X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond Good & Evil - bare suverænt


Svar
enfenenfenSkrevet 31/05-04 15:36, rettet 31/05-04 17:05 
Så fik jeg endelig gennemført dette suveræne spil. Hvis der er nogen, som endnu ikke har spillet spillet, så kan jeg kun sige køb det!

Grafikken er i top sammenlignet med andre multiplatform titler til Xbox. Musikken er med til at sætte en perfekt stemning. Selve historien i spillet er anderledes men på et meget højt niveau.

Beyond good and evil indeholder lidt for enhver smag. Adventure, action og platform. Bare suverænt :)

9/10 er min vurdering.

Jeg har brugt ca. 16 timer på at gennemføre spillet og har fået fat i alle Pearls og fotograferet alle dyr. Det bliver nok ikke et spil, som jeg har lyst til at gennemføre en gang til, da jeg allerede har set det hele.

Historien lægger lidt op til en 2'er og det håber jeg da også, at vi får at se på et tidspunkt.

En ting undrer mig dog lidt. Får man ikke en kode, når spillet er gennemført, ligesom det sker ved hvert save? Det må Per kunne svare på :)
What is the Matrix?
nullernullerSkrevet 31/05-04 15:43 
Ja det er et fantastiskt spil, jeg er lige gået i gang med det. (spillet en ½ time) og det lover godt.

er der ikke noget med at man kan få adgang til et hemeligt sted i spillet. via noget kode halløj på deres hjemmeside ?
Nu med Xbox 360
DommergaardDommergaardSkrevet 31/05-04 15:53 
Jeg har selv købt 3-4 spil til mig selv for et lille stykke tid siden... blandt andet Beyond Good & Evil. Jeg går p.t. til eksamen så jeg har ikke rigtig tid til at game så meget, desværre! Men jeg skal i gang med alle spillene når jeg er færdig her d. 10/7 så kan jeg rigtig nyde min lange ferie og få spillet en masse!

Fik forresten 10 i mundtlig matematik og 11 i mundtlig dansk... ;)
APHAPHSkrevet 31/05-04 16:46 
Jeg kan kun være enig i, at BG&E er et fantastisk spil, dog syntes jeg at der til tider er lidt for meget stealth, og kampene kan også godt blive noget trivielle, da kampsystemet er alt for simpelt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 31/05-04 16:53, rettet 31/05-04 17:02 
Jeg synes ikke der er for meget stealth i spillet. Det er selvfølgelig bare en smagssag :)
What is the Matrix?
Per SPer SSkrevet 31/05-04 17:02 
Svar på første spørgsmål:

Tjek linket, men værd opmærksom på de mange spoilere!

BG&E forum
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 31/05-04 17:10 
iAGREE
Mange spil er markedsført som store mesterværker, og læsere har fulgt hele udviklingsprocessen gennem previews og nyhedsgrupper, men...
...en gang imellem, så kommer der bare et lille mesterværk ud af ingenting. Sådan et spil er BG&E.
Det er flot eksempel på en genre-hybrid. Der er lidt elementer fra RPG, platform, adventure, racer, stealth og shooter, kogt sammen til én godt integreret titel.
Nu har jeg ikke fået det gennemført endnu. Er først lige ankommet til månen, men det eneste kritikpunkt indtil videre er, at man simpelthen ville ønske at spillets verden var lidt større, så der var lidt mere plads at udforske. Især når man får gang i rumskibet.
Men det vel egentlig ikke rigtig kritik, da jeg kun har det ønske fordi spillets verden i forvejen er så forunderlig.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 31/05-04 18:32 
Enfen>
Historien lægger lidt op til en 2'er og det håber jeg da også, at vi får at se på et tidspunkt.

Michel Ancel har kraftigt hintet, at der kommer en 2´er, så, sandsynligvis.
RJKRJKSkrevet 31/05-04 18:48 
Og salgstallene har kraftigt hintet det modsatte, så...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 31/05-04 18:51 
Jeg mente bare at have læst, at 2'eren var droppet for nu på grund af de lave salgstal.

Ubisoft burde lave en relancering af spillet, da det kunne booste salget. Spillet har jo "millionsalg" skrevet på æsken.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 01/06-04 00:10, rettet 01/06-04 00:23 
RJK>
Og salgstallene har kraftigt hintet det modsatte, så...

Ja, men de ved selvfølgelig, at de har et godt produkt, og vi har gentagne gange herinde diskuteret, at markedføringen var helt forrykt, så... mon ikke de har lært noget?

EDIT: Kan i øvrigt ikke se nogen grund til, at du skulle "parodiere" mit indlæg. Efter at have læst det 3-4 gange kan jeg i hverfald ikke se, at det kunne misforstås i negativ retning :)
JAAJAASkrevet 01/06-04 00:40 
Jeg deltog personligt i en debat med en af folkene bag spillet. Han sagde uden omsvøb, at salgstallene har været så dårlige, at den to'er, de ellers meget gerne ville have lavet, ikke kan komme på tale længere.
OkottaOkottaSkrevet 01/06-04 06:30 
Enfen>
Ubisoft burde lave en relancering af spillet, da det kunne booste salget. Spillet har jo "millionsalg" skrevet på æsken.

En relancering? Til hvad? 100,-? I første omgang var de nødt til at sætte prisen til 249,-. De tjener jo aldrig nogensinde noget på det spil.

Spillet har "Zelda ripoff" skrevet på æsken, og så køber folk istedet det spil, hvis navn de kender.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 01/06-04 09:47 
JAA>
Jeg deltog personligt i en debat med en af folkene bag spillet. Han sagde uden omsvøb, at salgstallene har været så dårlige, at den to'er, de ellers meget gerne ville have lavet, ikke kan komme på tale længere.

Hvilket er ærgerligt, da spillet har så meget klasse. Der er selvfølgelig ting, som jeg gerne så lavet anderledes, men sådan er det næsten i alle spil :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 01/06-04 09:50 
RJK>
Og salgstallene har kraftigt hintet det modsatte, så...

Ved du hvor meget spillet har solgt i alt?
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-04 16:00 
Er Jack og Daxter ikke også meget tæt på at være Zelda-ripoff? Det solgte da vist noget bedre :-)

Jeg har i øvrigt lige købt Beyond Good & Evil PC til 100,- i Fona, så prisen er skam faldet fra den allerede billige start på 250,-
NaieraNaieraSkrevet 01/06-04 16:19 
Jak & Daxter ville nok være et Mario 64-ripoff...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 01/06-04 16:51 
Enfen>
RJK>
Og salgstallene har kraftigt hintet det modsatte, så...

Ved du hvor meget spillet har solgt i alt?


Tvivler på, at nogle af versionerne er blevet solgt i mere end 100.00 eksemplarer i USA. Det samme gør sig gældenei England/Europa, hvor spillet ikke engang formåede at gøre sin entré på PS2'ens top 20 - som i øvrigt tydeligt viser, at folk har en ringe smag i spil!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/06-04 18:42 
ok.. #0
Nu er du grunden til at jeg købte det spil i dag i EB for 299kr..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RJKRJKSkrevet 01/06-04 18:54 
Sephiroth>
som i øvrigt tydeligt viser, at folk har en ringe smag i spil!

Blandt samlerne på P:R ligger det så vidt jeg lige kan overskue som det mest samlede multiplatformspil (dog lige med Soul Calibur II og Splinter Cell). De "store" multiplatformtitler som FIFA, Prince Of Persia, LOTR, Need For Speed etc. ligger typisk kun på omkring det halve.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 01/06-04 19:24 
P:R folket er osse anderledes end mainstream gameren ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
millenniummillenniumSkrevet 04/06-04 13:44 
Så er BG&E endelig gennemført. (Brugte meget tid på at udforske, og fik da alligevel over 15 timer brændt af på spillet. Hvem sagde det var for kort?)
Men, c'mon... med dén slutning må... SKAL de da lave en fortsættelse.

Desuden, er der ikke nogen mulighed for at komme tilbage til jorden efter det er gennemført, for at finde de sidste dyr og krystaller...? Gider ikke starte forfra pga det.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 04/06-04 16:37 
Du har ikke mulighed for at tage tilbage. Jeg var så smart at gemme inden og efter, at jeg kom op på månen.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 04/06-04 20:04, rettet 04/06-04 20:04 
Okæ... er der så nogen der kan sige hvad man får ud af at fotografere alle dyr...? Jeg kan se der venter en eller anden disc, når man har taget alle billeder.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 04/06-04 20:52 
Du får et slags leksikon, når du har fotograferet alle dyrearter. Når du har samlet alle Pearls får du et "marble" game. Det er småting, men alligevel værd at tage med :)
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 05/06-04 04:04 
Jeg synes ikke spillet er så godt igen. Det er charmerende og varieret, men kvaliteten af enkeltelementerne halter lidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 05/06-04 09:36 
Det er rigtigt at de enkelte spil-elementer ikke er markant gennemførte; kampsystemet har 3-4 moves, racer-spillet er for nemt, stealthsystemet er meget simpelt og kun baseret på hvad fjenderne ser, og de logiske gåder er meget nemme at løse.
Men spil skal vel altid vurderes på det præmisser, og som multi-spil mener jeg det er gennemført. Spillets største styrke må vel nok være dramaturgien, som er fortræffelig. - Intet ringere.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 05/06-04 11:52 
Hvis jeg ønsker fortræffelig dramaturgi, så går jeg i teateret. Jeg mener ikke den slags har noget at gøre i et computerspil (eller i film for den slags skyld).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 05/06-04 13:54, rettet 05/06-04 13:54 


Why not....?!
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 05/06-04 14:19 
Det er spild af tid, som man kunne bruge på at have det sjovt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 05/06-04 14:30, rettet 05/06-04 14:32 
Gaaab Daniel! Skulle man beskylde nogen for at være ensidig så må det være dig. Det ændrer ikke på det faktum at der er mange der mener det stik modsatte..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig