Streak Hoverboard Racing

Hoverboard racing, det lyder sku da fedt nok....

Streak er udviklet af SingleTrac som blandt andet stod bag Jet Rider 1 & 2, som det også bærer stor lighed med. Nok er der meget lighed, men spillet har et lidt andet feel - så selvom Jet Rider måske ikke var det sejeste i verden, så bare læs lidt videre...

Spillet er et racer/kap løb, hvor det gælder om at vinde, og ved at vinde får man en ny bane, reverse mode m.m. Der er ikke så meget nyt at finde her... Faktisk er der ikke så meget nyt at finde nogle steder i spillet, det er virkeligt en rigtig gennemsnits titel - som enkelte vil kunne finde ret fornøjelig.

Men altså, det er på bræt svævende 20-30 centimeter over jorden det foregår. Ved høje nok hastigheder opnås der G-Force klæbe effekt, og der kan derved køres på sider og kanter - og endda på hovedet i korte øjeblikke. Det fungerer virkeligt godt, man opnår en enorm fed fri fornemmelse på det board, og banerne er enkelte steder bygget op som u-ramper - og så kan man virkeligt hygge sig her og lave tricks. Der er nemlig i spillet lavet sådan at jo bedre og sejere man kører, jo mere selvtillid får man. Jo mere selvtillid man får, jo bedre, hurtigere og sejere kører man. Det er virkeligt mærkbart, scorer du en bunke tricks - så bliver din karakter pretty glad og suser bare derud af. Spillet blivere mere tilgivende, i stedet for at stoppe brat op på en forhindring - så skøjter man lidt mere af på objekterne. Men der skal kun et enkelt ordentlig styrt til, så ryger selvtilliden i bund igen.

Som altid beundrer jeg SingleTracs meget fantasi fulde level-design, som viser sig i alle deres titler. Twisted Metal, Warhawk, Critical Depth og selvfølgelig Jet Rider er nogle af dem. De slipper simpelthen tøjlerne løs, laver hvad der passer dem - og indbygger en god sjat secrets og hemmelige passager. Det går personligt for mig altid sport i at finde dem alle sammen, og det forlænger selvfølgelig spillets holdbarhed betydeligt - men det er nok de færreste. Banerne som der er omkring 8 af, tager plads i nutiden, fremtiden og bare forskellige fantasi steder. Til eksempel er der en bane som foregår i "ridder tiden", hvor man suser igennem en borg, op af dens
hængebro m.m. Dette er en af de fedeste, der er totalt meget frihed - hop så store at du bliver i luften godt en 10 sekunder, og så er det bare om at lande med bunden nedad. Når man er i luften kan man tilte sig selv i alle retninger, lave sidelæns og forlæns saltomortaler - man skal bare altid sørge for at lande på benene, ellers klasker man simpelthen bare lige ned i jorden, og tricket er kikset. De tricks man kan udføre er ikke så komplicerede, det drejer sig mest bare om at rotere lidt rundt om sig selv - og du får en score. Meget vigtigt er bare at lande helt rigtigt.

De eneste problem jeg ser ved level-designet er at banerne enkelte steder godt kan være lidt for smalle. Man klasker simpelthen bare ind i væggen fra side til side, og det er sku lidt træls. Men ellers syntes jeg at for den type spil spillet er, så indeholder banerne rigtigt mange gode elementer, selvom der kun er en vej fremad, så er der mange måder at køre banen på. Man er ikke særligt bundet, vil man hoppe lidt der, ja så hopper man lidt der.. Gider man ikke, så lader man være.. Som sagt, der er en dejlig fri fornemmelse i dette spil.

Lyd/grafik er middel. Det glider godt og lyder godt. Der er nogle ok smaske lyder når de klasker ned i asfalten, når de laver et succes fuldt hop m.m... Men alt sammen standard, intet at kritisere - intet at vauwe for.

Så skal Streak : Hoverboard Racing ellers have et plus for sine fler spiller muligheder. Det kan spilles helt op til 4 personer via link-kabel, og har ellers en god splitscreen funktion. Der kan races mod hinanden, og der kan indstilles om man vinder på at komme først, omgangstider, eller på antallet af trick point... Et ret stort plus vil jeg mene, det er ret skægt i 2 eller flere spillere

Altså.. konkluen... Streak har ikke særligt mange fejl eller mangler af nogen art. Det er bare ikke helt der oppe, har kun et middelt gameplay som aldrig helt bider sig fast. Hvis det at leje spil her i Danmark var lidt mere udbredt, så var det her et oplagt leje spil. Kast kun penge efter det hvis du er fan af SingleTrac spil, eller var vildt med Jet Rider/Jet Moto - for så er du en af dem som helt sikkert vil kunne finde det gode som er i denne titel..

Streak Hoverboard Racing (EU)
4/6