X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid: Other M

Tekster


16+Vold
16:9 Widescreen480p50/60Hz2.0 Stereo


Udvikler Team Ninja
Udgiver Nintendo
Distributør Bergsala
Udgivelse
Platform Wii
Udgave EU, US, JP
Tema Rummet
Synsvinkel Tredjeperson hængende
Serie Metroid
Spillere 1
Links Wikipedia, GameFAQs
Metroid: Other M (EU)
Efter to drøje dekader får vi endelig rede på, hvem Samus egentlig er. Metroid: Other M er hårdkogt action ladet med mange og lange filmsekvenser, som beretter historien om galaksens sejeste dusørjæger, og hvorfor hun vælger at leve ensom i rummet.



Fokus på handlingen, men ikke kun handlingsdrevet
Det er ingen hemmelighed, at handlingen vil udgøre en stor del af Metroid: Other M. Der findes mange spil, som gør deres bedste for, at spilleren skal føle sig som i en film. Den ambition deler Metroid: Other M, men hvor andre spiludviklere satser al krudtet på at formidle følelser og skabe filmsekvenser, der kan måle sig med Hollywood-produktioner, ved Nintendo og partneren Team Ninja, at det er spiloplevelsen, der altid trækker det lange strå. Metroid: Other M består af lynhurtig action, hvor spilleren det ene sekund ser Samus fra siden og skyder rumpøblen, for i næste sekund at nyde når kameraet zoomer ind på Samus og monstret hun skal lige til at afrette! Som sagt, fokus ligger på filmsekvenser og handling, men der fokuseres endnu mere på veldesignede og sjove verdener!
Se Samus fra siden eller universet med hendes øjne
Det enestående ved Metroid: Other M er, at du når som helst kan skifte perspektiv. Normalt spiller du ved at holde Wii Remote som en NES-kontrol (du styrer Samus med styrekorset), men skifter du greb og retter Wii Remote mod tv'et, skifter spillet perspektiv, så det bliver førstepersonsperspektiv som i Metroid Prime-spillene! I denne position kan Samus ikke bevæge sig, men hun har fuld frihed til at se sig omkring og skyde med præcision mod pøblen, hvilket er særdeles effektivt i kampe mod bosser.
Udspiller sig direkte efter Super Metroid
Handlingen i Metroid: Other M tager sin begyndelse lige efter at Samus har sprængt hele planeten Zebes i luften og blevet vidne til, hvordan den lille Metroid-baby hun mødte i slutningen af Metroid II: Return of Samus ofrer sit liv for at redde hende fra Moderhjernen i slutningen af Super Metroid. De der har spillet Metroid Fusion kan måske huske navnet Adam Malkovich? Han var Samus' første mentor og den berømte kommentar "Any objections lady?" har sine rødder i Metroid: Other M...
Manden bag Super Metroid samarbejder med ninjaerne bag Dead or Alive og Ninja Gaiden
Yoshio Sakamoto hedder den japaner, der ledede arbejdet med SNES-klassikeren Super Metroid. Spillet er endnu i dag meget anerkendt og mange Metroid-fans nikker sigende, når man siger, at det stadig er det bedste spil i serien (Metroid Prime-serien medregnet). Sammen med Team Ninja, de folk som tidligere arbejdede med de kendte serier Dead or Alive og Ninja Gaiden, skaber Mr. Sakamoto et helt nyt Metroid-spil, som i princip ikke har noget som helst at gøre med Metroid Prime-serien. Denne gang er det originalen til den næste klassiker!