X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars


Svar
CanonCanonSkrevet 08/06-04 13:28, rettet 08/06-04 16:26 
Jeg kan sige det som det er – for jeg er virkelig en stor fan af Star Wars. Og jeg har snart tænkt mig at gå ud og få investeret i alle de Star Wars spil som man nu kan få til GameCube.

Men er der også andre Star Wars fan her på Play:Right? I hvert fald. Så tror jeg at Star Wars Episode III bliver den ultmative Star Wars film, siden Star Wars VI: Return of the Jedi kom. For det blive... Se hele indlægget
Bah...
67 emne(r).
« < 1 2

Svar
tastasSkrevet 16/07-05 23:48 
Joh, jeg tror du har ret i, at det ikke alt er planlagt.

At jeg er lidt utilfreds skyldes vel også mere, at jeg ved at, jeg vil købe udgivelsen (hvis den vel og mærket kommer), og derefter ikke vil rører I+II DVD'erne, såvel som Special edition boksen, som afløste VHS boksen som afløste de gamle VHS film. Det løber sku' op alt sammen.

Lucas kunne jo i sidste ende have ventet med at sende special edition DVD udgivelsen ud, til han mente at han kunne gøre det helt færdig (selvom man efterhånden kan argumentere for, at han (ganske uskyldigt) nok aldrig bliever helt færdig med Star Wars :).
Dog synes jeg, at de ændringer som der foreslås i de linkede materiale virker så omfattende, at det måtte han da have tænkt over da han gik i gang med Special Edtion DVD'erne...

Anyway, hvis det er tilfældet at der kommer sådan en boks ved jeg da, at ender jeg med at købe den (sikkert også på lauch day) - men jeg vil nu stadig føler mig lidt "snøret" :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 15/03-06 22:21 
Der er nyt om den planlagte Star Wars tv-serie. Rick McCallum giver interview i Empire:

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=18269
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 20:10 
På region 1 er den kommende udgivelse af de originale Star Wars-film delt op i to klare udgivelser: Widescreen og full screen.

Det lader til at der kun er en europæisk udgave - i hvert fald er der kun en på play.com, hvor jeg plejer at købe den slags.

Der står:

Screen Widescreen 2.35:1 Anamorphic

Men der står også:

Disc 1:
Digitally restored and remastered 'Special Edition' version of the film (5.1 Surround)

Disc 2:
Original version, just as it was seen in theatres in 1977! (2.0 Surround, Non-Anamorphic)

Jeg er helt nub, hvad sådant angår, så hvad betyder non-anamorphic i denne sammenhæng?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 31/08-06 20:22, rettet 31/08-06 20:23 
Betyder at filmen kun er i gammeldags letterbox og ikke rigtigt anamorphic widescreen.

Lyder som en rigtig sløset konvertering.

Om anamorphic widescreen
NaieraNaieraSkrevet 31/08-06 20:24 
Der er tale om laserdisc masters og, som nævnt, en ikke-anamorfisk overførsel. Man gør nok klogt i at vente og se hvad der kommer en anden gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 20:43 
På amazon.co.uk skriver de:

DVD Description
Disc 1 - Special Edition: DTS 5.1 sound and 16:9 Anamorphic picture

Disc 2 - Original Version:2.0 Dolby Surround sound and is 2.35:1 letterbox within a 4x3 picture Disc 2 is THX, ensuring the highest possible quality picture and sound
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 31/08-06 20:57 
Ja, ikke-anamorfisk i den originale udgave...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 31/08-06 21:04 
Og at det er THX skal i ikke tage for en fløjtende fis. Det betyder reelt blot, at udstyret de har brugt til at mastre den er af god kvalitet - ikke at de reelt har brugt en god master.

Hvilket de _ikke_ har.
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 21:14 
Æv. Men man er jo nødt til at købe dem alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 31/08-06 21:20 
Hvorfor?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 21:36 
For those who understand no explanation is necessary. For those who don't none will suffice.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 31/08-06 21:46 
Hvorfor belønne Lucasfilm's grådighed ved at købe filmene en gang til bare for en elendig udgave af de oprindelige film?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/08-06 22:59 
Hvis filmene blev shinet HELT vildt op, gik idéen vel ligesom af det, ik'? Det er jo meningen man skal tro man er tilbage i 1977 og ser et halvgrumset analog-print. :-) Hvis man vil se dem i perfekt kvali må man vel vente til de kommer på BD.
NaieraNaieraSkrevet 31/08-06 23:36 
Der er ingen grund til at det skal være letterboxed. Det er for dumt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 01/09-06 00:01 
Hyakotake>
Hvis filmene blev shinet HELT vildt op, gik idéen vel ligesom af det, ik'?

Næh... kvaliteten i '77 var jo ikke mudret og grumset ;)

En respektabel konvertering i anamorphic ville være nok IMO.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/09-06 00:57 
Jeg ved godt, at jeg mister nørdpoint på følgende udtalelse, men...:

Jeg havde sat de 3 "gamle" nyudgivelser på axel-ønskelisten, men jeg kvier mig lidt ved at smide nypris (165,- pr. stk.) efter dem. De får nok lov til at blive stående indtil de enten falder markant i pris, eller de udkommer i en bedre version - whichever comes first.
BeanoBeanoSkrevet 01/09-06 08:21 
Jeg venter også og ser tiden an... hvem ved, kan være filmene er en bonus i den "Star Wars Final Edition" Bluray boks som Lucas lancerer i 2011 hvor alle skuespillerne er erstattet af CGI karakterer og Han Solo er buddistisk munk :!
67 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig