværks-harddisk. Det er smartere og billigere at streame video og musik fra sådan en, end det er at have en stationær computer tændt udelukkende for samme formål. Og så er Time Machine-funktionen på Mac også skide smart. Jeg har altid været en hat til at tage back-ups regelmæssigt, så det er kun lækkert at det vil ske automatisk :)

2TB er bestemt ikke meget, men faktisk mere end rigeligt til mit brug. Jeg nægter at betale merprisen for en 3TB-udgave, når man selv kan udskifte disken med en større. Men man har også muligheden for at udvide med en ekstern harddisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 06/03-16 18:59 
Jeg vil gerne høre en melding ang. den time capsules støjniveau, når du engang når så langt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-16 19:03, rettet 06/03-16 19:08 
Det skal du få. Jeg gætter dog på at harddisken sættes i dvale når den ikke bliver brugt.

Jeg havde en Airport Extreme (præcis samme hardware, bare uden harddisken), stående få meter fra mig på mit sidste arbejde. Den hørte jeg aldrig blæseren fra, men der var selvfølgelig også bedre airflow, når nu harddisken manglede.

https://www.ifixit.com/Teardown/AirPort+Extreme+A1521+Teardown/15044

Lidt besynderligt antal ethernet-porte, men jeg bruger tilfældigvis ikke mere end tre fra Fullrates, hvoraf den ene går til en 8-ports switch. Men hvis man er vandt til fire og ikke bruger eksterne switche, så kan det være et problem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 07/03-16 14:15 
Jeg bruger en ældre 1TB Time Capsule og har aldrig lagt mærke til dens lyd. Og den står endda lige ved mit TV, så jeg burde høre den, hvis den støjede. Den står tilmed på højkant, lidt klemt inde bag nogen kasser, men den klager ikke. Det er den gamle flade model.

Jeg har også Fullrate, men har slået den medfølgende routers wifi fra. Bruger den dog som router til DHCP og min Time Capsule som switch og til wifi. Har dog kun iPhones og Macbooks på det trådløse netværk, alle konsoller, Apple TV, Airport Express (til Airplay) plus det løse er på kabel. Det fungerer fint for mig. Fik en ny router fra Fullrate for nylig, da vi fik en højere hastighed gratis, men både den gamle og den nye router fungerer fint. Det trådløse netværk dækker dog væsentligt bedre, efter jeg har fået den Time Capsule sat op.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-16 20:01 
Wehner>
Jeg vil gerne høre en melding ang. den time capsules støjniveau, når du engang når så langt.

Jeg modtog den i dag. Den har stået i timevis og lavet backup fra min MBP. Det tager overraskende meget længere tid end jeg havde regnet med, men det skulle formegentlig gå meget stærkere fremover, når først den første backup er overstået :)

Jeg har den stående lige i nærheden at TV'et indtil jeg får min anden router i bridge, og selvom den står og tager backup, så er den virkelig enormt lydløs. Jeg tror du skal være overordentligt sart hvis du nogensinde skal bemærke den i din stue :)

Ellers rigtig fin og super nem setup af sådan en Airport. Menuerne er 1000 gange nemmere at finde rundt i, i forhold til den Zyxel jeg har fra Fullrate.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 15/03-16 22:07 
Fedt, det lyder lovende. Det trådløse signal fra min Fullrate er også af svingende kvalitet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-16 18:38 
Kan det passe at man ikke kan finde en udbyder af 4G internet der ikke tilbyder ubegrænsede datamængder?

Jeg er normalt slet ikke tilhænger at den slags, men mit internet er begrænset til 10/1 her hvor jeg bor, og updaten til Dark Souls III ville ha taget over en time at hente. Ved at tilslutte PS4'eren igenne min mobiltelefons 4G net har jeg i stedet voldsomt meget hurtigere net. Så jeg tænker at det måske var værd at overveje, hvis der findes en udbyder der kan levere en rigtig router (ikke det der USB lort) og ubegrænsede datamængder for en rimelig pris, også selvom kvaliteten vil være svingene, så vil den næppe droppe under de 10/1 jeg har nu. Speedtest-appen på min telefon skrev 66/31 med 4G, så der er alligevel noget af en forskel.

Lader ikke til at der bliver gravet fiber ned i gaden lige foreløbig :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 18/05-16 18:34 
Jeg ringede til Fullrate i dag, da jeg er blevet smidt af nettet en gang eller to i ugen her på det sidste. Derudover er det trådløse signal også ret svingende. De sender prompte en ny router, så må vi se, om den har mere power.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-16 01:26 
Jeg opdagede at min telefon pludselig ikke kunne nå wifi fra hele lejligheden, hvilket er underligt da jeg bor i en ret lille én. Måske er det bare nogen i ejendommen der har købt noget voldsomt udstyr som forstyrre signalet, men en kollega på mit arbejde som også har TDC som udbyder, oplevede at han heller ikke havde dækning i hele sit hjem.

Jeg var inde og rode i router indstillingerne og lagde mærke til at den stod til 20mhz, men kunne sættes på 40mhz. Google gav mig ikke lige en forklaring som jeg forstod, men da det ene nummer er højere end det andet, tænkte jeg at det sikkert var løsningen... og det var det.

Jeg mistænker at TDC måske kunne have pushet en router update som satte folks routere til 20mhz, da det vidst er mere kompatibelt med gamle ting, eller noget, så hvis man pludselig oplever det samme, er det værd at prøve at sætte sin router til 40mhz.
JmogJmogSkrevet 21/12-16 02:48 
Normalt broadcaster routere da ellers på enten 2,4Ghz eller 5Ghz. Megahertz har jeg ikke hørt om før.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/12-16 07:35 
Darkbeat>
Jeg opdagede at min telefon pludselig ikke kunne nå wifi fra hele lejligheden, hvilket er underligt da jeg bor i en ret lille én. Måske er det bare nogen i ejendommen der har købt noget voldsomt udstyr som forstyrre signalet, men en kollega på mit arbejde som også har TDC som udbyder, oplevede at han heller ikke havde dækning i hele sit hjem.

Jeg var inde og rode i router indstillingerne og lagde mærke til at den stod til 20mhz, men kunne sættes på 40mhz. Google gav mig ikke lige en forklaring som jeg forstod, men da det ene nummer er højere end det andet, tænkte jeg at det sikkert var løsningen... og det var det.

Jeg mistænker at TDC måske kunne have pushet en router update som satte folks routere til 20mhz, da det vidst er mere kompatibelt med gamle ting, eller noget, så hvis man pludselig oplever det samme, er det værd at prøve at sætte sin router til 40mhz.

40Mhz er er en sammenlægning af 2 kanaler som derved giver større båndbredde (udnytter en større del af frekvensbåndet), og derved kan give øget hastighed. Ulempen er at der også er støre sandsynlighed for interferens. Hvis der er noget der har stået og spammet præcist den kanal din router benyttede da du kørte 20Mhz, så giver det mening at 40Mhz har hjulpet på problemet, men det lyder alligevel ret voldsomt, var det kun telefonen som havde problemer med at forbinde til WIfi?

Der findes mange apps der kan give information om hvilken kanal der er den bedste at benytte f.eks. Wifianalyzer på android eller Airport på iPhone. Generelt er 2,4Ghz dog noget være hø i lejligheder da der kun er 3 kanaler som ikke overlapper ifht. hinanden, og de fleste benytter, det da ISP routere oftest ikke understøtter 5Ghz.
Spiller nu: Halo 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/12-16 11:06 
Tak for tippet. Min 3DS havde også problemer de samme steder i lejligheden.
GreaseballGreaseballSkrevet 21/12-16 20:36 
Har haft Hiper i noget tid nu. Må sige jeg er tilfreds. Virker som et lille selskab men de tilbyder internet gennem kabel tv stikket. Da jeg bare har en basis pakke som er med i huslejen så er stikket åben. Forbindelsen er fin og giver 199 for en 100/25 forbindelse. Deres kundeservice er fin og de svare hurtigt. God wi-fi også.
Eneste minus er at kun er to kabel udgange på routeren. Så måtte købe en switch. Men fandt en god en.
64 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig