X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Centrino + D-link ?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 29/05-04 21:26 
Jeg har trådløs internet herhjemme og jeg har netop modtaget en bærbar PC med indbygget 54 mbit trådløs internet, efter som den har en centrino processor. Jeg kan dog ikke helt få den på nettet, nogen af jer der ved hvordan jeg skal gøre?
dRxLdRxLSkrevet 29/05-04 22:04 
Du bliver nødt til at beskrive din opsætning lidt mere indgående.

Er det f.eks. dit eget access point eller boligforeningens?
Har du andre computere der er koblet til via WiFi?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DommergaardDommergaardSkrevet 29/05-04 22:25 
Det er vores eget og vi har 2 computere sat til bare via trådløse netkort.

Min bærbar har det indbygget... men jeg kan ikke få den på.
dRxLdRxLSkrevet 29/05-04 22:46 
Er du sikker på at du har det? Bare fordi Centrino lægger op til WiFi behøver det vel ikke være inkluderet. Måske skal du købe et tillægs modul?

Hvis den har det indbygget burde der også være drivere. Det vil typisk være i dem at du skal lave de rigtige indstillinger. Følger der ikke noget software med?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DommergaardDommergaardSkrevet 29/05-04 22:59 
Jo, og jeg har også installeret det. Jeg tror at problemet ligger i at jeg skal have den til at køre DCHP... hvordan gøres dette?
dRxLdRxLSkrevet 30/05-04 07:51 
Kommer igen an på driveren og styresystemet. Wintendo (XP) brugere skal gå ind i "kontrolpanel->netværksforbindelser" højretrykke på WiFi forbindelsen og vælge "egenskaber". I det faneblad der kommer frem kan man så dobbeltklikke på "Internetprotokol (TCP/IP)". I det faneblad der nu kommer frem har man mulighed for at vælge mellem at indskrive en fast adresse eller køre DHCP.
Humlen ved det er bare at wintendo maskiner typisk er sat til at bruge DHCP indtil man selv går ind og definerer en statisk adresse, så jeg tror ikke det er der den er gal.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DommergaardDommergaardSkrevet 31/05-04 12:18 
Hmm... jeg vil lige prøve. Tak for hjælpen, jeg vender lige tilbage! :)
DommergaardDommergaardSkrevet 31/05-04 15:49 
Jeg har fundet ud af det nu, tak for hjælpen! ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig