APH | Skrevet 10/08-04 10:35, rettet 10/08-04 10:50 | jaes>
Regionsprincippet er tæt på at være genialt. Man kommer jo virkelig til at sætte pris på sine biler, når de er svært tilgængelige :)
Det vil jeg give dig ret i. Det er et meget spændende tiltag, og det skal nok være med til, at skabe et rigtigt racing community omkring Forza, noget som man eller mere eller mindre kun har set i pc verden. Jeg kan dog også godt se ulemperne ved at skulle vælge en bestemt region. Hvis man ikke har LIVE, så har man i principet kun adgang til 1/3 af spillet. (Men så kan man vel lave 3 profiler :) ).
Hvad angår AI'en så lyder det alt sammen meget spændende, og jeg glæder mig meget til at se, hvordan systemet fungere i praksis. Jeg har dog mine bange anelser, da jeg godt kunne forestille mig, at hvis man f.eks har spillet +100 timer, så vil AI'en have lært af alle sine fejl, og dermed fungere ligesom AI'en i Gran Turismo 3, hvor cpu kørene aldrig laver fejl, eller forlader den optimale racer linje.
Noget jeg ved jeg kommer til at bruge meget -rigtig meget- tid på er at lave forskellige paint jobs. I MotoGP 2 brugte jeg mindst lige så mange timer på at lave paint jobs, som jeg brugte på at køre race. :).
I MGP2 kunne man med lidt kreativitet lave nogle ret flotte logoer, påtrods af at man kun havde otte lag at gøre godt med. I Forza har man 6x100 lag til rådighed, og det må give uanet muligheder, når man skal designe et paint job.
I artiklen stod der at spillet kun vil indeholde 17 forskellige baner. Såfrem det er interesante baner, er det en beslutning, jeg kun kan rose udviklerne for. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv, men jeg har personligt erfaret, at hvis et spil indeholder mere end en 15-20 baner, er det ikke muligt at lære banerne at kende 100% uden ad. (Bremsepunkter, gearskift osv.) | Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
|
|
enfen | Skrevet 10/08-04 09:48, rettet 10/08-04 09:48 | Spændende artikel. Hvis alt kommer til at holde, så ligner det en vinder, vi har med at gøre. Min eneste bekymring er styringen. Den skal satme holde, hvis jeg skal satse på det spil! | What is the Matrix?
|
|
XBLR | Skrevet 10/08-04 07:11 | Jeg er sku NÆSTEN sikker på at Forza bliver et af de mest spillende xbox live spil,undtagen at det kommer 4 dage efter Halo2, så bliver det sku nok svært at lige få tid til det!!!Shit tror sku ikke jeg ser himlen efter d9 november i lang tid |
|
jaes | Skrevet 09/08-04 23:58 | Regionsprincippet er tæt på at være genialt. Man kommer jo virkelig til at sætte pris på sine biler, når de er svært tilgængelige :) |
|
|
fum | Skrevet 05/08-04 09:36 | Uhh, det bliver herligt at cruise rundt i en Shelby. Jeg håber at dette spil bliver godt, og med ligeså god liveintegration som PGR2. | I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
|
|
|
Sephiroth | Skrevet 24/07-04 10:58, rettet 24/07-04 10:58 | Det er de færreste bilspil, der siger mig noget, men tænkte, at disse informationer fra OXM ville interessere nogen:
-Fantastic-looking car models - Each car use up to 15,000 polygons each
Over 200 cars from 60 different manufacturers (unconfirmed yet) - BMW, Chevrolet, Dodge, Honda, Mazda, Mercedes-benz, Nissan, Porsche and Ferrari
-Rip apart and rebuild cars however you desire - means swapping suspension systems, tyres, engine parts etc.
-Also able to install entirely new engines - size restraints are a factor but if its possible in the real world the option will be there to do it in the game
-Change visual appeal of your cars - body kits, bonnet scoops, spoilers etc.
-All changes will have an impact on the car handling.
-Aesthetic add-ons - colour scheme (that you can create yourself), stickers, decals ( that you can create yourself as well)
-Car trading online (through Xbox live0 is an aspect the team is thinking of adding
-Car damage affects car handling
-The only two officially confirmed tracks anr Nurburgring and Laguna Seca
-Innovative piece of technology called Drivatar AI. This alows you to teach your computer-controlled team mates to drive like you, for example, aggressively or defensively. This means that the opponent AI is also very human in performance
Points from interview with lead programmer Garrett Young and game designer Dan Greenawalt
"The GT series paved the way for us. Without the success Polyphony has had, we would not have had the oppurtunity yo create Forza. Although we are taking the racing sim genre in a bit of a different direction"
"We will be honoured by any comparisons gamers make between Forza and GT4"
"One of the most powerful tools in Forza is our custom paint and decal editor. Players can place manufacturer decals, text or vinyl shapes anywhere on the car - online, every car should look totally unique. On top of that, we've licensed real world tuner kits for real-world tuner cars"
"How can you make a simulator without damage? We approached the manufacturers early on in the product cycle with full mock-ups of our damage as well as design docs to make sure they understood how and why we were including damage"
On car selection - "We used the top 100 car lists from magazines such as EVO magazine and fan sites to come up with our top cars"
"With damage and customisable parts, our cars take several weeks to build. We've invested considerably in each car in the game. Based on out production plans and vehicle specs, shooting for 200+ cars made the most sense to us"
On Live features - "The ability to win money for single-player car upgrades and customisation while online. The ability to bring cars created and customised in single-player into the online space. The ability to trade theses cars and connect up with other enthusiasts in car clubs are all interesting innovations"
On the DRIVATAR AI - "There are a lot of ways to advance in Forza. The ability to train AI Drivatars and then compete with/against them is another great example of many things there are to do in the game. Not many game companies have over 50,000 passionate employees to draw inspiration from. Even fewer have research departments spread around the world including PhD AI developers incubating great ideas such as learning AI - Microsoft does. The technology behind learning AI in games was brought to us by our Microsoft research team in Cambridge. They are not game developers, but rather technology developers that have been working on the problem of learning AI systems for many years"
| Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
|
|
|
|
|
enfen | Skrevet 12/07-04 17:38 | Nu var "3 eksemplarer" kun et eksempel, men du forstod meningen :) | What is the Matrix?
|
|
APH | Skrevet 12/07-04 16:57, rettet 12/07-04 17:07 | Enfen>
Jeg er helt enig. Jeg gider ikke se på 3 eksemplarer af samme bil, som kun har en lille ændring til forskel.
Kun 3 eksemplare af samme bil? Der er 23 forskellige Skylines og svjh 35 Lancer Evo i GT4. :)
Nu kan jeg ikke huske det isagte tal på biler i GT4, men jeg mener at tallet ligger lige omkring de 500 biler, men det sørgelige er at kun lidt under 300 af bilerne er af forskellig model. (Kvalitet frem for kvantitet polyphony..).
Jeg ser dog frem til Forza Motorsport, som kunne gå hen og blive det næste store bilspil over Live
Det er jeg også helt overbevist om at spillet bliver. Det er en af de udgivelser, som MS ikke kan tillade sig at sløse med..ihvertfald ikke hvis De ønsker at konkurere med sonys GT serie.
Jeg forventer at opbygningen af Forza, vil være mere eller mindre identisk med GT, med at man starter med næsten ingen midler, og skal vinde løb, for at kunne købe bedre materiel. Dog tror jeg spillet vil afviger en smugle på gameplay siden. Udviklerne har udtalt at den store inspirationskilde til spillet, er Dreamcast spillet F355 Challenge, og en af mine personlige favoritter Sports Car GT. Nu har jeg kun prøvet F355 kort, så selve spillets opbygning kan jeg ikke udtale mig om, men Sports Car GT er et spil, der er noget mere realistisk end GT, dog uden at være en decideret racing simulator. For at få succes i SC:GT kræver det at man kører med omtanke, da selv de mindste skader på ens bil, går ud over dens performence. Dæk slidtage og brændstof forbrug er også en afgørende faktor i spillet, så man skal lære at køre fornuftigt, hvis man skal klare sig i langdistanceløbene, som spillet hovedsagligt indeholder. Jeg håber meget på at Forza vil bygge på det som SC:GT gør, istædetfor Gran Turismo´s gameplay som i mine øjne er noget trivielt, og som ikke kræver den helt store bagtanke. | Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
|
|
enfen | Skrevet 12/07-04 08:51 | Jeg ser dog frem til Forza Motorsport, som kunne gå hen og blive det næste store bilspil over Live.
PGR2 er for mit vedkommende ved at have aftjent sin værnepligt :) | What is the Matrix?
|
|
enfen | Skrevet 12/07-04 08:49 | Hmm GT3(4) anyone :)
Jeg er helt enig. Jeg gider ikke se på 3 eksemplarer af samme bil, som kun har en lille ændring til forskel. | What is the Matrix?
|
|
jaes | Skrevet 12/07-04 07:42 | Ok, den slags eksklusivitet ;D
Det kan jeg godt følge dig i. Tit er der en masse kedeligt bras i bilspil, som ingen gider røre ved - fyld er det vel næsten.
De fleste gider kun de mere eksotiske biler, eller de små sjove biler. |
|
APH | Skrevet 12/07-04 05:53 | jaes>
Ahh, det lyder jo godt. Jeg må have læst det for hurtigt.
Det viser sig så alligevel ikke at være helt sandt.
IGN citat:
"I reported that there were more than 150 cars in the game, and more than 60 manufacturers. Well, that was what I was told, and the number of cars is wrong. There are more than 200-plus cars in Forza Motorsports! Oh God yes!"
;)
Hvad mener du med eksklusive?
Dyre biler. | Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
|
|
jaes | Skrevet 11/07-04 23:57, rettet 12/07-04 07:43 | Paasch>
Det er nemlig blevet offenliggjort at spillet vil indeholde lidt under 200 biler fra 60 forskellige bil producenter.
Ahh, det lyder jo godt. Jeg må have læst det for hurtigt.
Noget der personligt glæder mig meget, er at det ser ud til at spillet hovedsagligt vil indeholde eksklucive biler
Hvad mener du med eksklusive? For det kan ikke være eksklusive for Forza? Der er i hvertfald allerede mange på listen, som er med i andre spil. |
|
APH | Skrevet 11/07-04 17:25 | Dette er selvfølgelig kun et lille udpluk af biler som kommer med i spillet, så Jaes jeg tror nok at vi kan forvente at får en del mere ukendte biler med i spillet. Det er nemlig blevet offenliggjort at spillet vil indeholde lidt under 200 biler fra 60 forskellige bil producenter.
Noget der personligt glæder mig meget, er at det ser ud til at spillet hovedsagligt vil indeholde eksklucive biler og LeMans prototyper, og ikke en masse mere eller mindre ligegyldige biler, som man alligevel aldrig anvender... | Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
|
|
jaes | Skrevet 11/07-04 16:54 | Fedt line-up af biler. Men også lidt forudsigeligt, og mangler IMO nogle lidt mindre kendte bilmodeller/mærker.
Men virkeligt lækkert at Acura RSX´en er med. Rå og strømlignet og rigtig mums :) |
|
CenobiteDK | Skrevet 11/07-04 13:57 | Det var netop derfor jeg skrev indlægget, fordi jeg ikke kunne. En lille hurtig research afslører dog at det kan man godt i Internet Explorer, men ikke i Mozilla ... derfor :-/ | Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
|
|
|
|
|
|
dRxL | Skrevet 06/06-04 00:13 | GTR ser fantastisk ud på grund af 1 ting. Den måde man kan se karosseriet bevæge sig i forhold til synsvinkelen giver en indlevelse ("immersion" hvis nogen skulle have en VR teoretisk vinkel på det) som jeg ikke har set før. Virkelig overbevisende, og også noget der tyder på at fysik modellen vil være meget nøjagtig. For når de kan få karosseriet til at bevæge sig så man kan tro på det, må det være fordi de har en meget nøjagtig beregning af vægtfordelignen på alle fire hjul, eller noget i den retning. Overbevisende ser det i hvert fald ud. | SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
|
|
|
GrillBillerDK | Skrevet 05/06-04 22:26 | he.. hvad har Vidoerne "kikizo.com_e32004-forza_01.wmv", og -forza_04.wmv gjort siden du ikke linker til dem? hehe | At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
|
|
GrillBillerDK | Skrevet 17/05-04 23:12 | jammen Forza motorracing er lavet med XNA og indholder den grafik og fysik som også er i den Tech demo af XNA som hedder "Saleen"... | At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
|
|
|
jaes | Skrevet 17/05-04 21:10, rettet 17/05-04 21:11 | Det skal nok blive godt. MS satser stort på spillet, og styring og fysik er allerede glimrende.
Jeg glæder mig indtil videre mest til spillets online-del, da GT4 med sine kun fire samtidige spillere, er lidt til grin på det område. |
|
Poul | Skrevet 17/05-04 21:08 | GTR? |
|
APH | Skrevet 17/05-04 20:57, rettet 11/07-04 17:33 | Det er jo noget begrænset hvad vi egenligt ved om spillet, men personligt er jeg ikke imponeret, over hvad der er blevet fremvist.
Men jeg håber da, at jeg bliver posiktiv overræsket over denne udgivelse, men ingen tvivl om at årets xbox racing simulator bliver GTR. | Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
|
|
Ultra | Skrevet 17/05-04 20:37 | Nå der er ingen som svare? Så må jeg heller selv gøre det! :)
Inde på www.xbox.com (den dankse) er der et interview med dem som laver spillet og lad mig sige det sådan - de går op i det! :) | I've fuck the girl in Hanson...
|
|
Ultra | Skrevet 13/05-04 23:00 | Er det kun mig der er faldt fuldstændig på halen over dette spil?
Jeg ved der ikke er meget derfra endnu osv.. Men Microsoft vil lave et spil som minder om GT serien til PS2 og har arbejdet længe på det.
Jeg VED at det bliver suverænt! :) | I've fuck the girl in Hanson...
|
|