X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket arcadespil er dette?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/09-05 00:29 
For mange år siden spillede jeg et, på det tidspunkt, et super sjovt spil på den lokale grillbar.

Som jeg husker det styrede man en lille mand, en slags indiana jones, kan bare huske en bane hvor man kørte rundt i nogle minevogne, ligesom i donkey kong country, man skulle så hoppe fra vogn til vogn, og til sidst kom man til en stor statue hvor mam vist skulle snuppe en stor diamant.

Nogen der kan hjælpe? gerne med lidt historie om det? om der er en konsol hvor man kan få det til, links til screenshots osv

HJÆLP!!!
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/09-05 01:52 
Kan ikke huske titlen, men jeg mener bestemt at jeg har spillet det på C-64 engang, eller måske Amiga 500.....
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 03/09-05 11:39, rettet 03/09-05 11:47 
Nu er beskrivelsen ret begrænset, men Indiana Jones And The Temple Of Doom passer jo ret godt på den... ;)

Mente du minevogne set fra siden, så er de i hvert fald i Spinmaster, men det er der ikke så meget Indiana Jones over.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 03/09-05 13:51 
Kommer til at tænke på denne:

http://www.klov.com/game_detail.php?letter=E&game_id=7691
Ting om dét og pis.
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/09-05 17:16, rettet 03/09-05 17:22 
Har lige snakket med en kammerat fra dengang, han husker også det med minevognene og så man skulle hoppe over nogle vandpytter som skiftede størrelse, og hoppe på krokodiller når deres næb var lukket, så blev vi enige om at der måske også var scorpioner og slanger med

Det med de minevogne, hvis man forstiller sig skærmen foran sig så kom der vogne fra alle 4 hjørner og man skulle hoppe på kryds og tværs, men dette er til allersidst i spillet. Man skal nemlig hoppe fra vogn til vogn til man kan hoppe hen og snuppe en diamant som en boss passer på, når man har diamanten er spillet fuldført.

Men det er ikke indiana kones, det hed noget andet

Lige et spørgsmål mere, hvad hed det arcade spil hvor man som cowboy havde en pisk og gik på nogle togvogne?
RJKRJKSkrevet 03/09-05 17:38 
Det er Iron Horse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/09-05 19:28 
Syrefox>
Har lige snakket med en kammerat fra dengang, han husker også det med minevognene og så man skulle hoppe over nogle vandpytter som skiftede størrelse, og hoppe på krokodiller når deres næb var lukket, så blev vi enige om at der måske også var scorpioner og slanger med

Det lyder MEGET som "Pitfall".
RJKRJKSkrevet 03/09-05 19:36 
Hvis det skal være et arcadespil så må det så være Pitfall II, da det første spil ikke findes til arcade.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/09-05 22:49 
Ja da...Det var Pitfall.
Nogen der har nogle screenshots? Findes der en konvetering til en konsol af spillet?

Håber meget på hjælp
Per SPer SSkrevet 03/09-05 22:51 
Søg på P:R og du skal finde.

Kig her:
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SyrefoxSyrefoxSkrevet 04/09-05 11:54 
Det er ikke nogle af dem, jeg søger. Det er et spil fra midten af 80erne
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/09-05 14:04 
Øhhh ja, 1985 helt præcist. Nr. 10 under "titler" ;)

Lige her
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/09-05 14:09 
Og så også lige på KLOV :)

Pitfall II: The Lost Caverns
AV Intelligent Terminal
SyrefoxSyrefoxSkrevet 11/09-05 07:13 
Har nu købt Pitfall: The lost Expedition, derpå er der faktisk også Pitfall og Pitfall II, bare ikke arcade versionen som man kan se på jeres links. Nogen der kan sige mig hvor man får fat i en arcade version?
RJKRJKSkrevet 11/09-05 11:54 
Man køber vel arcadeboardet...

Men så vidt jeg husker er det virkelig ikke det værd. Det er et af de få arcadespil (et andet er Choplifter) der faktisk er en slags port fra andre versioner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SyrefoxSyrefoxSkrevet 11/09-05 19:07 
RJK>
Man køber vel arcadeboardet...

Nå jeg det bliver jeg skide meget klogere af...
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-05 21:44, rettet 11/09-05 21:45 
Du må bare holde øje med Ebay eller lignende steder. Nu spørger du jo om arcade versionen og jeg kan ikke lige pt komme på andre steder end omtalte site.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 11/09-05 22:41 
Syrefox>
Nå jeg det bliver jeg skide meget klogere af...

Hvis du ikke bliver klogere af svaret, er det vel fordi du har stillet det forkerte spørgsmål?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SyrefoxSyrefoxSkrevet 11/09-05 22:50 
Jeg spurgte hvor man kunne få fat i spillet ikke hvordan. Vidste godt det med boardet. Men jeg vil gerne vide om der er forskellige slags boards? Altså jeg mener forskellige formater, har hørt noget om det. Men vil gerne vide mere?
RJKRJKSkrevet 11/09-05 22:58, rettet 11/09-05 22:58 
Om der er forskellige formater af Pitfall II til arcade eller hvad? I så fald, nej, det tror jeg ikke. Om der er forskellige slags arcadeboards? Ja, praktisk talt alle boards er forskellige fra hinanden og der er et utal af systemer.

Hvor du kan få et Pitfall II arcadeboard? eBay, en af de butikker der handler med arcadeboards eller fx via undertegnede.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SyrefoxSyrefoxSkrevet 12/09-05 09:24 
Ok las os sige man har købt Arcadeboardet. Så mangler man en maskine at sætte det i, hvis man så køber en maskine og efter et stykke tid bliver træt af Pitfall II, kan man så købe et andet spil og sætte i? eller hvordan fungere det?

Rune: Har du Pitfall II, uden grafik fejl? og hvad skal jeg give for det?
SumezSumezSkrevet 12/09-05 13:22 
Som udgangspunkt, ja. Med undtagelse af de "senere" arcadeboards, der for det meste følger JAMMA-standarden, bruger de fleste boards forskellige pinouts, som du kan læse dig til i deres servicemanual, som du f.eks. finder på http://www.vaps.org/klov eller Google.
Når du har en maskine eller en supergun, er den bedste fremgangsmåde nok at lade din connector tage JAMMA, og så lave individuelle adaptere til hvert spil.

HardMVS (neogeo-side) har nogle meget letforståelige guides til den slags:
http://www.hardmvs.com/html/basicHarness.htm <- Lave en standard connector til maskinen (i dette tilfælde til en MVS, der svarer til JAMMA bare med fire knapper)
http://www.hardmvs.com/html/jammaAdapt.htm <- Lave en JAMMA adapter (i dette tilfælde til Ghosts 'n Goblins boardet)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 29/03-10 13:40 
Låner lige denne gamle tråd....

Altså leder efter en sidescroller shoot'em'up der foregår under vandet. Man er selv en ubåd og er vist nok orange (player 1). Som jeg husker det, er det ret langsomt i tempo og ikke særlig svært.
Jeg kan huske at ha' spillet det som stor dreng, dvs. at det har været '90-'95 så det er mindst 15 år gammelt og sikkert ældre. Any clues?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 29/03-10 13:42 
Det lyder som In The Hunt.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/03-10 13:43, rettet 29/03-10 13:44 
Et af de få Saturn shoot'em ups der er udgivet i Europa. :)
Jeg holder nok snart noget mini-træf igen, så kan du få lov til at prøve det, hvis du vil teste det før et evt. køb. Så vidt jeg husker er det ikke vildt godt, men solidt nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/03-10 13:46 
Jeg elsker det navn :D
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 29/03-10 13:56 
Det var det, takker };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
quadquadSkrevet 30/07-10 20:42, rettet 30/07-10 20:46 
Jeg har brug for lidt hjælp til at finde et spil, ud fra en meget vag beskrivelse.

Tidsperiode: 80érne. Har formentlig spillet det i 85-86.
Tema: Kolde krig / Atomvåben
Handling: Flyver/bevæger sig over nogle landkort og kan bestemme hvilke storbyer der skal bombes. Kan måske selv vælge side i krigen. Animation af atombombe på landkortet ved sprængning. Kan have været fly i formation der fløj over kortet og smed bomberne.

Kan have været et eksemplar i en bowlinghal i Odense ca. 1980-1990.
nerosnerosSkrevet 30/07-10 20:51 
Nu hedder tråden arcadespil, men du mener vek ikke dette spil her:
http://www.google.dk/images?hl=da&safe=off&q=Nuclear+war+amiga&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=Bh9TTN-uMJPEOL3flZ4O&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDUQsAQwAw&biw=1440&bih=748
Bashful Neophyte
quadquadSkrevet 30/07-10 22:47 
Det er helt sikkert blevet spillet på en arkademaskine, så tror det ikke nej.
nerosnerosSkrevet 30/07-10 23:01 
Ok :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-10 23:55 
Jeg kommer til at tænke på en blanding af videospillet "Domination" fra Never Say Never Again og brætspillet "Nuke 'Em" fra RoboCop :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 31/07-10 00:09 
Hvad er gameplayet i det? Ud fra din mangelfulde beskrivelse lyder det jo ikke særlig arcadeagtigt (som for den tid groft sagt var shootere, racere og lidt platformere).

Umiddelbart tænker jeg det samme som neros :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 31/07-10 12:25 
Jeg kom til at tænke på Raid over Moscow, men det er vist heller ikke et arcade-spil:
http://en.wikipedia.org/wiki/Raid_over_Moscow

Ellers prøv at kigge på denne liste:

Cold war video games
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-10 17:37, rettet 31/07-10 17:38 
Kom også lige i tanke om et spil jeg ikke kan huske titel på.
Jeg mener at man flyer med en mand i horizontal alså op i skærem og der så kommer noget mog en som man så slår i stykker med sine arme, lidt som superman, men mener ikke det er det, og mener også det er fra 80'er og er Arcade ?.
I love monster land
quadquadSkrevet 31/07-10 19:06 
Umiddelbart ingen af forslagene. Vi havde dog netop snakket om at spillet egnede sig ringe til en arkademaskine, formentlig også derfor de kun havde nået at spille det én gang, før det blev fjernet.

Eneste tilføjelse jeg har er at kortet viste et mindre udsnit ad gangen, måske kun et enkelt land.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig