X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bærbar comp. Hvad skal jeg købe?


Svar
CronossCronossSkrevet 27/06-04 13:55 
Jeg sidder og skal have fat i en bærbar computer hurtigst muligt.

Jeg har 10.000 disponible dejlige kroner, og det ville ikke gøre noget hvis det var billigere.

Mine krav er at den skal kunne køre store, tunge programmer - såsom musikprogrammer og redigeringsprogrammer - og at den derfor også skal have et eller andet form for lydkort.
Derudover ville det være fedt hvis den havde brænder, og et rimeligt grafikkort så jeg kunne lege lidt i toget :)

På forhånd tak for hjælpen.
NaieraNaieraSkrevet 27/06-04 13:58 
Whatever de sælger hos Røsfeld, så du kan få en serviceaftale hos dem. Så vidt jeg ved sælger de Acer for tiden. Min lillesøster har en, og det er en fremragende maskine. Husk at få Centrino processer i hvad du nu køber.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 27/06-04 13:59 
Forresten, jeg køber den nok i morgen, så hurtige svar er lækkert :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/06-04 14:06 
Har selv denne Toshiba, og er meget glad for den :)

Den er også på lager i Elgiganten i Tilst ;)

Toshiba
ComradeComradeSkrevet 27/06-04 14:22 
Du skal helt klart vælge en med Pentium M processoren, med Centrino. Pentium M/Centrino = Indbygget trådløst netkort, mindre strømforbrug og hvis man siger en Pentium M / Centrino processor har 1,5 Ghz yder den det samme som en 2,25 Ghz Pentium 4. :)

Derudover skal du kigge efter notebooks med ATI Radeon Mobile serien, det kan enten være 9600 eller 9700 (ville ikke selv gå lavere) og begge kort kan trække alle de nye spil.

Hvis jeg var dig ville jeg putte et par ekstra tusind i og købe enten en Asus M6800 eller Vega Z7, så får du noget af det bedste lige pt til en god pris.

Dell kan også anbefales, kig på Inspiron 8600 som minder om de to modeller ovenfor.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
majjohamajjohaSkrevet 27/06-04 14:54 
En iBook, eller en PowerBook. ;)
CronossCronossSkrevet 27/06-04 14:59 
Hvad med denne?
Den ser ret vild ud, og med DVD brænder til 750 kr, er den også billig.

Ellers hælder jeg mest til M6800N eller Z7.

Primetech bærbar
TKTKSkrevet 27/06-04 15:15 
Cronoss>
Hvad med denne?
Den ser ret vild ud, og med DVD brænder til 750 kr, er den også billig.

Ellers hælder jeg mest til M6800N eller Z7.

Køb den! Det er billigt...


jeg har selv bærbar... købte en :

Gericom. m. 15,4" skærm.
3,06 Pentium 4 prossesor.
60 GB harddisk.
512 ddr ram.
128 ati radeon 9600/Nvidia.
dvd brænder og alt det der;)... men den kostede 12000,-
jaesjaesSkrevet 27/06-04 15:18, rettet 27/06-04 15:24 
Hvilke musikprogrammer tænker du på, Cubase?

Skal du lave musik i Wave-format (modsat midi og lign.), og arbejde med mere end nogle få samtidige spor, så skal du gå efter en hurtig harddisk og masser af RAM. Ja, og også gerne en hæderlig CPU, da fx VST-effekter tager en del CPU-load. Min. en HD med 5400 RPM, men meget gerne en med 7500 RPM

Skal du arbejde med Midi, kan du desuden ikke bruge de indbyggede lydkort til en dyt.

Skal du arbejde med midi eller fx Reason, og undgår du Wave og lign., så kan du bruge de fleste nyere bærbare, hvad angår hastighed og RAM. Men som sagt skal du have et ekstra lydkort til Midi. Til Reason er det ikke et must.
CronossCronossSkrevet 27/06-04 15:31 
Jeg arbejder i Wave, og bruger Logic.
Jeg er ikke interesseret i en Powerbook så jeg kan køre de nyeste udgaver (Læs: Har ikke råd ;)), men jeg klarer mig med nyeste version til PC.

Til Logic ville et hæderligt lydkort være et must. Self. kræver VST effekter en hel del af CPU´en.
Jeg bruger ikke Reason, da jeg ikke har samme kontrol som med Logic.
jaesjaesSkrevet 27/06-04 16:09 
Jamen, så er den Primetech jo rigelig, om end faretruende billig ;)

Af billigere bærbare, har jeg hørt godt om Zepto og Abook (de bruger samme producent), men de koster ca. 2500-3000 kr. mere (men har også lidt bedre specs).

Har selv overvejet en Acer Travelmate 29x, som koster ca. 12.500 kr. Dog i en lidt ringere konfiguration.
CronossCronossSkrevet 27/06-04 17:02 
Jeg tror at Primetechen er så billig, fordi der ikke er operativsystemer med.
jaesjaesSkrevet 28/06-04 02:57 
Det er selvfølgelig noget af forklaringen. Jeg ville dog spørge dem, hvilken producent de bruger.
DommergaardDommergaardSkrevet 28/06-04 11:10 
Sidder selv på en Zepto 4200 og den holder 100%!

- 1,5 Ghz Centrino Processor (Pentium M)
- 512 DDR Ram
- 128mb Radeon 9700 gfx-kort med TV-out
- 54mbit Wireless internet

Når man snakker bærbar-pc så SKAL man have Centrino processor i den. Maskinen bliver ikke varm, længere levetid, fuldstændig lydløs og så har den indbygget 54mbit Wireless internet.

Jeg fik min ved et kampagne-tilbud for 10.300 for en måneds tid siden. Prøv at kigge på www.zepto.dk eller www.notebooksalg.dk

Held og lykke med at finde en... :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig