X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

spørgsmål ang. reg. 3


Svar
ComradeComradeSkrevet 29/04-04 13:38 
Kan en almindelig region 2 Sony DVD afspiller vise region 3 film?

på forhånd tak..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
enfenenfenSkrevet 29/04-04 13:41 
Ja, hvis den er regionsfri.
What is the Matrix?
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-04 13:44 
Så er den jo heller ikke en "almindelig" region 2 afspiller :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 29/04-04 13:46 
En almindelig ikke-modificeret region 2-afspiller kan - waiiiiit for it - kun afspille region 2 DVD'er.

Det er ligesom det der er idéen med regionssystemet.

R0-skiver udgivet i en bestemt region kan den dog sagtens tage.
enfenenfenSkrevet 29/04-04 14:10 
Juggernaut>
Så er den jo heller ikke en "almindelig" region 2 afspiller :)

Det er jo også derfor, at jeg skriver, som jeg gør :)
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 29/04-04 14:13, rettet 29/04-04 14:27 
...man skal godt nok passe på med hvad man spørger om på P:R.

Hvis man var ansat DVD-sælger skulle man nok passe på man at være så sarkastisk overfor kunderne. ;-)
The medium is the message.
D.B.M.D.B.M.Skrevet 29/04-04 17:10, rettet 29/04-04 17:35 
Jeg mener faktisk af DVD-afspillere der kun er kodet til at afspille region 2 film også kan afspille region 4 (bl.a. Australien) film - har jeg ikke ret? Der er også ret ofte danske undertekster på de film der bliver udgivet i Australien.

Jeg er dog enig med jer andre i, at den ikke vil kunne afspille region 3 film.

EDIT: Nu har jeg lige for sjov skyld prøvet at smide min region 4 udgave af Finding Nemo i min PS2'er som ikke er kodefri og den virkede fint. I samme omgang prøvede jeg med min nye region 3 udgave af Spider-Man og den virkede ikke, så det kan din Sony nok heller ikke klare.
NaieraNaieraSkrevet 29/04-04 18:10 
Hvis din Region 4 film kører er det fordi den er lavet til det. Da Konami udgav Silent Hill 2 med DVD, gik det ikke bare at udgive samme spil i Australien. De blev nødt til at bytte læssevis af DVD'er, fordi folks PS2'er ikke kunne køre skiverne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 29/04-04 18:25 
En DVD-film kan kodes til så mange regioner som udgiveren har lyst til. Det ses tit at Egmonts udgivelser i Danmark er både R2 og R5-kodede fordi samme udgivelse skal sælges på det ungarske marked. Egmont har sandsynligvis et datterselskab eller bare en samarbejdspartner i Ungarn som de er gået sammen med for at kunne dele udgifterne.

Det er lidt det samme med de australske udgivelser. De er tit både R2 og R4, fordi landet er gammel britisk koloni og derfor har nære handelsforbindelser til Storbrittanien. Jeg kunne forestille mig, at det er når den australske udgiver også er repræsenteret i UK at de laver en dobbeltkodning.

Man kan dog aldrig med sikkerhed gå ud fra at en R4 også er R2. Det er sandsynligt, men ikke 100% sikkert.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig