Jeg kunne personligt godt tænke mig, at Microsoft og deres hær af udviklere, begyndte at indse de begrænsninger som Xbox'en har, og undlod at blive ved med at smøre deres spil ind i "de vilde" grafiske effekter - oppulente textures, lys kilder fra alle mulige steder, en pænt lang drawdistance, osv osv - når det er tydeligt at hardwaren ikke kan trække det optimalt.
F.eks Ninja Gaiden kan klare 60 fps, fordi det mest foregår i kontrollerede og lukkede miljøer, men når man istedet befinder sig udendøre, i NG, så er det tydeligt at der skæres ned på texture kvaliteten og ditto kvalitet i arkitekturen, for at holde en høj framerate. De chapters der foregår indendørs, i NG, er grafisk flottere end udendørs scenarierne.
Not so i Fable - udvikleren har smidt om sig med grafisk trylleri til højre og venstre, både indendørs og udendørs, og det lider spillet altså meget under. Frameraten bliver taberen - og det kan ses.
Nej - jeg er ikke imponeret af frameraten i Fable; Jeg synes det ser galt ud, det meste af tiden. |