X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LCD vs. TFT


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 17/05-04 21:16 
Heysa...

Jeg har gået og kigget lidt på skærme. Jeg har hørt at TFT-skærme skulle være en del bedre end LCD. Men hvori ligger forskellen? Jeg kan da også se at LCD-skærmene er en del billigere end TFT-varianterne. Skal man købe TFT selvom de ligger i den dyre endnu og er de bedre at spille på?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
NaieraNaieraSkrevet 17/05-04 21:23 
TFT er det bedste, hele vejen. I stedet for at opdatere hele skærmen hver gang der skal ske noget (som på en Game Boy), opdaterer TFT det område der skal opdateres, så man ikke få den sløring, som f.eks. på en Game Boy...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 17/05-04 21:31, rettet 17/05-04 21:34 
Øhh, TFT er en LCD-variant (Liquid Crystal Display).

Mener du billedrørsskærm (CRT) vs. TFT, eller aktiv LCD (fx TFT) vs. passiv LCD (fx DSTN)?

EDIT: Går ud fra at du mener CRT vs. TFT, og så kommer det meget an på hvad du ellers skal bruge skærmen til, og om du kan leve med, at skærmen kun er ordentlig skarp i én opløsning, når det kommer til TFT-skærme.
LessCDTLessCDTSkrevet 17/05-04 21:45 
Jeg mente faktisk LCD vs. TFT da jeg troede at det var to uafhængige varianter... Kan nu hæøre at jeg har taget fejl!
Det var allerede et skridt i forståelsen! Så lad os sige at jeg ville høre om aktiv LCD er bedre end passiv LCD, men har nu allerede fået et svar af Naeira...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
NaieraNaieraSkrevet 17/05-04 22:35 
jaes>
Mener du billedrørsskærm (CRT) vs. TFT, eller aktiv LCD (fx TFT) vs. passiv LCD (fx DSTN)?

Der er tale om passiv LCD mod aktiv LCD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 17/05-04 23:10, rettet 17/05-04 23:11 
?
Ja, LessCDT har lige fortalt, at det er det han spurgte om...

EDIT: I tilfælde af at du regnede med at min kommentar tidligere var til din post, så nej, det var til den oprindelige :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig